Skocz do zawartości
joril6

Czy warto kupic OVERMAX Vertis 4510 Expi ?

    Rekomendowane odpowiedzi

    gag111

    Przepraszam za kilkudniowa nieobecnosc. Testowalem AM na trasie - na poczatku dlugo szukal sygnalu, czasami gps wariowal. Natomiast dzisiaj jak musialem na chwile odpalic google maps to telefon zlapal fixa w jakies 10-20 sec i sygnal caly czas trzymal. Generalnie dziwna sprawa z tym gps. Raz dziala normalnie, raz nie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cbm80

    To bardzo ciekawe. Szczegolnie, ze dzisiaj znow udalem sie do sklepu i wymienilem po raz 3 tego 4510 na inny egzemplarz. No i po powrocie do domu ponownie okazuje sie, ze poziom sygnalu jest 0, nic nie czyta z satelit. A o 100zl tanszy 4010 na tym samym SoCu polozony obok zlapal fixa w 16s. Juz sam nie wiem co o tym sadzic. Bo 3 telefony nie dzialaja. Jednoczesnie 2 osoby jednak twierdza, ze jakos ten gps jednak im dziala. Bede musial sprawdzic GPSa na Automapie w samochodzie. Bo do tej pory testowalem tylko trzymajac telefon w kieszeni, np. na Google Moje Trasy czy programami do testowania GPS i oczywiscie nie dzialal. Telefon poprzedni (#2) trzymalem na parapecie przez 45 min. i nie pojawil sie ani 1 slupek od sygnalu. Generalnie zonie GPS nie jest potrzebny i pewnie odpuszcze sobie ponowna wymiane telefonu, bo juz jestem zmeczony ponownymi konfiguracjami i instalkami kolejnych telefonow.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    gag111

    Mi gps dziala. AM potrafi zwiariowac, ale mapy google dzialay. Telefon nie gubil sygnalu. Co do fixa - jak bedziesz jechal gdzies dalej to powies go w uchwycie i niech lapie fixa. U mnie tez pokazywal "0" w gps test ale zlapal fixa. Takze nie wiem. A teraz mam tak ze zlapie raz sygnal w 15 sec a raz w 3 min. No nic, testuje dalej :)

    ----

    Zrobilem screeny z gps test. Wrzuce je wieczorkiem.

    Edytowane przez gag111

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    arteks

    @cbm80

    Walczyłem z moim Expi 5010 dwa dni, trzymałem na parapecie godzinami z włączonym GPS Testem albo w trybie inżynierskim i nic :/. Kiedy miałem już zrezygnować wziąłem go na pół godzinki na zewnątrz i załapał! Co prawda przy oknie dalej nie pokazuje żadnego słupka sygnału ale na zewnątrz fixa łapie w 6 sekund! Oby tak dalej, obym nie zapeszył...

    Powodzenia!

    PS Jakbyś miał roota to na innych urządzeniach z MTK gps działał mi najszybciej jak kasowałem plik *gps* z /data/misc, później fix w trybie inżynierskim (tworzy nowy plik) i dalej hula bez żadnych gps -testów -fixów itd.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cbm80

    Ostatecznie wymieniłem ponownie telefon na nowy. I ... znow nie dziala GPS. Masakra!!!

    A położony obok tanszy 4010, lapie fixa od reki w kilkanascie sekund. Sprobuje jeszcze na zewnatrz, ale na pierwszych 2 juz to testowalem i nic nie pomagalo. Mam juz powoli tego dosyc.

