Skocz do zawartości
Rybson1991

Just Add

    Rekomendowane odpowiedzi

    Jak już wcześniej mówiłem, zacząłem pisać grę pod tytułem "Just Add", menu startowe jest praktycznie gotowe. Kilka screenów, wiem że tapeta nie jest oszałamiająca i wygląda jakby zrobił ją dziesięciolatek ale jak na 15 minut zabawy z gimpem nie jest źle. Załączam także screen z logcata, wyskoczyły jakieś błędy i nie wiem czy czasem nie spowodują jakichś problemów w przyszłości.

    post-36426-14255698197888_thumb.jpg

    post-36426-14255698198192_thumb.jpg

    post-36426-14255698198394_thumb.jpg

    post-36426-1425569819859_thumb.jpg

    post-36426-14255698198787_thumb.png

    Na początku planuję wydać wersję podstawową, tak żeby tylko działało - zero dźwięków, brak wibracji podczas dotyku, rankingu najlepszych wyników, oraz bonusowych opcji podczas gry.

    Jeżeli jest jakiś grafik bądź ktoś kto lubi bawić się grafikami chętnie przyjmę każdą pomoc.

    Teraz tylko nie wiem jak zacząć pisać samą grę... Wyobraźcie sobie cztery bądź pięć rzędów spadających kulek bądź kwadracików (jeszcze nie zdecydowałem), w których zawarte są liczby od 1 do 9, należy je tak łączyć aby w sumie dawały liczbę 10, po uzyskaniu magicznej 10 liczby te znikają i tak w kółko. Należy pamiętać aby żadna z liczb nie dotarła do dolnego końca ekranu w którym znajduje się czerwona linia której nie można dotknąć bo "GAME OVER".

    Jeżeli ktoś chciałby pomóc kompletnemu laikowi w spełnieniu jego marzeń to zapraszam

    piotrpo dziękuję za dotychczasowe wskazówki! :)

    Jeżeli macie jakieś pomysły to chętnie poczytam Wasze posty

    BTW jak ustawić żeby nie pokazywał się w grze pasek notyfikacji?

    PS: Logcat http://i54.tinypic.com/30hrkif.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    BTW jak ustawić żeby nie pokazywał się w grze pasek notyfikacji?

    W manifeście dodaj do application:

    <application (...) android:theme="@android:style/Theme.NoTitleBar.Fullscreen">

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    piotrpo

    @Rybson - kopiuj ddms'a jako tekst - można.

    Jeżeli chcesz to wstawiać do marketu, to nie idź na łatwiznę - lepiej tydzień zaczekać a wystawić lepiej działającą aplikację.

    Pamiętaj też, że użytkownicy instalują grę na podstwie tego co widzą w markecie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Teraz tylko nie wiem jak zacząć pisać samą grę... Wyobraźcie sobie cztery bądź pięć rzędów spadających kulek bądź kwadracików (jeszcze nie zdecydowałem), w których zawarte są liczby od 1 do 9, należy je tak łączyć aby w sumie dawały liczbę 10, po uzyskaniu magicznej 10 liczby te znikają i tak w kółko. Należy pamiętać aby żadna z liczb nie dotarła do dolnego końca ekranu w którym znajduje się czerwona linia której nie można dotknąć bo "GAME OVER".

    Najprościej to przerób LunarLander'a i powoli modyfikuj go do swoich potrzeb.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dodałem ten wpis do manifestu i działa, dzięki! :)

    Tu jest log:

    04-17 15:04:24.860: ERROR/installd(31): eof

    04-17 15:04:24.870: ERROR/installd(31): failed to read size

    04-17 15:04:26.699: ERROR/vold(26): Framework disconnected

    04-17 15:04:59.380: ERROR/BatteryService(6439): usbOnlinePath not found

    04-17 15:04:59.380: ERROR/BatteryService(6439): batteryVoltagePath not found

    04-17 15:04:59.380: ERROR/BatteryService(6439): batteryTemperaturePath not found

    04-17 15:04:59.380: ERROR/vold(26): Unable to read framework command (Bad file number)

    04-17 15:04:59.380: ERROR/vold(26): Error processing framework command (Bad file number)

    04-17 15:04:59.380: ERROR/vold(26): Unable to read framework command (Bad file number)

    04-17 15:04:59.380: ERROR/vold(26): Error processing framework command (Bad file number)

    04-17 15:04:59.380: ERROR/SurfaceFlinger(6439): Couldn't open /sys/power/wait_for_fb_sleep or /sys/power/wait_for_fb_wake

    04-17 15:05:07.193: ERROR/vold(26): Unable to read framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.193: ERROR/vold(26): Error processing framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.193: ERROR/vold(26): Unable to read framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.193: ERROR/vold(26): Error processing framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.200: ERROR/vold(26): Unable to read framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.200: ERROR/vold(26): Error processing framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.200: ERROR/vold(26): Unable to read framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:07.200: ERROR/vold(26): Error processing framework command (Bad file number)

    04-17 15:05:24.300: ERROR/EventHub(6439): could not get driver version for /dev/input/mouse0, Not a typewriter

    04-17 15:05:24.310: ERROR/EventHub(6439): could not get driver version for /dev/input/mice, Not a typewriter

