1. Mam kolizje, ale ubolewam nad tym, że jest to jeden if dla jednego obiektu (czy postać koliduje z sześcianem o rozmiarach obiektu) zwracający true lub false.
2. Mam nawet grawitację, działa ona nieco lepiej jak kolizje
3. Ogólnie moja gra wygląda mniej więcej tak:
http://dl.dropbox.com/u/5145053/lschemat.png
i obiekty: Sześcian, Obiekt składają się z obiektów Kwadrat, obiekt Schody składa się z obiektów Sześcian, a Budynek z obiektów Sześcian i Kwadrat.
4. Mechanizm wyświetlania i robienia wyliczeń "fizyki" działa tak, że:
+ najpierw przeszukiwane są wszystkie sektory i pierwszy, w którym znajduje się postać, zostaje ustawiony jako aktywny.
+ w aktywnym sektorze sprawdzane są kolizje:
- w celu udawania grawitacji
- w celu sprawdzenia czy postać nie koliduje z czymś (wtedy nie będzie mogła przejść przez ścianę 😉 )
+ rysowane są te elementy sektora, które znajdują się w polu widzenia "kamery" (znowu if'y :/ )
Zacząłem się zastanawiać nad tym, czy nie lepiej byłoby oddzielić poszczególne elementy grafiki od siebie (kwadrat, budynek, schody, sześcian, obiekt), i czy wtedy nie byłoby szybciej...
---------- Post dołączono o 13:41 ---------- Poprzedni post napisano o 13:38 ----------
Zastanawiałem się też nad rysowaniem mapy tylko raz, a potem korzystaniu z translate i rotate, ale nie wiem co by z tego wyszło...