Generalnie sprawa ma się tak. W licencji EULA którą akceptujesz przy włączeniu komputera masz zapis "JEŚLI LICENCJOBIORCA ZAAKCEPTOWAŁ NINIEJSZĄ UMOWĘ LUB KORZYSTA Z OPROGRAMOWANIA, WYRAŻA WÓWCZAS ZGODĘ NA PRZESTRZEGANIE WSZYSTKICH ZAWARTYCH W NIEJ POSTANOWIEŃ ORAZ PRZESYŁANIE OKREŚLONYCH DANYCH PODCZAS AKTYWACJI OPROGRAMOWANIA I W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z JEGO INTERNETOWYCH FUNKCJI. JEŚLI LICENCJOBIORCA NIE ZAAKCEPTOWAŁ NINIEJSZEJ UMOWY, NIE MOŻE KORZYSTAĆ Z OPROGRAMOWANIA ANI OKREŚLONYCH FUNKCJI. W takim przypadku Licencjobiorca powinien zwrócić produkt sprzedawcy w celu uzyskania zwrotu pieniędzy lub innej formy rekompensaty."
Powołując sie na ten zapis dzwonisz na infolinię. Asus ma do tego specjalną procedurę wg. której max 30 dni pozakupie urządzenia możesz się zgłosić do nich by zwrócić Windows lub Windows z pakietem Office (samego Office nie da się zwrócić). Oni nadadzą tobie numer procedury oraz wyślą na email formularz rezygnacji z licencji oraz polecenie przelewu które musisz wypełnić i odesłać do ich siedziby wraz z kopią faktury zakupu, oraz dokumentem licencyjnym więc kartką licencyjną office lub dla samego Windowsa 8 kopią strony karty gwarancyjnej z numerem seryjnym urządzenia. Kwoty dla zwrotów to 40 euro dla samego Windowsa 8 oraz 72 euro dla Windowsa+Office.
Jest natomiast pewien problem z instalacją własnego Windowsa na urządzeniu, ponieważ system SLIC automatycznie podczas instalacji pobiera klucz Windowsa z BIOS'a i instalacja jest utrudniona, ale na to sposób możemy znaleźć tutaj:
Installing Windows 8 Pro over Standard OEM in your new Win8 Certified notebook
Ja dopiero wczoraj wysłałem dokumenty, ale sama instalacja własnej licencji niestety jest problematyczna a rozwiązanie powyżej dopiero znalazłem sam, bo ani pomoc techniczna Asus ani infolinia Windowsa nie pomogła w tej sprawie.
Poniżej załączam formularz w którym są opisane zasady oraz procedura zwrotu.
Forum po zmianach, link nie działa