Skocz do zawartości
Szynku

Regulamin Forum android.com.pl

    Rekomendowane odpowiedzi

    Szynku
    Napisano (edytowane)

    Regulamin Forum android.com.pl

    A§1. Postanowienia Ogólne

    1.1. Każdorazowo posługując się terminem Forum, odnosi się on do serwisu internetowego http://forum.android.com.pl

    1.2. Forum poświęcone jest tematyce związanej z oprogramowaniem Android, oraz urządzeniom pracującym pod wskazanym systemem.

    A§2. Rejestracja

    2.1. Rejestrując się w naszym Forum zgadzasz się na poniższe warunki regulaminu.

    2.2. Podczas rejestracji jako nazwy użytkownika (loginu) nie używaj nazw obraźliwych, wulgarnych, nazw zarezerwowanych dla wartości religijnych, a także adresów stron www, oraz nazw serwisów. Nazwy te dotyczą również instytucji rządowych, prywatnych oraz organów ścigania, służb ratunkowych, itp. Tego typu konta będą usuwane.

    2.3. Ponowna rejestracja jest możliwa tylko, gdy konto zostało usunięte, lub wystąpiły problemy z poprzednim kontem, które zostały zgłoszone administracji. W innym przypadku drugie konto będzie usuwane, a użytkownik otrzyma ostrzeżenie.

    2.4. Dokonując rejestracji na Forum, wyrażasz zgodę na otrzymywanie mailingu, na adres poczty elektronicznej podany podczas zakładania konta, od serwisu android.com.pl oraz partnerów współpracujących z serwisem.

    2.5. Rejestrując się na Forum otrzymujesz możliwość elektronicznego, publicznego wypowiadania się (tzw. postowania) na Forum, oraz wyrażasz zgodę na ewentualne wykorzystanie treści swoich wypowiedzi przez android.com.pl wyłącznie na łamach serwisu.

    A§3. Ogólne zachowanie.

    3.1. Nie krzyczymy (nie piszemy wielkimi literami).

    3.2. Nie używamy wulgaryzmów i wyrażeń obraźliwych w wypowiedziach, sygnaturach, awatarach. Zasada ta dotyczy również umieszczania linków (również ich skrótów, czy kodów qr) do stron z niecenzuralnymi czy obraźliwymi treściami, oraz "cenzurowanych" przekleństw w postaci kropek/gwiazdek itp.

    3.3. Nie powodujemy kłótni

    3.4. Nie obrażaj innych użytkowników.

    3.5. Zabrania się stosowania nicków, oraz awatarów zawierających wyrazy "Administrator", "Moderator" oraz innych, mogących wprowadzać użytkowników forum w błąd. Zabrania się również umieszczania w awatarach i sygnaturach obrazów o treści erotycznej.

    3.6. Obrazek zamieszony w podpisie nie może być większy niż 500 pikseli szerokości i 100 piksel wysokości. Podpis nie może przekraczać 5 linijek tekstu

    3.7. Na forum panuje bezwzględny zakaz podawania adresów oraz reklamowania stron konkurencyjnych o tematyce powiązanej z system Android, Windows Phone, Bada itp. Zakaz ten dotyczy awatarów, sygnatur, nazwy użytkownika, pól profilu, podawanego źródła informacji itd. Złamanie tego punktu grozi natychmiastowym banem (nie dotyczy stron obcojęzycznych - np. XDA-Developers).

    Jedyne dozwolone linki do polskojęzycznych stron o tematyce powiązanej z mobilnymi systemami operacyjnymi, to te do Windows-Phone.pl i MyBada.pl.

    3.8. Na forum panuje absolutny zakaz zamieszczania treści pornograficznych oraz promowania warezu. Odnosi się to do zamieszczania odnośników do pirackich aplikacji, gier, filmów, aplikacji ułatwiających nielegalny dostęp oraz informacji o innych metodach uzyskania takich treści. Wszelkiego rodzaju dyskusje i pytania o aplikacje, które mogą służyć do crackowania i omijania mikropłatności, takie jak: BlackMart, Freedom, GameCIH, GameKiller, Game Guardian, Lucky Patcher, Market Unlocker itp. nie są dozwolone. Złamanie tego punktu grozi ostrzeżeniem. Powyższy punkt dotyczy także próśb o zamieszczenie/podanie źródła nielegalnych materiałów.

    3.9. Na forum obowiązuje zakaz umieszczania w sygnaturach lub stopce profilowej ofert (ogłoszeń) oraz linków do portali aukcyjnych (bez względu na rodzaj produktów lub usług tam oferowanych). Dopuszczalne są linki w sygnaturach, prowadzące do działu Giełda z własnym ogłoszeniem.

    3.9.1 Na Forum panuje absolutny zakaz podawania linków do stron internetowych, blogów, itp. które swoją działalnością szerzą nienawiść, wulgarny język, rasizm, oraz mają w całości profil o charakterze przeznaczonym tylko dla osób pełnoletnich.

