Skocz do zawartości
SAdam20

Jak zmienić CSC w Tabach 52XX?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Czy ktoś wie jak dokonać zmiany? Wgrałem recovery, zrobiłem roota, wgrałem BusyBox, a następnie Samsung Galaxy S/S2/S3 CSC. W opcjach wybrałem XEO, Tab zrobił zerowanie, ale CSC zostało stare. Jakieś pomysły?

    Edytowane przez SAdam20

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    czadar

    Wszystkie metody znane do tej pory niestety nie działają przy przejściu z brandowanego na stockowy. Choć po wgraniu stocka dalej mamy możliwość ustawienia j.polskiego to product code ustawia się różnie ale nie na XEO. Najpierw została wyłączona możliwość zmiany za pomocą odpowiedniego kodu na klawiaturze + imei od wersji androida 4.x a potem zablokowane inne metody z pomocą aplikacji + busybox itp. Jest jednak inna metoda naprawdę prosta choć ingerencyjna.

    1. Potrzebujemy koniecznie mieć zrootowane urządzenie oraz freewarowe narzędzie z marketu TotalCommander ;)

    2. Odpalamy TotalCommandera i wchodzimy do katalogu /system/csc/XEO/system/csc

    3. Kopiujemy po kolei pliki z tego katalogu do /system/csc uprzednio zmieniając nazwę właściwych na inną (np. dodając old) zmieniając przy okazji właściwość uprawnienia pliku po kopiowaniu na nr 644

    4. Potem wchodzimy w tryb download i ponownie instalujemy za pomocą Odina nowy soft z XEO.

    5. Potem FullWipe i mamy CSC z XEO. To samo widać w Kies ;)

    Myk polega na oszukaniu instalki która sprawdza jaka wersja product code jest zawarta w tych plikach.

    UWAGA !!!

    Pamiętać należy o tym że Product Code jest powiązany z IMEI tzn gdy ktoś chce sprawdzić w Samsungu czy urządzenie było 'gmerane' może sprawdzić po IMEI jakie fabrycznie zostało wgrane oprogramowanie czy brandowane czy stockowe.

    Edytowane przez czadar

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W katalogu system/csc/XEO/system/csc jest plik feature.xml, który nie ma odpowiednika w katalogu system/csc ten też kopiować?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    czadar

    Nie, tylko te które są do nadpisania.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie udało się niestety. Po wgraniu softu CSC znów jest BGL

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    czadar

    A zrobiłeś full wipe po wgraniu bo od razu po powstaniu softu jest faktycznie jeszcze stare CSC. Siedzi ta stara informacja w cache'u. Coś musiałeś pominąć albo po zmianie od razu zrestartowałeś zamiast wejść w tryb download bo ta metoda na pewno działa. Robiłem to na 3ech tabletach więc sprawdzone. Może po podmianie tych plików podejrzyj czy aby na pewno w ich zawartości w punktach product code jest XEO zamiast BGL. Zrobisz to tym samym TotalCommanderem.

    EDIT: Przyszło mi jeszcze do głowy jedno... jeśli sprawdzałeś w KIES to musisz zrestartować kompa bo faktycznie KIES nawet po prawidłowej zmianie pamieta ostatnia sesję... po restarcie pokazuje stan faktyczny ... ot taki bonus ...

    Edytowane przez czadar

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Czy jest jakas metoda zmiany CSC bez utraty gwarancji? Mialem brand Tmobile, wgralem najnowsze XEO i na poczatku zostalo TPL, a teraz samo zmienilo mi na BGL(Bulgaria). Nawet ostatno wyskoczyla mi aktualizacja przez OTA.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    czadar

    Odpowiadając na pytanie przyswój klika faktów:

    1. To czy na telefonie/tabie samsunga (ale i jeszcze kilku producentów) był zainstalowany rom brandowany czy stockowy jest zapisane w IMEI. Przed wyjściem z fabryki na sprzęt zostaje wgrany odpowiedni ROM w zależności od zapotrzebowania i po IMEI mogą to sprawdzić w fabryce.

    2. Biorąc to pod uwagę teoretycznie tracisz gwarancję gdy podmienisz rom brandowany stockowym i odwrotnie. Piszę teoretycznie gdyż aż tak nikt nie sprawdza w praktyce sprzętu gdy trafia do serwisu, a przynajmniej mi nie wiadomo jak na razie o takim przypadku.

    3. Gdy oddajesz do serwisu w pierwszym momencie sprawdzane jest czy jest oryginalny rom (stockowy lub brandowany) oraz (jeśli jest to zaimplementowane) info ilości flash'owań. Jeśli tak to w sprzęcie powinny być odpowiednie flagi gdy wejdziemy w bootloader. Jeśłi jest 0 to jest git inaczej ban na gwarancję. Są na to sposoby czyli TriangleAway ale na razie nie działa na TAB3, ale na ten moment nic nie wiadomo o wprowadzeniu takich flag w TAB'ie 3 (nie widać ich) co nie oznacza że ich nie ma bo mogą być ukryte (soft ich nie pokazuje) albo po prostu zrezygnowano z nich. Gwoli ścisłości na TAB2 były.

    4. SAdam20 potwierdził że przy wgraniu na czysto rom-u oryginalnego u niego brandowanego (po pełnym wipe) tablet jest jak nowy więc biorąc i powyższe z punktu 3-go wychodzi na to że mamy powrót gwarancji.

    5. Powyższe jest możliwe o ile nie zmienisz CSC które z powrotem musi być takie same jak w oryginalnym sofcie.

    Osobiście nie widzę z tym problemu bo zmieniałem juz CSC powyżej opisaną metodą co potwierdził mi KIES wrażliwy na takie zmiany.

    6. Wgranie nowego ROMu na stary nie od razu zmienia CSC - zostaje stare. Dopiero po przywróceniu do ustawień fabrycznych pokazuje defaultowe CSC z nowego ROMu stąd pokazało Ci później BGL.

    Podsumowując powyższe masz do wyboru:

    - męczyć się z oryginałem lub co gorsza brandowanym do czasu aż się coś wyjaśni

    - wgrać nowszy ROM, zmienić CSC (jeśli koniecznie musisz mieć info w KIES lub chcesz po full wipe mieć ojczysty język na dzień dobry) i cieszyć się z poprawek ew. jeszcze zrootować i pousuwać zbędne śmieci

    Edytowane przez czadar

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zmiana CSC jest teraz prostrza niz kiedykolwiek. Trzeba wgrac odinem najnowszy w tym momencie soft NB4 XEO, a potem zrobic Wipe i mamy juz czysty nie brandowany soft XEO.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x