Skocz do zawartości
vertigo

Brak autofocuca po naprawie serwisowej.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jestem tu nowy. Mam ten sam problem z autofocusem. Po naprawie serwisowej (już drugiej) - wymiana kamery - nie działa mi autofocus. Naprawiali w Bydgoszczy. Nie wiem czy tam siedzą jacyś niedouczeni ludzie, czy po prostu są leniwi ale same przeboje z nimi mam.

@ Vertigo masz rozwiązałeś jakoś ten problem? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z radą pani z serwisu w Warszawie, wysłałem im przykładowe zdjęcia mailem i ponownie oddałem telefon do naprawy. Tym razem dokładnie opisałem, że zdjęcia są nieostre z bliska i że przed naprawą wszystko było OK.

Najnowsze informacje są takie, że usterkę tym razem znaleźli i telefon leży u kogoś na biurku będąc naprawianym :-)

Nie wiem co jest z nim nie tak ani tym bardziej kiedy dostanę go z powrotem.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddałem telefon do sprzedawcy, który wysłał tego samego dnia telefon do Bydgoszczy do serwisu. Dzwoniłem do serwisu zaraz potem, złożyłem reklamację poprzedniej usługi (wymiana kamery). Po chwili dzwonił do mnie pan, który naprawiał mój telefon i poinformował mnie ze brak autofocusa wynika z uszkodzenia płyty głównej, ale że nie mają ich na stanie więc trzeba czekać, potem dzwoniłem do serwisu i dostałem informację, że płyty główne przyszły ale było coś z nimi nie tak i ze trzeba dalej czekać. Ostatnia informacja to taka, że to chyba jednak nie płyta główna jest winowajcą braku atofocusa, tylko kamera i czekają na jakieś odpowiednie kamery. No i jeszcze trzeba będzie poczekać... Jedyne co to pani w biurze obsługi klienta jest miła i przeprasza co chwilę. Nie wiem ile to potrwa ale po tych przejściach (które nie wiadomo jak się skończą) tracę zaufanie do firmy MOTOROLA... A taki fajny telefon miał być. Dam znać jak się będzie sprawa toczyć dalej. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. Telefon od 21.04 jest w serwisie w Bydgoszczy (w poprzednim poście pomyliłem się - nie jest w Warszawie). Pani przez telefon powiedziała mi, że jeszcze raz wymieniono mi płytę główną ale coś jest z nią nie tak. Podobno "szef serwisu negocjuje z firmą Motorola w sprawie dostawy nowych płyt i do piątku (poprzedniego) powinno być coś wiadomo". Pani rzeczywiście jest bardzo miła. To plus. :-)

Telefon kupiłem w połowie lutego a od połowy marca jest serwisowany. Bu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzwoniłem do teleplanu. Części nie ma i nie będzie w najbliższym czasie ("może miesiąc?"). Nowych telefonów Teleplan nie ma. Najlepsza opcja: Telefon wraca do salonu uszkodzony, wtedy ja jeszcze raz oddaję go do naprawy, tym razem w ramach rękojmii.

Groh: załatwiłeś to w ramach rękojmii? Masz rację: amerykanom się w głowach poprzewracało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
groh

Z tego co pamiętam czas naprawy gwarancyjnej nie moze byc dluzszy niz 28 dni. tak kilka lat temu wymienilem czajnik. jest tez okreslona ilosc napraw ( chyba trzy ). W każdym większym mieście jest rzecznik praw konsumenta, ktory ma to obcykane. skontaktuj sie z nim, on ci pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj dzwoniłem do teleplanu. Części nie ma i nie będzie w najbliższym czasie ("może miesiąc?"). Nowych telefonów Teleplan nie ma. Najlepsza opcja: Telefon wraca do salonu uszkodzony, wtedy ja jeszcze raz oddaję go do naprawy, tym razem w ramach rękojmii.

Groh: załatwiłeś to w ramach rękojmii? Masz rację: amerykanom się w głowach poprzewracało.

Teraz już termin rękojmia nie obowiązuje. Jest za to "towar nie zgodny z umową" i tym atakujesz. Jeśli serwis nie ma części to jesteś na wygranej pozycji, bo ciebie to nie interesuje. Ty załatwiasz sprawę ze sprzedawcą, czyli w tym wypadku z salonem. Oddajesz towar jako niezgodny z umową (bo przecież nie działa). Sam decydujesz czy chcesz naprawy czy wymiany na nowy, a salon ma 14 dni na ustosunkowanie się do twoich roszczeń. Przy czym to oni mają obowiązek Cię poinformować o swojej decyzji listownie lub telefonicznie Jeśli tego nie zrobią (a nie zrobią z czystego lenistwa lub bałaganu), muszą spełnić twoje roszczenia (czyli w tym wypadku wymienić telefon na nowy). Jeśli salon jednak Cię poinformuje, że roszczenie np. dotyczące naprawy jest zasadne, ma obowiązek wysłać telefon do serwisu. W przepisach nie ma jasnego terminu w jakim serwis musi sprzęt naprawić, to sprzedawca musi powiadomić Cię ile potrawa naprawa, ale :

Jeśli towar ma również gwarancję, termin załatwienia tzw. reklamacji ustawowej powinien być podobny.