    3.10. Na forum zainstalowany jest dodatek, tzw. "system piwny" (system podziękowań). Jeśli ktoś Ci pomógł zamiast pisać "Dzięki", kliknij przycisk "Postaw Piwo" obok jego posta.

    3.11. W sygnaturach, użytkownicy mogą umieszczać linki do paypala (płatności elektronicznych).

    3.12. Sprawy prywatne załatwiać proszę poprzez PW, e-mail lub GG, nie na forum.

    3.13. Stosuj się do próśb i nakazów obsługi forum. Nie kasuj edycji moderatorów w Twoim poście. Szanuj osoby, które wiedzą więcej od Ciebie, oraz pilnują porządku.

    3.14. Użytkownicy nie mają prawa do edycji swoich postów (w celu usunięcia ich treści), co w konsekwencji niesie za sobą zburzenie kontekstu wypowiedzi innych Użytkowników. Można edytować jedynie własne posty w celu dodania nowych informacji i/lub poprawienia obecnych wartości merytorycznych.

    3.15. Użytkownicy nie mają prawa cytowania punktów Regulaminu w sygnaturach.

    3.16. Użytkownicy nie mają prawa raportowania ramek i notatek moderatorskich, poza ramkami w poprawionych tematach.

    A§4. Pisanie nowych postów na forum.

    4.1. Przed napisaniem nowego tematu skorzystaj z wyszukiwarki, a także sprawdź, czy odpowiedz na Twoje pytanie nie znajduje się w FAQ lub Tutorialach

    4.2. Posty umieszczaj w odpowiednich działach. Wystawianie tego samego posta w różnych działach lub kilka razy, ale z innym tematem grozi ostrzeżeniem.

    Wszelkie problemy z konkretnym ROMem, aplikacją, grą itp. należy umieszczać w istniejących już tematach zamiast zakładać nowy. Jedynie w przypadku, gdy nie ma jeszcze odpowiedniego tematu, należy założyć nowy.

    4.3. Nadaj odpowiednią (jasną i streszczającą problem) nazwę swojemu tematowi! Tematy z nazwami typu "PROBLEM" , "POMOCY", "CO ROBIĆ" są nieprawidłowe i będą zamykane. W jednym temacie powinieneś poruszać tylko jeden problem.

    Tematy o nazwach typu: „Problem z sms”, „Problem z wifi”, „Problem z G1”, „Coś nie działa”, „Coś zepsułem” itd. również są nieprawidłowe.

    W przypadku takich tematów autor otrzyma od moderatora polecenie poprawy tytułu. Można to zrobić poprzez Zaawansowaną Edycję pierwszego postu w temacie. W wyniku braku reakcji autora na polecenie moderatora, temat będzie bezwarunkowo zamykany i przenoszony do kosza.

    4.4. Przed napisaniem nowego tematu lub postu, każdy użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z zawartością danego działu, oraz zawartych w nim ogłoszeń.

    4.5. Posty nie mogą obrażać w żaden sposób innych osób zarejestrowanych na forum i osób postronnych.

    4.6.Pisząc odpowiedź na ostatni post w temacie, nie cytujemy go w całości. Dozwolone jest cytowanie fragmentu ostatniego posta, jeśli jest on długi i rozbudowany, a my chcemy się odnieść do konkretnej jego części. Unikamy również cytowania całych, wcześniejszych postów, jeżeli nasza odpowiedź tyczy się tylko ich wycinka.

    4.7. Nie pisz tego samego tematu w różnych działach.

    4.8. W dziale aplikacji, oraz gier, umieszczamy tylko informacje o aplikacjach, grach i promocjach przeznaczonych dla użytkowników zamieszkujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w systemach umożliwiających zakupy aplikacji przygotowywanych przez developerów. Promocje dotyczą m.in. takich aplikacji jak Google Play, Samsung Apps, Get Jar. Aplikacje mają być dostępne w sposób LEGALNY, bez stosowania innych czynności omijających zabezpieczenia producenta (takich jak określone terytorium dostępności aplikacji). Dotyczy również aplikacji darmowych!

    4.9. Oferty handlowe sprzedaży/kupna/zamiany mogą odbywać się jedynie w dziale Giełda. Oferty zamieszczane w innych działach będą usuwane.

    4.10. Posty niezgodne z prawem polskim będą kasowane.

    4.11. Na forum zamieszczamy video, zdjęcia oraz screeny za pomocą znacznika

    . Wyjątkiem jest pierwszy post każdego tematu oraz Dział Pozostałe

    4.12. Zabrania się stosowania Avatarów/Sygnatur/Zdjęć w profilu zrzutów ekranu o treści erotycznej, w tym między innymi:

    Rozmyślnie zakryta nagość

    Przezroczyste ubrania

    Prowokacyjne pozy itp.

