[edit] kurde, nie ten dział, proszę o przeniesienie.
Hej, piszę grę na Androida w OpenGLu i mam problem z kwadratem - podczas renderowania go zaczyna mrugać (tryb RENDERMODE_CONTINUOUSLY) - ktoś wie dlaczego? Wygląda to tak, jakby od czasu do czasu nie mógł wyrenderować kwadratu (tj. przy RENDERMODE_WHEN_DIRTY czasem pojawia się kwadrat na stałe, czasem nie). Kod mam ogólnie z książki Android 2.0. Poniżej macie kod. Z góry dzięki.
public class LoadMap extends Activity {
private GLSurfaceView mapa;
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE);
getWindow().setFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN,WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN);
mapa = new GLSurfaceView(this);
mapa.setEGLConfigChooser(false);
mapa.setRenderer(new Map(this));
mapa.setRenderMode(GLSurfaceView.RENDERMODE_CONTINUOUSLY);
setContentView(mapa);
}
@Override
protected void onResume()
{
super.onResume();
mapa.onResume();
}
@Override
protected void onPause()
{
super.onPause();
mapa.onPause();
}
}
public class Map extends AbstractRenderer{
private final static int VERTS = 4;
private FloatBuffer mFVertexBuffer;
private ShortBuffer mIndexBuffer;
public Map(Context context) {
ByteBuffer vbb = ByteBuffer.allocateDirect(VERTS * 3 * 4);
vbb.order(ByteOrder.nativeOrder());
mFVertexBuffer = vbb.asFloatBuffer();
ByteBuffer ibb = ByteBuffer.allocateDirect(6 * 2);
ibb.order(ByteOrder.nativeOrder());
mIndexBuffer = ibb.asShortBuffer();
float[] coords = { -0.5f, -0.5f, 0, 0.5f, -0.5f, 0, 0.5f, 0.5f, 0, -0.5f, 0.5f, 0};
for (int i = 0; i < VERTS; i++) {
for(int j = 0; j < 3; j++) {
mFVertexBuffer.put(coords[i*3+j]);
}
}
short[] myIndencesArray = {0,1,2,0,2,3};
for (int i=0; i<6; i++)
{
mIndexBuffer.put(myIndencesArray);
}
mFVertexBuffer.position(0);
mIndexBuffer.position(0);
}
@Override
protected void draw(GL10 gl) {
gl.glColor4f(1.0f, 0, 0, 0.5f);
gl.glVertexPointer(3, GL10.GL_FLOAT, 0, mFVertexBuffer);
gl.glDrawElements(GL10.GL_TRIANGLES, 6, GL10.GL_UNSIGNED_SHORT, mIndexBuffer);
}
}