Witam. W poniższym poradniku przedstawiam sposób na rozwiązanie problemu dotyczącego ustawiania własnych tapet w telefonie. W pamięci urządzenia jest kilkanaście grafik do ustawienia na tapetę, ale przy odrobinie chęci, czasu i tego tutoriala możemy je zastąpić własnymi 🙂 A więc do dzieła:
Potrzebujesz:
- komputera i smartfona 😉
Na komputerze:
- programu graficznego (Paint, GIMP )
- archiwizatora ( 7zip , WinRar )
Na smartfonie:
- menedżera plików z opcją nadawania uprawnień ( Root Browser , Total Commander )
Na początek potrzebujesz pliku "Laucher2.apk" z smartfona. Znajdź go w katalogu /system/app i w dowolny sposób przenieś na komputer.
Następnie zajmij się tapetą, którą chcesz mieć jako domyślną. Potrzebujesz jej w dwóch rozmiarach. Pierwsza z nich ma mieć 960x800 (960 - szerokość, 800 - wysokość) i to będzie naszą tapetą. Druga powinna mieć wymiary 213x189 - to będzie ikona reprezentująca tapetę w ekranie wybierania. Obie muszą mieć format .jpg.
Zmieniamy nazwę naszych grafik. Muszą mieć one identyczne nazwy jak tapety, które chcemy zastąpić. Poniżej zdjęcie pokazujące tapety domyślne i ich nazwy:
Przykład: Jeśli chcesz, aby twoja tapeta zastąpiła tą zaznaczoną powyżej to zmieniasz nazwę większej na "wallpaper_12", a mniejszej na "wallpaper_12_small". Dopisek "small" zawsze ma mniejszy obrazek.
Teraz skup się na wyjętym z telefonu pliku. Otwórz go programem do archiwizacji plików (otwórz, nie wypakuj) i wejdź do katalogu /res/drawable-nodpi. To właśnie tutaj przechowywane są tapety. Przeciągnij do niego obie wersje swojej grafiki. Na jakiekolwiek pytanie zadane przez program odpowiedz twierdząco. Już możesz zamknąć archiwizator.
Ostatnią czynnością będzie ponowne wgranie pliku "Laucher2.apk" do smartfona. Przenieś go do tego samego folderu, z którego go wyjąłeś i nadaj odpowiednie uprawnienia:
Gotowe! Teraz wystarczy, że wywołasz ekran zmiany tapety i zobaczysz w nim swoją grafikę, którą bez problemu możesz ustawić jako tapetę 🙂