Skocz do zawartości
PiotrekK

Biblioteki do Androida i odczytywanie aktualnej pozycji obrazka

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Witam,

    jakie polecacie biblioteki dzięki którym nie będę musiał bawić się w kolizje, animacje itp? Bo trochę mnie denerwuje ciągłe robienie odczytywania kolizji ;)

    Więc: jakie polecacie biblioteki do tworzenia gier uproszczające tworzenie zdarzeń "fizycznych" (spadanie piłki itp.) czy po prostu tworzenie kolizji?

    Z góry dzięki!

    EDIT: Znalazłem coś takiego: Box2D tylko nie za bardzo wiem jak się za to zabrać.

    Edytowane przez PiotrekK

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    libgdx - Project Hosting on Google Code - używa Box2D, ale prawdopodobnie jakoś miło go opakowuje + ma jeszcze wiele innych bajerów np. do rysowania grafiki. Nie wiem jak się używa bo nie używałem (:P), ale biblioteka wydaje się być obiecująca.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A znacie jakieś przykłady dot. Box2D?

    Bo tworzę grę z "widokiem na grę"

    mniej więcej takim:

    ithan-ognisko.png

    I tu pytanie czy jeżeli robię takie gry typu RPG(oczywiście podałem tu przykład) to czy opłaca się mieszać w Box2D?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Pitr44

    yy ziomek ale do tego nie potrzeba żadnej fizyki :D no co najwyżej do kolizji to możesz to zaimplementować. Co do samego Box2D to nigdy go nie ogarniałem.. ( próbowałem kiedyś gre platformową napisać C++ i Allegro + Box2D lecz nic z tego nie wyszło tzn wyszło doszłem do tego iż napisałem sobie sam fizyke ( na szczęscie potrzebna mi grawitacja była tylko xd)

    co do przykładów to masz tu jakieś dwa

    http://code.google.com/p/androidbox2d/

    wchodzisz Source -> Browse -> Trunk -> Src -> org -> android -> andbox2d -> tests -> tu masz jakieś dwa przykłady :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no dobra. mam jeszcze jedno pytanie:

    jak odczytać pozycję X i Y określonego obrazka?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    yy ziomek ale do tego nie potrzeba żadnej fizyki no co najwyżej do kolizji to możesz to zaimplementować.

    Dokładnie. Chociaż szczerze mówiąc użycie Box2D do tak prostych kolizji to będzie gruba przesada - w tak prostym przypadku mniej się napocisz samemu pisząc wykrywanie kolizji niż ogarniając B2D ;). Oczywiście biblioteki mogą być w tym przypadku pomocne, ale to już musisz sam poogarniać, czy dają jakieś wsparcie dla RPG'ów.

    no dobra. mam jeszcze jedno pytanie:

    jak odczytać pozycję X i Y określonego obrazka?

    Sprecyzuj - skąd chcesz odczytywać pozycje obrazka?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie (o ile to możliwe) chcę odczytać w którym miejscu na ekranie znajduje się obrazek.

    Wyśiwetlam tak:

    canvas.drawBitmap();

    O ile to coś da...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    niestety muszę ciebie oświecić jak wygląda rysowanie przy użyciu Canvas

    do rysowania potrzebna jest mapa bitowa i narzędzie do rysowania na niej czyli właśnie Canvas w momencie kiedy kończysz rysowanie czegoś, czy to jest linia czy mapa bitowa przy użyciu Canvas, to co narysowałeś jest częścią mapy bitowej na której rysuje Canvas, jedynym sposobem aby poznać położenie już narysowanej mapy bitowej jest jej znalezienie na wynikowej mapie bitowej (co w obliczu presji czasu jest nie wykonalne i pozbawione sensu), wiec zamiast to robić przed narysowaniem zapamiętujesz pozycje

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    niestety muszę ciebie oświecić

    cię* :P

    Ale generalnie zawadaki ma absolutną rację. Obrazek jest tam, gdzie go narysujesz. Po co masz później odczytywać jego współrzędne?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cię* :P

    Ale generalnie zawadaki ma absolutną rację. Obrazek jest tam, gdzie go narysujesz. Po co masz później odczytywać jego współrzędne?

    Piszę funkcję dzięki której będę mógł łatwo sprawdzać czy user "klika" na obrazku

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x