    04-17 15:05:24.830: ERROR/System(6439): Failure starting core service

    04-17 15:05:24.830: ERROR/System(6439): java.lang.SecurityException

    04-17 15:05:24.830: ERROR/System(6439): at android.os.BinderProxy.transact(Native Method)

    04-17 15:05:24.830: ERROR/System(6439): at android.os.ServiceManagerProxy.addService(ServiceManagerNative.java:146)

    04-17 15:05:24.830: ERROR/System(6439): at android.os.ServiceManager.addService(ServiceManager.java:72)

    04-17 15:05:24.830: ERROR/System(6439): at com.android.server.ServerThread.run(SystemServer.java:176)

    04-17 15:05:24.850: ERROR/AndroidRuntime(6439): Crash logging skipped, no checkin service

    04-17 15:05:47.840: ERROR/vold(26): Cannot start volume '/sdcard' (volume is not bound)

    04-17 15:05:48.380: ERROR/MediaPlayerService(6421): Couldn't open fd for content://settings/system/notification_sound

    04-17 15:05:48.440: ERROR/MediaPlayer(6439): Unable to to create media player

    04-17 15:06:01.800: ERROR/ActivityThread(6493): Failed to find provider info for android.server.checkin

    04-17 15:06:06.260: ERROR/ActivityThread(6493): Failed to find provider info for android.server.checkin

    04-17 15:06:06.510: ERROR/ActivityThread(6493): Failed to find provider info for android.server.checkin

    04-17 15:22:24.430: ERROR/AndroidRuntime(6981): ERROR: thread attach failed

    04-17 15:22:30.990: ERROR/AndroidRuntime(6996): ERROR: thread attach failed

    04-17 15:33:11.200: ERROR/AndroidRuntime(7160): ERROR: thread attach failed

    04-17 15:33:16.760: ERROR/AndroidRuntime(7171): ERROR: thread attach failed

    Biorę się do roboty, ogólnie będę potrzebował jakichś grafik nad tym popracuję i może uda mi się stworzyć coś w fl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    piotrpo

    Ja tu widzę raczej błędy lecące z innych niż twoja aplikacji.

    Możliwe jest również filtrowanei tych logów np. po numerze PID ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Napotkałem kolejny drobny problem, otóż doszedłem do wniosku że gra powinna działać w położeniu portrait więc znalazłem w internecie że powinienem dodać do manifestu:

    <activity android:screenOrientation="portrait"></activity>

    Niestety nie działa...

    pawegio na prawdę uważasz że tak będzie łatwiej? Dodałem LunarLandera do projektów w Eclipse i muszę powiedzieć że to czarna magia, dobrze chociaż że są te przypisy co do czego i dlaczego ;P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    android.screenOrientation="portrait" wstawiles do kazdego activity?

    Co do LunarLander'a to przydaje sie do inspiracji, organizacji watkow itp. Rob jak Ci wygodniej :)

    Sent from my HTC Dream

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    oczywiście ze działa, ale trzeba dodać do aktywności gry

    android:screenOrientation="portrait"

    , nie byle gdzie do manifestu dodawać to:

    <activity android:screenOrientation="portrait"></activity>

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kiedy dodaję do manifestu portrait, niby wszystko fajnie ale program już nie startuje

    W logu wyskakuje coś takiego:

    [2011-04-18 12:49:59 - Just Add] Installing Just Add.apk...

    [2011-04-18 12:50:04 - Just Add] Success!

    [2011-04-18 12:50:04 - Just Add] Starting activity org.just.add.justadd on device 1000deb21158

    [2011-04-18 12:50:05 - Just Add] ActivityManager: Starting: Intent { act=android.intent.action.MAIN cat=[android.intent.category.LAUNCHER] cmp=org.just.add/.justadd }

    [2011-04-18 12:50:05 - Just Add] ActivityManager: java.lang.SecurityException: Permission Denial: starting Intent { act=android.intent.action.MAIN cat=[android.intent.category.LAUNCHER] flg=0x10000000 cmp=org.just.add/.justadd } from null (pid=14675, uid=2000) requires null

    Mówiąc dodawać do aktywności masz na myśli odpowiednie miejsce w manifest? Wdaje mi się że chyba w dobrym miejscu tuż pod poprzednim activity...

    Najlepiej chyba będzie:

    <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

    <manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"

    package="org.just.add"

    android:versionCode="1"

    android:versionName="1.0">

    <uses-sdk android:minSdkVersion="7" />

    <application android:icon="@drawable/icon" android:label="@string/app_name"

    android:debuggable="true" android:theme="@android:style/Theme.NoTitleBar.Fullscreen" >

    <activity android:name=".justadd"

    android:label="@string/app_name">

    <intent-filter>

    <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

    <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />

    </intent-filter>

    </activity>

    <activity android:name=".About" android:label="@string/about_title"

    android:theme="@android:style/Theme.Dialog"></activity>

    <activity android:name=".Prefs" android:label="@string/settings_title">

    </activity>

    <activity android:name=".justadd" android:screenOrientation="portrait"></activity>

    </application>

    </manifest>

    Edit: Już do tego doszedłem, działa... Wkleiłem tuż pod pierwszym activity: <activity android:name=".justadd"

    android:label="@string/app_name">

    Edit2: Działa, ale nadal przechodzi w landscape xD

    Edytowane przez Rybson1991

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x