    Dodatkowo w kolejnym telefonie jest problem z falszywym poziomem baterii. Jesli sie go dlugo nie uzywa, praktycznie wcale nie spadaja procenty. Ale w rzeczywistosci po jakichs 3 dniach mimo, ze pokazuje 60% wystarczy lekko go obciazyc i procenty leca w dol na leb na szyje az do wylaczenia. Jak sprawdzalem napiecie za pomoca CPU-Z to juz przy tych 60% poziom jest ok. 3.5V (!) co jest zdecydowanie zbyt malym napieciem dla LiIon. Ewidentnie soft sobie cos zle oblicza te procenty. Zaczalem obserwowac poziom baterii i napiecie i czesto przy dlugim czuwaniu poziom w procentach ciagle sie nie zmienia, ale napiecie jednak spada. Czyli w zasadzie trzeba brac pod uwage to napiecie, bo mozna sie przejechac na oficjalnym wskazniku napiecia. Co ciekawe we wszystkich poprzednich 4510 bylo to samo i gdzies w sieci rowniez przeczytalem taka opinie. Na szczescie model 4010 nie ma tej usterki.

    A bateria w 4510 jest niezla, bo spokojnie moze wytrzymac ze 3 dni przy 2h wlaczonego ekranu, ale trzeba sprawdzac niestety recznie napiecie.

    Ciekawe czy ktos jeszcze z tego forum to zauwazyl.

    Co ciekawe, jesli telefon jest dosc intensywnie uzytkowany (siec, gry, aparat) to procenty spadaja dosc rownomiernie i liniowo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    gag111

    Przepraszam za kilkudniową nieobecność. Daje screeny z gps test. Podczas powrotu z wyjazdu o dziwo AM przestała wariować. Sygnał trzymała. Nie było też tak, że w pewnym momencie znacznik był poza trasą, co miało wcześniej miejsce - gps w tym telefonie "musiał się rozbujać" :D Generalnie teraz z gps już nie mam problemów. Gps na początku też mi nie chciał złapać fiksa, ale jak będziesz jechał w dalszą trasę - odpal jakąś nawigację i czekaj. W ciągu około 40 min mi złapał pierwszego fiksa, później szło już szybko ;) A co do baterii - na samym początku też miałem ten problem. Spróbuj kilka razy telefon rozładować do 30% i naładować go do około 80. Później normalnie ładuj urządzenie od prawie 0 do 100. Niektórzy mówią że jak się rozładowuje baterie litowo-jonowe prawie do końca i ładuje sie ją do pełna - można ją uszkodzić. Ja takiego zdania nie mam... Miałem vertisa 02 plus i ładowałem ją zawsze od około 5% do 100, i jeszcze około 20 minut pod ładowarką zostawał jak wyświetliło się "naładowany" i przez rok czasu czas pracy na baterii wcale sie nie zmniejszył. Natomiast jak doładowywałem telefon przy np 20 do 90% to bateria szybciej się rozładowywała (oczywiście przy tym samym użytkowaniu). Więc ile ludzi tyle opinii ;) // Jak będę już miał zamiar ładować baterię - wrzucę screena z użycia baterii. U mnie działa to już normalnie. Oczywiście mam tak, że Używam telefonu przez x minut, nie spadnie ani jeden procent, ale spadną np 2, ale nie to że mi bateria pada w 5 min od 60% :)

    Edytowane przez gag111

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie bateria również pada w granicach 50-60%. Najgorsze jest to, że nie mam żadnych szans żeby zdążyć ją podłączyć (kilkukrotne ostrzeżenie jak np. w galaxy 2 w ogóle nie występuje). Słyszę sygnał słabej baterii i telefon wyłącza się w sekundę (musiałbym być szybszy od dźwięku żeby zdążyć). Najbardziej irytuje mnie fakt, że człowiek nie zawsze słyszy kiedy się wyłącza i jest wtedy niedostępny przez ileś godzin. To co pisze gag111 "Spróbuj kilka razy telefon rozładować do 30% i naładować go do około 80." może i by zadziałało tylko mi nie spada do 30%. Czy któryś z programów do oszczędzania baterii jest warty zainstalowania, czy to (jak myślę) pic na wodę?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    cbm80
    Niektórzy mówią że jak się rozładowuje baterie litowo-jonowe prawie do końca i ładuje sie ją do pełna - można ją uszkodzić.

