Skocz do zawartości
teka321

Wstęp na rynek androida

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie i zarazem prośbę jestem początkującym programistą na rynku androida i stworzyłem swoje dwie pierwsze aplikacje:

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.qtproject.example.notification

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.szymonwojtowicz.animal_sounds

w związku z tym mam następujące pytania jak dużo aplikacji należy stworzyć, aby samodzielnie utrzymywać się z nich (interesują mnie zarobki około 4 brutto)?

jak dobrze wypozycjonować się w sklepie google play?

Dodam, że tworzę aplikacje w Qt co może stanowić dodatkowy atut (wieloplatformowość). Co za tym idzie czy lepiej skupiać się na kilku platformach czy na jednej?

Na końcu prosiłbym o porady i opinie dotyczących aplikacji. Co mógłbym wykonać lepiej i czy lepiej skupiać się na rynku Polskim czy Amerykańskim?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
    senega

Jak napiszesz aplikację która stanie się tak modna jak flappy bird to wystarczy Ci jedna aplikacja :D

Tak naprawdę nie ma żadnej reguły mówiącej ilość aplikacji = ilość kasy. Dużo zależy od pomysłu, wykonania, szczęścia, promocji.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
    booncol

U mnie jedna aplikacja generuje 10 x więcej kasy niż 5 pozostałych, także nie ma reguły.

Natomiast prawda jest taka, że żeby sensownie zarabiać powiedzmy na reklamach, to aplikacja musi być naprawdę bardzo popularna.

Ale żeby nie było, pokuszę się o małą symulację. Jako wyznacznik wezmę dane z ostatnich 7 dni mojego konta na AdMobie. Dane oczywiście będą ogólnikowe - wszystko zalezy od typu użytkownika, aktualnych reklam itp.

- 4000zł netto (wyję mi się, że chodziło Ci o czysty zarobek, czyli netto), to 133zł dziennie

- 133zł to około 458 kliknięć w reklamę dziennie (wszystko zależy jaka stawka za reklamę)

- U mnie średnio na 143 wyświetleń reklamy następuje jedno kliknięcie, także 458 kliknięć = 65494 wyświetleń reklamy dziennie