odtwarzacz muzyki nie odtwarza muzyki w Aktywności ale w usłudze w trybie Foreground proces z taką usługą zabijany jest (o ile jest) dopiero na samym końcu kiedy nie ma już żadnego innego procesu więc to ze grając w taką czy inną grę nie można słuchać muzyki to wina małej ilości pamięci RAM zainstalowanej a nie źle działającego mechanizmu konserwacji pamięci przez system, poza tym całe odtwarzanie odbywa się za pośrednictwem usługi systemowej w obszarze pamięci poza kontrolą JVM
uruchamiania pamięciożernej gry to przykład ekstremalny kiedy cała pamięć musi być dostępna od zaraz, w normalnej sytuacji zużycie pamięć narasta i procesy są zabijane stopniowo i spowolnienie jest słabo zauważalne
całe szczęście ze prawie wszystkie procesy są możliwe do zabicia w przeciwnym wypadku cześć pamięci była by marnowana przez procesy które w danym momencie są zbędne jak np: Luncher, lepiej jest mieć możliwość uruchamianie gry kosztem opóźnienia wynikającego z uruchamiania Luncher, niż nie móc uruchamiać gry
coś za coś, GT540 to low end i trzeba się z tym liczyć