Skocz do zawartości
slawes

Gwarancja na NOWY produkt zakupiony w sklepie internetowym lub allegro

    Rekomendowane odpowiedzi

    slawes

    Jak wygląda realizacja gwarancji na produkt zakupiony w sklepie internetowym:

    1) typu agito, redcon i inne duże internetowe

    2) typu wysepka w jakiejś galerii "która dziś jest a np za kilka miesięcy może jej już nie być"

    3) allegro

    Chodzi o zakup telefonu nowego, typu Sony, Samsung, HTC, ZTE, LG itd. tzn. nie telefonu typu lenovo sprowadzonego bezpośrednio z Chin (tu wiem, że musi być wysłany do Chin). Chodzi o to, że chcąc kupić nowy nowy telefon w ww. rodzajach sklepów zaoszczędzę powiedzmy 100 zł. a w przypadku awarii no własnie: czy sam wysyłam do serwisu producenta czy wysyłam do sprzedawcy internetowego lub idę do wysepki w galerii o ile jeszcze są a dalej co jeżeli już ich nie ma - nie istnieją?

    Zastanawiam się poprostu nad nad tym czy nie lepiej kupując tel. za 1000 zł. darować sobie oszczędność 100zł na np. sklepie internetowym tylko kupić w normalnym sklepie jakimś "nie dla idiotów".

    Co o tym myślicie? Te smartfony jak i inne urządzenia psują się często.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bergmen

    Gwarancji udziela Tobie przede wszystkim sprzedawca. Zależy wszystko od "pakietu gwarancyjnego" jaki oferuje - tego sie musisz dowiedziec bezpośrednio u sprzedawcy (np w takich "niestabilnych" punktach sprzedaży realizowana jest najczęściej gwarancja door to door).

    za wikipedia: Door-to-door (z ang. - od drzwi do drzwi) - sposób realizacji naprawy urządzenia, który polega na przesłaniu pocztą kurierską uszkodzonego sprzętu do serwisu (na koszt serwisu). Naprawione urządzenie wraca następnie przesyłką kurierską do właściciela także na koszt serwisu.

    zamiast słowa "serwis" uzyj "sprzedawca".

    Minimum usług gwarancyjnych jest określona odrębnymi przepisami (prawem polskim) i są znormalizowane dla całej UE. Dlatego nie musisz się specjalnie obawiać o realizację usług gwarancyjnych na terenie UE bo jesteś chroniony przez prawo. Choć może się zdarzyć że sprzedawca ogłosi upadłość wtedy telefon wysyłasz do syndyka :) albo bezpośrednio do producenta (serwisu).

    Dla wygody sam kupuje w dużych sieciówkach - nie trzeba straszyć sądami, dbają o markę firmy i obsługa klienta jest na wystarczającym poziomie. Dodatkowo za niewielkie pieniądze możesz dokupić ubezpieczenie produktu np. na wypadek nieumyślnego mechanicznego uszkodzenia. Co się może przydać przy modyfikacjach ROM :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kupując przez internet masz te parę dni na przetestowanie sprzętu i odesłanie. Takie sklepy właśnie starają się coraz bardziej dbać o markę. Co do gwarancji to D2D, czyli zamawia się kuriera i już. Jeśli sklep jest stacjonarny, to można zanieść ale to dłużej trwa, niż kuriersko. Sam się przejechałem się kupując za 100 zł taniej i wolę te 100 zł więcej zapłacić i mieć święty spokój. Co z tego że prawo mówi co innego, a w praktyce zostaje się bez sprzętu nie raz dłużej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    slawes

    W przypadku dużych sprzedawców nie dla idiotów sprawa jest prosta i wygodna - z awarią walę do sprzedawcy. A czy:

    1) kupując sprzęt w "byle sklepie" lub allegro telefon np. Samsung-a mogę pominąć kontakt z takim sprzedawcą i uderzyć bezpośrednio do producenta?

    2) Jeżeli tak to czy mogę reklamować na podstawie tylko gwarancji czy dokumentu zakupu?

