Skocz do zawartości
dj.doc

Kiano (RG Media) - Serwis czyli pięta Achillesa firmy Kiano

    Rekomendowane odpowiedzi

    dżejk

    Witam, swoje perypetie opisałem w wątku zbiorczym o tablecie Kiano Elegance 8, ale warto je powtórzyć i tutaj.

    Tablet dostałem w czwartek, pudełko solidne, ofoliowane i tu pierwszy błąd, że nie sprawdziłem, czy działa od razu przy kurierze. W domu instrukcja, pierwsze włączenie i zonk - zwiecha na logo androida. Czekałem z 15 minut i zero reakcji. Oczywiście w krótkiej instrukcji nie ma na ten temat nawet wzmianki, a FAQ na ich stronie www wyparował (zmieniają ją?). Było już po 17, więc na infolinii nikt nie odbierał, ale wypełniłem zgłoszenie reklamacyjne na ich stronie. Następnego dnia rano dostałem odpowiedź z automatu o przyjęciu zgłoszenia, ale nikt więcej się nie kwapił z odpowiedzią. Po południu sam zadzwoniłem (20 minut słuchania melodyjek) gdzie powiedziano mi, że koleżanka, która zajmuje się tym modelem jest na urlopie i skontaktują się ze mną w poniedziałek rano, aby uaktualnić oprogramowanie, bo to powinno wystarczyć.

    W między czasie odkryłem jeszcze artefakty na ekranie podczas ładowania baterii. Oczywiście dzisiaj (poniedziałek) nikt się nie odezwał, więc podjąłem decyzję o odesłaniu tableta do sklepu jako towar niezgodny z umową. Nie mam ochoty bawić się z tym ich serwisem, niech sklep się męczy, a ja dołożę do tableta poważniejszej firmy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Drogi Kliencie,

    udało mi się skontaktować z Panem w dniu dzisiejszym i udzielił Pan informację, że sprzęt został oddany poprzez punkt sprzedażowy. Uprzejmie proszę o informację poprzez jaki punkt urządzenie zostało zgłoszone.

    Będę monitorować tą sprawę i informować Pana na bieżąco.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    tekkno

    Ja tam na obsługę serwisu nie narzekam. Co prawda moja przygoda z serwisem była chyba zupełnie zbędna. Wyglądało to tak, że odesłałem tablet elegance 8 3g dlatego, że nie dało się zrobić w nim aktualizacji dostępnej na stronie kiano. Co się okazało? Zmieniono podzespoły w tablecie w stosunku do wcześniejszej wersj. Napomknalem o tym przed wysyłka, że w moim jest inny procesor. Chyba się lekko zdziwili. I faktycznie. Po odesłani tabletu do mnie pojawił się komunikat o zmianie w specyfikacji w nowej partii tabletów.

    Tak jak pisałem. Obsługa ok. Kontakt bardzo dobry, szybkość też ale wynikało to po części z tego, że mój tablet był sprawny ☺ ogólne wrażenie pozytywne. Z zakupu jestem nadal zadowolony. Żeby nie było takiego slodzenia, to uważam, że sytuacja z brakiem rozeznania firmy w tym co sprzedaje raczej nie powinna mieć miejsca. Ale takie czasy... ze wszystko kupuje się teraz, zamawia i produkuje w Chinach. W sumie dzięki temu stać nas na te tablety i smartfony... bo gdyby miały np napis made in Germany to cena była by pewnie pięcio albo dziesięcio krotnie wyższa a i to forum by pewnie wtedy nie istniało. Dlatego pomyslmy czasami o tych biednych chińczykach, którzy za.miskę ryżu dają nam jakaś namiastkę luksusu :P

    Edytowane przez tekkno

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ...

    PS4. Do użytkownika Dogging - to co napisałeś o "14 dniach" mija się z prawdą, ale Ziomek999 już o tym napisał.

    ...

