Według mnie powinieneś ściągnąć najnowsze HTC Sync ze strony producenta i przeinstalować na kompie. Zapewne w tym znajdują się sterowniki.
Sprawdziłbym też inne porty USB w kompie - na innych forach wyczytałem, że czasem porty na froncie obudowy nie dają wystarczającego zasilania dla Desire (wydaje mi się to dziwne, nie twierdzę więc że tak się dzieje - jedynie przytaczam opinie innych). Dla pewności więc, podłączyłbym się też pod tylne porty.
Wyczytałem też, że gość który miał podobny problem, poradził sobie w sposób następujący (w wolnym tłumaczeniu z angielskiego):
Mam wątpliwości czy moje przednie porty to na pewno USB 2.0. Podpiąłem się więc pod jeden z tylnych portów - daje to stabilniejszy sygnał. Można też przeinstalować HTC Sync, żeby mieć pewność, iż sterownik zainstalował się poprawnie. Podłączyłem do kompa wyłączony telefon, wybrałem swój model w HTC Sync, potem włączyłem telefon. Należy pozwolić HTC Sync odpalić się w pierwszej kolejności, aby najpierw mógł wgrać się sterownik. Po wykryciu podpiętego telefonu, Windows powinien pokazać w chmurce komunikat o poszukiwaniu i instalowaniu sterownika dla nowego urządzenia, potem komunikat, że urządzenie jest gotowe do użytku. Potem powinna pojawić się kolejna chmurka o synchronizacji itp. - można to zignorować. Najważniejsze to sprawdzić wtedy sterownik USB (czy na pewno jest to 2.0).
Mam nadzieję że jakoś to pomoże. Podsumowując powyższe, zrobiłbym tak:
1. Zainstalowanie najnowszych sterowników do płyty głównej (lub przeinstalowanie, jeśli aktualnie posiadasz najnowsze - chodzi po prostu o załadowanie świeżych).
2. Całkowite odinstalowanie HTC Sync, wyczyszczenie rejestru, ponowne zainstalowanie HTC Sync w najnowszej wersji.
3. Podpięcie pod tylne porty USB.
4. Zastosowanie się do instrukcji powyżej (o podłączaniu wyłączonego telefonu itd.).
Jeśli to nie pomoże, to:
5. Przeinstalowanie Windowsa.
lub
6. Format partycji systemowej i postawienie systemu na nowo.
Powodzenia 🙂