    3) Kto ponosi wtedy koszty przesłania/odesłania do serwisu producenta? Mam na myśli sytuację jeżeli mój telefon nie posiada gwarancji DoorToDoor typu GoClever a tak wogóle to chyba nikt inny nie daje takiej gwarancji.

    4) I jak być pewnym, że taki "byle sklep" sprzedawca nie wystawił mi lewego paragonu lub dał lipnej gwarancji?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bergmen

    1. Zależy od dobrej woli serwisu producenta. Konieczny kontakt z nimi prze podjęciem działań. Jeśli się zgodzą najczęściej przydzielaja Ci numer zgloszenia ktory umieszczasz na wysylanej paczce.

    2. Reklamacja będzie w 99% uwzględniona tylko z dowodem zakupu... ten 1% to błąd statystyczny :)

    3. Door to Door - koszty pokrywa serwis, w innym wypadku mogą od Ciebie wymagać dostarczenia reklaowanego produktu na miejsce. Poza tym mogą Ciebie obciążyć kosztami jeśli zgłoszenie usterki będzie bezzasadne. Door to Door jest w pakiecie z olbrzymią ilością słuchawek. Nie zależy to wbrew pozorom tylko od marki urządzenia ale też od sklepu.

    4. Paragon lewy? że wygrzebał niby spod szafki jakiś paragon sprzed roku? Prosta metoda - jeśli kupujesz ze sklepu np z alledrogo i nie drukuje paragonu przy Tobie, zażycz sobie fakturę. Co do lipnej gwarancji - marne szanse. To tak jakby Ci Pani na PKP zły bilet sprzedała i nie chciała go wymienić :)

    Ale w dramatycznej sytuacji tylko sąd... Możliwe że by Cię obsługa Producenta wsparła i wystawiła Ci duplikat gwarancji czy coś w tym guście...ale kawa i czekoladki dla Pracownic i johny Wędrowniczek dla Pracowników musiałbyś zainwestować ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam, mam pytanie. Pierwszy raz kupuje telefon przez internet i wybrałem media-markt. Chce sobie kupic telefon i tam jest napisane:

    Zabezpiecz swoje zakupy od awarii, uszkodzenia mechanicznego oraz kradzieży:

    Ochrona telefony komórkowe 12 miesięcy - 99.00 zł Info

    Ochrona telefony komórkowe 24 miesięcy - 189.00 zł Info

    Tylko ja nie chce z tego korzystać, i czy jak np telefon mi sie zepsuje(sam to znaczy nie puszcze go na ziemie, np ekran sie wykonczy po roku załóżmy)to czy moge go oddac i naprawią?. A druga sprawa to czy kupując i gdy zaznacze ''chce otrzymac fakture vat'' to będe miał: paragon, fakture i podbita gwarancje?. Prosze się nie smiac xd :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ochkarol
    Gwarancji udziela Tobie przede wszystkim sprzedawca.
    Nie opowiadaj głupot.

    Gwarantem jest producent lub importer i nie obowiązują tutaj jakieś specjalne przepisy temat ten regulujące.

    To gwarant określa (na dobrą sprawę dobrowolnie, tak jak mu pasuje) warunki gwarancji, które najczęściej opisuje w karcie gwarancyjnej.

    Sprzedawca (sklep, w którym się towar kupi) nie ma nic do tego. Może (nie musi chyba nawet) pośredniczyć w wysyłce sprzętu do serwisu.

    Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową. Odpowiedzialność ta jest uregulowana ustawą.

    Przy zakupie towaru na odległość (czyli np w sklepie internetowym) można towar zwrócić w ciągu 10 dni, jeśli jest on stanie nienaruszonym bez podawania przyczyny.

    Edytowane przez ochkarol

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To gdyby tak było, to komisy gsm by nie mieszały z jakąś własną gwarancją. Lecz tak nie jest, a te gwarancję z komisu to można sobie gdzieś wcisnąć. Robią to najtaniej jak mogą i to z komponentów nie wiadomego pochodzenia.