    Prosiłbym Cię o chwilę uwagi jeśli formułujesz takie odpowiedzi... ktoś to przeczyta i nie skorzysta z "niezgodności" tylko z "gwarancji" bo zapamięta Twój tekst że to co napisałem mija się z prawdą... NIE, NIE MIJA SIĘ Z PRAWDĄ, może nie opisałem tego szczegółowo i ktoś może troszkę opacznie zrozumieć co miałem na myśli, ale można napisać że jest niekompletny a nie że mija się z prawdą.

    Ogólnie oddanie na "niezgodność" w 99% przypadków będzie lepszym wyjściem dla klienta niż "reklamacja gwarancyjna".

    Zgadza się że sklep ma 14 dni na odpowiedź, ale porządnie zarządzany sklep nie da Ci odpowiedzi że sprzęt OK, a potem następnego dnia oddaje Ci nadal zepsuty, bo taki szef serwisu wie że będzie Cię mieć nadal na głowie, więc wolą załatwić sprawę szybko i sprawnie.

    Z racji tego że sprzęt mamy obecnie jaki mamy i wszystko zależy czy w danym momencie "chińczyk" skupił się na swojej pracy, reklamacji przeszedłem już multum, jeden jedyny raz oddałem TV na "gwarancję" i czekałem 4 miesiące aby dostać zepsuty, po tym oddałem na "niezgodność", po 7 dniach sklep zaproponował że woli sam sobie z producentem walczyć dalej a mnie proponują wymianę na TV o 600zł droższy + zwrot kosztów paliwa dwukrotne wożenie TV do sklepu (50zł), a do tego doliczyć należy rabat 200zł po 1 naprawie, więc jak widzisz są sklepy gdzie się myśli o tym żeby szybko mieć klienta z "głowy" nie dużym kosztem, w sumie można powiedzieć że sklep dał mi rabat 850zł przy zakupie na 3200zł, więc jedynie stracili jakieś 90% swojej marży ale za to już dłużej nie musieli się zajmować moją sprawą.

    Wszystko zależy od sklepu, ale w większości reklamacji u sprzedawców na niezgodność, lepiej na tym wyjdziemy niż na reklamacji gwarancyjnej i na pewno będzie to szybciej niż zwyczajowe 3 miesiące z gwarancji jakie większość producentów sobie zapisuje.

    PS:

    Przepisując nick innej osoby zwróć uwagę czy go nie przekręciłeś, a najlepiej skopiuj sobie, bo mój nick to DOODING a nie DOGGING :)

    PS2:

    A Kiano/Barel Polska się dziwię że pozwalają aby tacy mega zadowoleni kupujący jak ja powoli zaczynali nabierać wątpliwości widząc obsługę innych. Osobiście ze swojego KE83G jestem zadowolony, z serwisu też, a jednak pojawiają się wątpliwości czy akurat nie miałem mega szczęścia trafiając egzemplarz od wyspanego "chińczyka" a później na spełnionego serwisanta... Boję się że jak wyślę tablet za jakiś czas na wymianę baterii to czy nie wróci bez matrycy czasami...

    :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja niestety dołączam do grona niezadowolonych ze sprzętu i z serwisu.

    Mam pytanie, czy ktoś w ogóle otrzymał w końcu zwrot pieniędzy? Czy w grę wchodzi tylko odsyłanie i odbieranie kolejnych wadliwych egzemplarzy? Czy ktoś pokusił się w końcu o oficjalną drogę przez rzecznika praw konsumentów? Nie mówię o konsultacji, tylko o faktycznym procesie z jego udziałem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dj.doc
    Ja niestety dołączam do grona niezadowolonych ze sprzętu i z serwisu

    Pisze to z przykrością : witaj w klubie.

    Mam pytanie, czy ktoś w ogóle otrzymał w końcu zwrot pieniędzy?

    Ja otrzymałem. Oczywiście nie od firmy Kiano, ale od sprzedawcy sklepu RTV EURO AGD.

