Witajcie, jeżeli macie konto deweloperskie na pewno dostaliście e-mail od google w którym to jest notka o nowej polityce contentu google play.
W szczególności zainteresował mnie akapit odnośnie Promocji aplikacji:
Promocja aplikacji
Aplikacje publikowane w Google Play nie mogą bezpośrednio ani pośrednio być wykorzystywane do następujących działań ani do czerpania z nich korzyści:
- Promocja w witrynach, aplikacjach i usługach za pomocą reklam wprowadzających w błąd, także takich, które symulują powiadomienia lub alerty systemu, usługi bądź aplikacji.
- Metody promocji lub instalacji, które powodują przekierowanie do Google Play lub pobranie aplikacji bez świadomego działania użytkownika.
- Promocja w niechcianych wiadomościach SMS.
Programista ponosi odpowiedzialność za niedopuszczenie do stosowania przez jakiekolwiek sieci reklamowe lub podmioty stowarzyszone takich metod do kierowania użytkowników na strony, które udostępniają jego aplikację do pobrania.
Po angielsku wydźwięk ma to podobny.
Czy dobrze ja to interpretuje. Czy wraz z wejściem tej polityki, nie możemy już stosować w naszych aplikacjach przycisków takich jak "rate app"? Oraz nie możemy zachęcać użytkowników by wypróbowali nasze aplikacje tak?
Tak samo nie możemy podawać linku ogólnie do spisu wszystkich naszych aplikacji.
Co jak co ale z tym pojechali ostro.
Proszę by ktoś się wypowiedział, na dniach miałem publikować aplikację i widzę że opóźni mnie to, marę rzeczy muszę zmienić , i zaktualizować stare aplikacje.
Rozumiem też, że będzie dozwolone przekazać użytkownikowi wiadomość o ocenieniu aplikacji ale bez linku ? 🙂