Skocz do zawartości
mihail1

Pytanie o ROM z dużą ilośćią wolnej pamięci ram

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    od niedawna testuje custom romy ale zauwazylem ze jeszcze zaden nie daje mi tyle ramu co oryginalne niebrandowane softy np 20b jak i 20c.

    Po uzyciu taskillera na niebrandowanych softach mam nawet 101, po kilku dniach nie wylaczania telefonu mam okolo 80mb.

    Niestety na custom romach praktycznie odrazu wolna ilosc pamieci nie chce wskoczyc nawet na 75 mb:(. I gdy tylko wlacze chocby jeden jakis prgram pamiec praktycznie spada bardzo szybko i telefon na customach troche muli......

    Prosze moze poradzcie mi jakies dobry rom ktory pozbawiony bylby smieci z oryginalnych softow, ale zeby jego wolna pamiec ram byla tak duza jak w oryginalach

    Edytowane przez ZduneX25

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie ma takiego romu, zobacz póki co ten: http://forum.android.com.pl/f200/superfast-froyo-based-on-cm6-and-openswift-4-5-a-60203/ i Vanille

    wykrzyk.png Twój temat narusza Regulamin Forum pkt 4.3.

    Tytuł wątku musi być krótkim streszczeniem Twojego posta oraz w sposób jednoznaczny nakreślać problem lub istotę dyskusji. Powinien także zawierać informacje odnośnie tego, jakiej pomocy oczekujesz.

    Przydatne linki:

    Pierwsze kroki na forum

    Zmiana tytułu wątku

    Jak poprawnie nazwać temat

    Custom ROM[/warnt]

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    napewno sprawdze gdyz tego nie probowalem jeszcze.....

    Ale dlaczego na custom romach RAMu jest mniej niz na softach nie brandowanych??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Pesus

    pamięć nie używana to pamięć stracona:) android jest linuxem więc jak będzie potrzebował pamięci to postara się ją uzyskać wyłączając niepotrzebne procesy:) w windowsie czyli pewnie tak jak masz na kompie pamięć jest mniej używana kosztem użycia dysku twardego masz na nim tzw SWAP - jak się mylę niech ktoś mnie poprawi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    po pierwsze im mniej pamięci wolnej tym lepiej bo mniej się marnuje, jak trzeba system zwolni pamięć,

    po drugie w procesach Javy które tworzą środowisko aplikacji są "nieszczelności" są wycieki pamięci które mogą się potęgować przez źle napisane aplikacje

    więc to ze z czasem, można maksymalnie zwolnić coraz mniej pamięci jest normalne, ponieważ procesy rezydentne Java zajmują coraz więcej pamięci z takiej czy innej przyczyny ;)

    Android szczególnie 2.1 nie jest doskonały

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    inna sprawa, że ja brakuje RAMu to przy ubijaniu procesów telefon muuuuli:) I zamyka czasami więcej niż byśmy chcieli:) Przykład? SwiftDroid czyli andek 2.3. Tam na starcie jest koło 40 i jak się włączy choćby angry birds, przeglądarkę czy coś co ciągnie trochę więcej ramu to wszystkie inne są ubijane i muzyki sobie nie posłuchamy:). Nie mówiąc już, że luncher też jest ubijany i po kliknięciu home trzeba czekać 10 sekund aż się pojawią widżety. Może się nie zgodzicie, ale ja wolę "marnować" ram niż mieć go za mało.

    PS: Ale zauważyłem, że na androidzie 2.2 jest najlepiej pod tym względem. Najwięcej ramu jest dostępne i to właśnie froyo jest idealne dla swifta (głupie LG nie zrobi aktualizacji:D)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    odtwarzacz muzyki nie odtwarza muzyki w Aktywności ale w usłudze w trybie Foreground proces z taką usługą zabijany jest (o ile jest) dopiero na samym końcu kiedy nie ma już żadnego innego procesu więc to ze grając w taką czy inną grę nie można słuchać muzyki to wina małej ilości pamięci RAM zainstalowanej a nie źle działającego mechanizmu konserwacji pamięci przez system, poza tym całe odtwarzanie odbywa się za pośrednictwem usługi systemowej w obszarze pamięci poza kontrolą JVM

    uruchamiania pamięciożernej gry to przykład ekstremalny kiedy cała pamięć musi być dostępna od zaraz, w normalnej sytuacji zużycie pamięć narasta i procesy są zabijane stopniowo i spowolnienie jest słabo zauważalne

    całe szczęście ze prawie wszystkie procesy są możliwe do zabicia w przeciwnym wypadku cześć pamięci była by marnowana przez procesy które w danym momencie są zbędne jak np: Luncher, lepiej jest mieć możliwość uruchamianie gry kosztem opóźnienia wynikającego z uruchamiania Luncher, niż nie móc uruchamiać gry

    coś za coś, GT540 to low end i trzeba się z tym liczyć

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    wraven

    Jeśli kogoś Cieszy wolny ram to może systemowego task killera podciadnac

    Sent from my GT540 using Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x