    Czy w grę wchodzi tylko odsyłanie i odbieranie kolejnych wadliwych egzemplarzy?

    Wszystko zależy jaka drogę obierzesz. Reklamacje z tytułu Gwarancji lub z tytułu Niezgodności Towaru Z Umową. Nie będę szczegółowo opisywał różnic i kolejnych etapów, wszystko można znaleźć i przeczytać. Dodam tylko, że w przypadku firmy Kiano i jej postępowania reklamacja z tytułu Niezgodności Towaru Z Umową daje jakieś nadzieje, szanse na odzyskanie pieniędzy. Reklamacja z tytułu Gwarancji nie daje nic bo Kiano nie przestrzega swoich własnych zapisów reklamacyjnych. Kiano Asisstance to nic innego jak reklamacja z tytułu Gwarancji tylko z pominięciem sprzedawcy.

    Czy ktoś pokusił się w końcu o oficjalną drogę przez rzecznika praw konsumentów?

    Nie czytałem i nie słyszałem, choć tu na forum padła taka propozycja.

    Napisz coś więcej o twojej przygodzie z Kiano i serwisem :mad: , może odezwie się któraś z "pomagających" Pań i uda ci się sprawę załatwić.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ale na co liczycie? Mam pisać posty, że jestem zadowolony? Wylewacie swoje żale i nawet mogę was zrozumieć ale co mam pisać- że tablet jest super, tani i spełnił wszystkie moje oczekiwania, że bateria trzyma cały dzień, że nic mi się nie zawiesza i działa tak jak powinno. No to napisałem-możecie się żalić dalej :PP

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dj.doc

    @up

    Witam.

    Nie rozumiem o co ci chodzi?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W porównaniu z niektórymi przytoczonymi tu historiami to ja jestem dopiero na początku swej drogi przez mękę.. :oczy:

    Tablet trafił do serwisu 1 sierpnia, więc dziś świętujemy 50 dni rozłąki...

    Na kilka maili do serwisu z zapytaniem co i jak, odpowiedzi w zasadzie zawsze były w stylu: 'jak zrobimy to będzie zrobione'.

    Dlatego zaczęłam się interesować tematem i niestety jak to Polak mądry po szkodzie, dopiero teraz widzę, że błędem było wysyłanie go na gwarancję do serwisu, no ale stało się. Dlatego teraz próbuję zasięgnąć jak najwięcej informacji co dalej. Kwestia jest też taka, że nie znam dokładnej treści gwarancji, bo została wysłana razem z tabletem, więc właściwie nie wiem jakie mam prawa. Ale jak się dowiem to nie popuszczę :mad:

    Mój model Kiano to pro 10 dual. Do moich potrzeb wystarczał, nie oczekiwałam super wydajności ani funkcjonalności. Miał służyć do pokazywania zdjęć/pdf'ów/dokumentów żeby nie dźwigać laptopa. Tablet właściwie od nowości miał swoje humory, czasem się zacinał, resetował, czasem samoistnie się głośność zmieniała - no cóż, autystyczne dzieci też się kocha... niestety w lipcu padł kompletnie. Nie wiem co padło, po prostu się nie włączał. Raz udało się go wprowadzić w tryb serwisowy więc domyślam się że nie padł wyświetlacz, ale czy to bateria czy coś innego to nie wiem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dj.doc

    Witam.

    Szukasz gwarancji, proszę bardzo:

    Kiano Gwarancja

    Najważniejsze dla ciebie aktualnie punkty to 14, 15, 16.

    Czas twojej naprawy dawno przekroczył już 30 dni, zażądaj więc pisemnie naprawy i zwrotu tabletu. List oczywiście wyślij poleconym na adres firmy Kiano i adres serwisu.

    Polecam też przeczytać to:

    Poradnik konsumenta

    Pozdrawiam

    Edytowane przez dj.doc

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x