Ciebie nie interesuje tłumaczenie że serwis nie ma części, bo Ty wnosisz roszczenie wobec "sprzedawcy" i to on musi dotrzymać terminu.

Wszystkie sprawy z salonem najlepiej załatwiać na piśmie, bo wtedy zawsze zmusisz ich do trzymania się przepisów prawa, a jeśli je złamią:

Tryb dochodzenia roszczeń

Może zdarzyć się sytuacja, że Sprzedawca nie uwzględnił słusznej (wg. Konsumenta) reklamacji lub uwzględnił ją w sposób odmienny do żądań Konsumenta. Co dalej?

Konsumentowi pozostaje dochodzić roszczeń na drodze sądowej. Wyróżniamy następujące tryby:

1. Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie

Jest to dużo prostsza i tańsza forma rozstrzygania spraw niż w sądzie powszechnym.

Stałe Konsumenckie Sądy Polubowne działają przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej.

Więcej o tych sądach oraz trybie postępowania przed nimi znajdziesz -> UOKiK

Pamiętaj jednak, że na ten sąd zgodę muszą wyrazić OBIE strony. Zarówno Konsument, jak i Sprzedawca.

2. Powszechny sąd cywilny - postępowanie uproszczone

Właściwy jest sąd rejonowy dla miejsca zamieszkania pozwanego (przedsiębiorcy).

Sąd rozpatruje sprawy w trybie uproszczonym, jeśli wartość towaru sprzedaży konsumenckiej nie przekracza 10 tys. złotych. Konsument w pozwie musi oszacować kwotę sporną! Do wartości przedmiotu sporu nie wlicza się odsetek, pożytków i kosztów żądanych obok roszczenia głównego. Jeżeli powód dochodzi pozwem kilku roszczeń, zlicza się ich wartość.

Konsument składa pozew do sądu w postaci formularza. Trzeba pamiętać o dobrym uzasadnieniu pozwu, dołączeniu wszystkich istotnych dokumentów, a jeśli jest taka konieczność - również wskazania świadków oraz rzeczeznawców do zbadania towaru.

3. Powszechny sąd cywilny - postępowanie zwykłe

W pozostałych przypadkach.

*Źródło cytatów: Forum Prawne - bezpłatne porady prawne - prawo, pomoc prawna, forum prawnicze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że jak jest telefon w serwisie to on musi wrócić z serwisu naprawiony? Mam na myśli to, czy Teleplan ma prawo odesłać z powrotem nienaprawiony telefon? Ja dzwoniłem na infolinię motoroli na nr 801 620 620 i zgłosiłem moje niezadowolenie. Pan powiedział, że jak naprawa się będzie przedłużać do miesiąca, to postarają się zrekompensować moje straty. Na pytanie co mi po tym miesiącu zaproponuje, powiedział: "no np. wymianę telefonu na nowy". Czy pan był kompetentny i czy wiedział o czym mówi - tego nie wiem ale będę tam co jakiś czas dzwonił i może jakiś list polecony napiszę. Życzę nam siły i wytrwałości:) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mają prawo odesłać nienaprawiony telefon na moją prośbę. Jest to jedna z zaproponowanych mi opcji wyjścia z sytuacji.

Wybrałem drugą: zadzwoniłem na info motoroli i się poskarżyłem :-) Pan rzekł, że sprawa trafi do przełożonych. Mają odezwać się w tym tygodniu. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skontaktowali się? Ja też dzwoniłem (19.05), też pan miał przekazać przełożonym ale jakoś nie wierzę, że ktokolwiek w tej firmie przejmuje się nami. Postanowiłem poczekać do 27.05 - wtedy minie miesiąc jak serwis otrzymał telefon. Jeśli nic się nie wydarzy do tego momentu napiszę im list z żądaniem natychmiastowej naprawy telefonu lub wymiany na nowy. Najgorsze jest tylko to, że nie chroni nas w tym momencie chyba żadne prawo - bo gwarancja jest dobrą wolą producenta. Ale jakieś normy powinny obowiązywać chyba. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.