Zanim opiszę problem zacznę od tego, że opisane poniżej problemy pojawiły się:
- kilka dni temu (sugeruje, że to jakaś aplikacja a dokładniej jej aktualizacja),
- jednocześnie na dwóch różnych telefonach HTC Desire (mocno ogranicza zestaw aplikacji),
- tyczą się dwóch różnych fabrycznych zestawów głośnomówiących montowanych w samochodach różnych marek (Opel i KIA),
- wcześniej wszystko działało bez najmniejszych problemów (czyli wskazuje, że to aktualizacja z ostatnich dni).
A teraz do rzeczy. Po odpaleniu silnika, telefon automatycznie łączy się z zestawem głośnomówiącym w samochodzie. Bez problemu mogę przeglądać książkę adresową i wybrać numer. Widzę również miernik naładowania baterii i siły sygnału.
Po wybraniu numeru telefon zaczyna dzwonić. Na wyświetlaczu zestawu głośnomówiącego pojawia się typowy komunikat o dzwonieniu. Na wyświetlaczu telefonu pojawia się informacja o wybieranym kontakcie i próbie nawiązania połączenia. Po chwili połączenie zostaje nawiązane. Niestety przez zestaw nie da się rozmawiać. Za to w słuchawce wszystko słychać dobrze i bez problemu mogę prowadzić rozmowę. Po kilkunastu sekundach (no może kilkudziesięciu) zestaw głośnomówiący rozłącza połączenie (tak jakbym zrobił to sam w normalnej sytuacji). Rozłączany jest również telefon!
Na tym samym zestawie używam jeszcze jednego HTC Desire (bez brandowania z dystrybucji HTC) i tam opisany powyżej problem nie pojawia się. Zainstalowane są inne aplikacje niż na problematycznych aparatach.
Zastanawia mnie dlaczego problem występuje na dwóch telefonach (jeden używam ja a drugi mój znajomy), dwóch zestawach głośnomówiących (moim i kumpla). Oba telefony są brandowane przez Erę. Nie udało nam się dopatrzyć wspólnych cech dla obu telefonów, które mogły coś namieszać.
- oba mają najnowszy oferowany przez erę system,
- obaj używamy dialer one,
- obaj mamy zainstalowanego dropboxa,
- obaj aktualizowaliśmy systemowego aplikacje (np. mapy googla, facebooka, etc.)
- obaj mamy zainstalowane Angry Birds Rio,
Poza tym trudno o inne podobieństwa.
Czy ktoś z szanownych kolegów będzie mógł pomóc w opisanym powyżej problemie? A może komuś obiło się o uszy, że jakaś aplikacja z ostatnich kilku dni dostała felerną aktualizację uszkadzającą bluetooth?