Skocz do zawartości
kamil_9

Bardzo wolne wifi

    Rekomendowane odpowiedzi

    Kupiłem nowiutki tablet Yoga 8" i mam ogromny problem z bardzo wolnym połączeniem przez wifi. Mam łącze 60/6 Mbps z UPC i na komputerach działa super, zarówno po wifi jak i przy połączeniu przez kabel (trzy różne laptopy). Mam także smartfon Iphone i tam wifi działa bardzo szybko.

    Oto co zrobiłem od momentu kupna tabletu:

    1) Wifi było bardzo wolne już po pierwszym uruchomieniu i skonfigurowaniu, więc pobrałem i zainstalowałem wszystkie aktualizacje

    Aktualizowanie tabletu do wersji 4.4.2 trwało ze 3 godziny (!) z czego większość czasu zabrało pobieranie danych.

    2) W managerze zasilania ustawiony tryb "normalny" i w opcjach tego trybu wyłączone "inteligentne dostosowanie żywotności"

    3) W opcjach lokalizacji włączone "Wysoka dokładność, określaj lokalizację przez gps, wlan i sieci komórkowe", co sugerowały niektóre posty na różnych forach aby to włączyć, potem wyłączyłem lokalizację w ogóle całkowicie bo i tak to nic nie zmieniło

    4) W opcjach WLAN / Zaawansowane wyłączyłem "Optymalizacja WLAN" oraz "Nie wyłączaj WLAN w trybie uśpienia"

    5) W opcjach routera zmieniałem kanały od 1 do 11, po każdej zmianie reset routera i wyłącz/włącz tabletu, potem już zostawiłem na AUTO tak jak było bo nic się nie zmieniało

    Niestety nadal jestem w kropce. Szybkość połączenia podawana przez program speedtest.net to około 3 Mbps download i prawie 6 Mbps upload. Wygląda więc na to że upload działa ok natomiast download jest 20x wolniejszy niż być powinien. Tyle tylko, że gdyby to było cały czas 3 mega to bym się nie czepiał, ale pobieranie z google play gierki która ma 50 MB trwa jakieś 10 minut. W ogóle problem polega też na tym, że to pobieranie jest na raty, bo bardzo często jest tak, że zatrzymuje się w pewnym momencie i nie idzie dalej. Również filmy na youtube często się zawieszają i dociągają w międzyczasie, szczególnie jak włączę 720p.

    Mam w tym tablecie kartę z T-Mobile i tam speedtest pokazuje 6,5 Mbps i internet śmiga aż miło, youtube się nie haczy, appki z marketu też się pobierają od razu w całości.

    Proszę, czy ktoś ma jakiś sensowny pomysł?

    Edit: dodam tylko, że siedzę praktycznie metr od routera lub za ścianą i w obu przypadkach siła sygnału jest na maxa

    Edytowane przez kamil_9

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a jak wygląda zasięg wifi? (obawiam się, że będzie pełen a w tym przypadku pozostaje ci odesłanie tabletu na gwarancje (zresztą jak by nie był pełen to również bo świadczyło by to o uszkodzonej antenie wifi) gdyż możliwe jest to aby moduł wifi się uszkodził). Programowo lub konfiguracyjne niestety nie da się tu nic zaradzić :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A przetestuj pod innym wifi.

    Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Miły

    Już drugi taki temat :)

    Zapewne masz router technicolor 7200, zgadza się?

    Problem leży po stronie UPC, a dokładniej oprogramowania routera... Problem niestety występuje pod pasmem sieci N... I tylko na kartach z chipsetem Atherosa... Forum MediaSwiat :: Zobacz temat - technicolor TC7200

    Jedyna opcja to ustawienie na routerze tymczasowo pasmo B/G, jednak wtedy uzyskasz masz 22 Mbit... Lepsze to niż na paśmie N 4 Mbit...

    UPC sprawę zna i mają "na dniach" zaktualizować swoje routery...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    BARDZO DZIĘKUJĘ Miły! To było to. Prędkość wzrosła do 16-18 Mbit i od razu lepiej wszystko działa. Jeszcze raz dzięki. Pozostaje czekać aż UPC wgra nowy firmware.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może jest już jakiś nowy sposób? Minęło tyle czasu a UPC nic nie robi.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Miły

    UPC nadal zwodzi klientów, że czekają na nowe oprogramowanie... Ja walczę cały czas z nimi o wymianę routera... Kiedyś dali mi Thomsona, który zrywał wifi... Wymienili na Technicolor i było ok, do momentu aktualizacji... Jedyne co to albo zagrozić im zerwaniem umowy, albo czekać...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x