Odpowiedź od Sony:
" W odpowiedzi na Pana zapytanie, przede wszystkim chcielibyśmy najmocniej przeprosić za nasze opóźnienie. Jest nam bardzo przykro za wszelkie niedogodności związane z użytkowaniem Pana akcesorium Sony SmartWatch2.
W opisywanej sytuacji chcielibyśmy Pana poinformować o tym, że jest to rozpoznany problem poprzez firmę Sony Mobile. W związku z tym jest planowane rozwiązanie usterki, które będzie przedstawione w następnej dostępnej wersji oprogramowania dla telefonu Sony Xperia SP . Dana usterka nie jest związana z urządzeniem Sony SmartWatch 2.
W opisywanej sytuacji chcielibyśmy Pana poinformować o tym, że pobrane aplikacje mogą sprawić, że telefon nie działa poprawnie lub mogą mieć wpływ na jego działanie. W danej sytuacji prosimy skorzystać z trybu awaryjnego, aby sprawdzić, czy pobrane aplikacje nie powodują problemu. W trybie bezpiecznym telefon uruchomi się wyłącznie z zainstalowanym fabrycznie oprogramowaniem i aplikacjami. Jeśli działanie telefonu w trybie bezpiecznym jest lepsze, oznacza to, że prawdopodobnie jedna lub więcej pobranych aplikacji ma negatywny wpływ na działanie telefonu. Można odinstalować ostatnio używaną aplikację i uruchomić telefon ponownie.
Aby włączyć tryb awaryjny należy wykonać następujące działania:
1.Proszę wyłączyć urządzenie.
2.Następnie proszę naciśnąć i przytrzymać przycisk zasilania , aż telefon zawibruje.
3.Proszę poczekaj, aż pojawi się logo Xperia™.
4.Następnie proszę nacisnąć i przytrzymać klawisz zmniejszania głośności. Urządzenie uruchomi się ponownie w trybie bezpiecznym.
Jeśli problem się powtarza, z głównego menu prosimy wybrać „Ustawienia>Kopia zapasowa i resetowanie>”Ustawienia fabryczne”. Prosimy pamiętać, że opcja „Ustawienia fabryczne” na urządzeniu spowoduje usunięcie wszystkich danych z telefonu Sony Xperia ™ SP, w związku z tym prosimy utworzyć wcześniej kopię zapasową danych.
Chcielibyśmy poinformować, że istnieje możliwość wykorzystania aplikacji Tworzenie i przywracanie kopii zapasowej do utworzenia kopii zapasowych zawartości telefonu w jego pamięci wewnętrznej lub w przestrzeni danych online poprzez PC Companion.
Z zasady wskazane jest, aby tworzyć kopię zapasową w regularnych odstępach czasu. Proponujemy także wizytę w sklepie internetowym (Google Play), który zawiera różnego typu aplikacje, w celu pobrania aplikacji do tworzenia kopii zapasowych i przywracania danych, na przykład MyBackup lub Backup Master.
Jeśli mimo wszystko problem nie ustąpi, sugerujemy, aby wykonać kopię zapasową danych i przeprowadzić aktualizację telefonu Sony Xperia™ SP za pośrednictwem programu PC Companion, który jest dostępny do pobrania za darmo na komputer ze strony PC Companion – Sony Xperia™ support (United Kingdom) . Aplikacja ta jest również fabrycznie zawarta na karcie pamięci telefonu, w celu bezpośredniej instalacji w przypadku połączenia telefonu przez kompatybilny kabel USB do komputera. Aby przeprowadzić aktualizację oprogramowania, należy podłączyć telefon do komputera i uruchomić program PC Companion. Jeżeli telefon posiada najnowszą wersję oprogramowania, proszę wybrać opcję „napraw”, która zainstaluje ponownie najnowsze oprogramowanie w telefonie.
W celu przeprowadzenia naprawy oprogramowania proszę uruchomić program PC Companion (bez podłączonego telefonu) a następnie wybrać Sekcję Support Zone>Rozpocznij, Uaktualnienie oprogramowania telefonu>Rozpocznij. W wyświetlonym oknie informującym o braku podłączonych urządzeń, proszę wybrać niebieski link "napraw telefon" i przeprowadzić procedurę zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Procedura przeprowadzana jest na wyłączonym telefonie.
Chcielibyśmy poinformować, że prawidłowym postępowaniem w kroku instalacji jest kolejno:
1.Odłączenie telefonu od komputera
2.Wyłączenie telefonu, odczekanie krótkiego okresu czasu
3.Podłączenie kabla USB do komputera
4.Podłączenie telefonu do kabla USB w odpowiedni sposób: telefon powinien być wyłączony, użytkownik wybiera i przytrzymuje żądany przez program klawisz i trzymając go, wkłada wtyczkę kabla USB. Prosimy o przytrzymanie przycisku i nie włączanie telefonu do momentu aż kolejne instrukcje wyświetlą się na ekranie.
Alternatywnie, mogą Państwo zaktualizować oprogramowanie bezpośrednio z telefonu, poprzez „Ustawienia>Informacje o telefonie>Aktualizacja oprogramowania>Aktualizuj”. Pobieranie aktualizacji może być dokonane bezprzewodowo, bezpośrednio z telefonu przez Internet, za pomocą przesyłu danych 2G/3G lub za pomocą połączenia sieciowego Wi-Fi ™.
Jeżeli problem nadal występuje, chcielibyśmy zaproponować przesłanie telefonu do naszego autoryzowanego centrum serwisowego w celu sprawdzenia urządzenia:
W-support, Wrocław
www.w-support.pl
tel: 71 33 11 870; 71 33 11 880
adres: Aleja Armii Krajowej 61, 50-541 Wrocław
Telefon może zostać oddany do autoryzowanego centrum serwisowego na dwa sposoby:
- użytkownik może skontaktować się z punktem bezpośrednio,
- użytkownik może zgłosić się do jednego ze sklepów operatora sieci (jak T-Mobile, Orange, Plus, Play), w której został zakupiony telefon, w celu dalszego przesłania telefonu przez sklep do autoryzowanego centrum serwisowego.
Proszę pamiętać, że należy zabrać ze sobą dowód zakupu (zawierający nazwę modelu, numer IMEI, numer seryjny oraz datę zakupu) i poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną.
Sony zaleca wykonanie kopii zapasowej wszelkich danych zawartych w telefonie, ze względu na możliwą ich utratę, przed oddaniem telefonu do serwisu.
Jednocześnie pragniemy poinformować o możliwości dokonania ogólnego testu funkcjonalności urządzenia Xperia za pomocą aplikacji „Xperia Diagnostics” dostępnej bezpłatnie w sklepie Google Play.
W celu uzyskania dalszej pomocy prosimy o kontakt z nami pod numerem telefonu +48 22 22 77 444. Po więcej informacji na temat naszych produktów, usług i wsparcia, zachęcamy do wizyty na stronie internetowej Xperia™ Smartphones from Sony - Sony Smartphones .
Proszę mieć na uwadze, że jeśli nie odpowiedzą Państwo na tą wiadomość email w przeciągu 7dni, korespondencja zostanie automatycznie zamknięta i jakiekolwiek dalsze informacje nie dotrą do działu pomocy technicznej. Zaistnieje potrzeba utworzenia nowego zapytania. "