    W zasadzie nie ma takiej mozliwosci, bo bateria ma dodatkowa elektronike, ktora sprawdza napiecia i nie pozwala na przeladowanie, ktore konczy sie wybuchem lub pozarem, ani tez nadmiernym rozladowaniem - co nieodwracalnie zmienia proces elektrochemiczny wewnatrz ogniwa. Dlatego w typowych urzadzeniach baterie uzywa sie od 0 do 100% i wszystko dziala ok, bo bateria sama dba o swoja kondycje. Natomiast jesli bateria wykazuje napiecie <3.6 lub 3.7V to juz jest dziwna sprawa.

    Jak wspominalem - jesli obciazasz baterie w sposob ciagly procenty spadaja ok. Ale jesli przez 12h telefon lezy tylko na czuwaniu procenty wcale sie nie zmieniaja, ale napiecie jednak spada. Zainstalowalem widget do baterii z logowaniem % i napiecia i moge to podgladac. Na innych telefonach tak to nie dziala. Dlatego twierdze, ze to blad softu.

    Bedzie trudno w praktyce to sprawdzic, ale jedyny test na to to nieuzywanie telefonu przez 2-3 dni (% wtedy sie niemal nie zmieniaja) i wtedy widac, ze dalszy spadek nie jest juz poprawny.

    Co do GPS to zarowno GPS Test jak i GPS Data odczytuja pozycje satelit poprawnie (bo zgadza sie z Xperia i Vertisem 4010), ale slupki sygnalow sa na 0. A inne telefony maja juz po chwili jakies nawet minimalne poziomy. A tutaj kompletnie nic. Jak bede mial okazje to sprobuje na zewnatrz, ale poki co zimno i nie zamierzam nigdzie dluzej jechac.

    ---------- Post dołączono o 09:55 ---------- Poprzedni post napisano o 09:51 ----------

    Najbardziej irytuje mnie fakt, że człowiek nie zawsze słyszy kiedy się wyłącza i jest wtedy niedostępny przez ileś godzin.

    Wlasnie o to mi chodzilo. Dlatego zainstalowalem widget, gdzie mozna odczytac napiecie baterii i malzonke przeszkolilem, ze jak osiagnie okolice 3.7V to mimo 50-60% ma podpiac ladowanie. Co prawda nie wiem czy w takiej sytuacji poprawnie naladuje sie bateria, bo nie mialem jeszcze okazji tego sprawdzic. Ten Vertis ma calkiem niezla baterie i nie tak latwo ja rozladowac bez przeciazania telefonu. Szacuje, ze spokojnie mozna telefonu uzywac 3-5 dni, tyle ze recznie trzeba sprawdzac napiecie.

    Zapomnialem jeszcze wspomniec, ze nauczony doswiadczeniami z Xperii powylaczalem wszelkie zbedne obciazenia:

    - lokalizacje, bo skraca czas pracy o ponad 2 dni

    - Vertisowe bajery z gestami

    - oczywiscie wylaczone WiFi i BT

    Dziala tylko radio GSM.

    To moze tez powodowac inne zachowania u osoby, ktora powyzszych nie wylaczyla.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    gag111

    Kurde. Ja az takiego problemu nie mialem, ze 60% i po chwili pada. Wskaznik swirowal, natomiast teraz juz jest dobrze. Telefon laduje raz dziennie, wczesniej ladowalem czesciej. Bateria sie troche "ulozyla". Wroce ze szkoly i dam ss ze stat baterii. A co do baterii li-on - niektorzy forumowicze tak pisali ze nie mozna rozladowywac ich do 0 i ladowac do 100, ale ja tak robie i nie mam problemow. A co do zatrzymujacego sie wskaznika - jak rozladowuje sie przy 60% to moze podlacz jak bedzie mial 65-70 i podladuj do np 90. Sprobujcie ladowac nie do pelna zanim telefon sie sam wylaczy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A ja mam takie pytanie, jak wcześniej wspomnieliście o takim przypadku, że jest wydzielone tylko 1 GB pamięci wewnętrznej na aplikacje. Niestety, podzielam go. Nie wiecie, może w jaki sposób móglbym w jakiś sposób jej zwiększyć, czy jest to w ogóle możliwe?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x