Nie jestem w sumie znawcą prawa handlowego. Ale z tego co się orientuję roszczenie w postaci żądania wymiany telefonu na nowy lub zwrotu gotówki jest w pełni zasadne z tytułu rękojmi. Telefon był reklamowany jako wodoodporny, i tego producent musi się trzymać. Jest to niezgodność towaru z umową, i w gwarancji może być napisane że nie ma gwarancji na zalanie, ale reklama też jest częścią zawartej umowy. Nie była by jeśli w karcie gwarancyjnej zaznaczyli by, że tel. jest nie wodoodporny a reklama promująca rzeczowy telefon kłamie. Kwestia teraz tylko udowodnienia czy wszystkie osłony były zamknięte, nie musisz tego robić wystarczy udowodnić że telefon jest nieszczelny.
Prawdopodobnie po pierwszym wysłaniu odmówią naprawy i zrobią wycenę.
Odwołaj się wysyłając do serwisu pismo w którym zwracasz na tu uwagę, a jeśli nie potrafisz takiego pisma napisać poproś o pomoc RZECZNIKA PRAW KONSUMENTA. W piśmie również możesz zaznaczyć na końcu Do wiadomości RZECZNIKA PRAW KONSUMENTA, i jego adres odpowiedni dla twojego regionu. Taki zapis Bardzo często pomaga w pozytywnym załatwieniu sprawy, przedstawicielstwa firm boją się tej instytucji.
A tak na marginesie zastanawia mnie czy np. w Niemczech odmawiają wymiany w przypadku zalania? Wydaje mi się że taki zapis w gwarancji jest tylko w Polsce (krajach podobnych) gdyż Polacy jako konsumenci nie znają przysługujących im praw.
Jak byś potrzebował pomocy pisz ile będę mógł to pomogę.