    Wykute na L9 II

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ochkarol

    Stan prawny jest taki, jak opisałem.

    Nie ma obowiązku prawnego udzielania gwarancji!

    http://portal.gwarancje.awak.pl/co_to_jest_gwarancja.htm

    Jeśli komis jest producentem/importerem (bo sam poskładał sprzęt albo taki sprowadza), to jeśli chce to daje jakąś gwarancję. Mogą sobie darować, bo i tak jako sprzedawca odpowiadają z tytułu ustawy o szczególnych zasadach sprzedaży konsumenckiej. Łachy nie robią.

    Ale udzielają jej, żeby ktokolwiek chciał kupować u nich.

    Kupiłbyś cokolwiek u kogoś, kto nie wręczy Ci karty gwarancyjnej producenta albo sam takowej gwarancji Ci nie udzieli?

    Czysty marketing.

    Wiarygodność takiej gwarancji to już inna bajka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    bergmen

    ochkarol, sprecyzujmy w takim razie:

    w skład ogólnego pojęcia "gwarancja" wchodzi "gwarancja jakości" o której wspominasz, oraz tzw" rękojmia".

    Gwarancja jakości jest oczywiście "dobrowolna", lecz rękojmia jest obowiązkowa i przysługuje z mocy prawa.

    Z tytułu rękojmi możesz dochodzić naprawy/wymiany sprzętu niezależnie od gwarancji jakości...

    Różnie to wygląda gdy towar/usługa jest kupowany przez osobę fizyczną i przez firmę, nie będę tutaj się wgłębiał w takie szczegóły.

    Generalnie zmierzam do tego że to właśnie sprzedawca gwarantuje nam rękojmię a nie producent i jeśli wiadomo że producent ma cieńki serwis to po co się męczyć skoro można zgodnie z prawem zareklamować produkt u sprzedawcy.

    Na mocy rękojmi to Sprzedawca jest odpowiedzialny za jakiś defekt towaru ( i ten tzw. prawny i ten fizyczny towaru).

    Mało tego - na mocy rękojmi każdy może odstąpić od umowy sprzedaży lub dochodzić obniżenia ceny (co wiele sklepów czyni dając jakieś gadżety). Odstąpić od umowy czy rządać obniżki ceny możemy gdy telefon siedzi w serwisie po 2 miesiące tylko w sytuacji gdy był reklamowany w sklepie. Co istotne i ogólnie nieznane zawsze możemy dochodzić naprawienia szkody wynikłej z opóźnienia - właśnie z tytułu rękojmii.

    Zgodnie z KC jeśli istnieją jakieś ograniczenia z tytułu gwarancji lub rękojmi muszą być one jasno wyjaśnione nabywcy.

    ochkarol, przeczytaj sobie ostatni akapit ze swojego linku :) wkleję go na końcu posta... Polecam wszystkim troszeczkę rozszerzyć tą wiedzę i poczytać więcej bo często się może przydać... Mi się przydaje w życiu zawodowym bo zajmuję się obsługą nieruchomości z których trzy budynki i ich wszystkie instalacje są na gwarancji ze trzy sprawy sądowe w roku miewam z tym związane:)

    "Niezależnie od udzielonej gwarancji lub w razie jej braku, z mocy samego prawa Kupującemu przysługują wobec Sprzedawcy uprawnienia z tytułu rękojmi, jeśli zaś jest on konsumentem – roszczenia w razie stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W ramach tych instytucji Kupujący ma prawo domagania się od Sprzedawcy naprawienia rzeczy lub wymiany jej na wolną od wad.W określonych sytuacjach może domagać się także obniżenia ceny lub nawet odstąpić od umowy. Jednakże uprawnienia te przysługują tylko wobec Sprzedawcy. Ponadto są one ograniczone w czasie: uprawnienia z rękojmi wygasają z upływem 1 roku od wydania rzeczy Kupującemu. Sprzedawca zaś odpowiada za zgodność towaru z umową stwierdzoną przed upływem 2 lat od wydania towaru Kupującemu."

    Edytowane przez bergmen

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x