    A§5. Odpowiadanie na posty

    5.1. Nie wyśmiewaj się z błędów innych użytkowników.

    5.2. Poprawiaj błędy innych użytkowników i nakierowuj na poprawne odpowiedzi.

    5.3. Nie spamuj, nie nabijaj postów, używaj edycji postu. Nie pisz tego samego tematu jeszcze raz, jeśli poprzedni został zamknięty. Nie komentuj, jeśli nie masz niczego ciekawego do napisania.

    5.4. Nie pisz posta pod postem, chyba, że jest to uzasadnione działanie (w przeciwnym wypadku użyj opcji "edytuj").

    5.5. Pisząc posta wnoszącego coś do tematu masz prawo zareklamować własną stronę, podając link do niej zwykłą czcionką - o ile nie jest to konkurencyjna witryna online dla naszego Forum

    5.6. Czytaj podpisy użytkowników. Jeżeli użytkownik napisał, aby nie kontaktować się z nim poprzez GG, e-mail, PW, Skype'a - zastosuj się do tego.

    A§6. Użytkownicy

    6.1. Mają prawo do wyrażania swoich opinii o ile nie łamią przy tym postanowień regulaminu.

    6.2. Maja prawo do wystosowania skargi na innych użytkowników forum. Skargi należy kierować do moderatorów lub administratorów za pomocą "prywatnych wiadomości".

    6.3. Zmiana nazwy użytkownika (nicku) jest możliwa dla użytkowników posiadających rangę specjalną (Przyjaciel, VIP).

    6.4. Użytkownik może raportować treści niezgodne z regulaminem i/lub prawem korzystając z funkcji „raportuj”. Raport zostanie rozpatrzony przez właściwego moderatora w ciągu 48 godzin od wysłania.

    6.5. Zabrania się reklamowania swoich lub cudzych (prywatnych lub nie) serwisów internetowych w tematach, treści wypowiedzi, awatarach, sygnaturach itd.; bez zgody Właściciela Portalu.

    6.6. Jeśli użytkownik nie wyraża zgody na zmiany w Regulaminie, może zaprzestać korzystania z Forum oraz poprosić o usunięcie konta, zgłaszając taką chęć do Administratora Forum.

    A§7. Kary

    7.1. Za łamanie zasad niniejszego regulaminu możesz otrzymać ostrzeżenie, czyli WARNa, lub nawet zostać pozbawionym dostępu do forum, czyli dostać BANa.

    7.2. Na forum obowiązuje zakaz tzw. "sępienia piw", czyli nakłaniania użytkowników do postawienia wirtualnego piwa. Dotyczy to zarówno postów jak i sygnatur. Dopisek "postaw piwo" lub podobny, dozwolony jest TYLKO w tematach będących tutorialami (1 post). Obowiązuje również zakaz nadużywania opcji POSTAW PIWO.

    7.3. Moderatorzy mają prawo usunąć temat, post lub wystawić ostrzeżenie, nawet jeśli w tym regulaminie nie ma punktu odpowiadającego za dane przewinienie. Robią to według własnego uznania, a użytkownik bezpośrednio zamieszany w daną sprawę ma prawo odwołać się od decyzji do Administratora.

    A§8. Ekipa Forum

    8.1. Każdy dział forum ma przydzielonego moderatora (lub grupę moderatorów).

    8.2. Moderatorzy są wybierani przez administratora. Ich zadaniem jest pilnowanie porządku w wybranych przez nich działach. Do swojej dyspozycji mają narzędzia moderatorskie, umożliwiające edycję, usuwanie i przenoszenie postów, jak również posiadają możliwość karania użytkowników

    8.3. Od każdej decyzji moderatorskiej można się odwołać, pisząc zażalenie bezpośrednio do administratora, zajmującego się sprawami użytkowników.

    8.4. Administratorzy oraz Moderatorzy nie są zobowiązani ściśle przestrzegać niniejszego regulaminu, oraz mogą pozwolić użytkownikom na lekkie nagięcie regulaminu w szczególnych przypadkach.

    8.5. Nad całością forum czuwają administratorzy. Każdy z nich ma określone zadania, które realizuje. Do głównych zadań należy dbałość o poprawne działanie forum, arbitraż w sprawach zgłoszonych przez użytkowników, tworzenie nowych działów, nadzór nad Ekipą moderatorów, reklama i wizerunek portalu w sieci.

    A§9. Załączniki

    9.1. Zabrania się podawania bezpośrednich linków do nielegalnych wersji programów i treści intelektualnych chronionych prawem autorskim, umieszczonych na różnego rodzaju serwerach plików typu: megaupload, chom!kuj, czy rapidshare.

    9.2. Zabrania się umieszczania w postach/tematach materiałów zawierających treści sprzeczne z polskim i europejskim prawem.

    9.3. Administracja Forum, każdorazowo informuje w poście pod Regulaminem Forum, o edycji, dodaniu lub usunięciu punktu w Regulaminie Forum.

    A§10. Pisanie na Palringo

    10.1. Grupa społecznościowa na Palringo jest integralną częścią serwisu Android.com.pl.

    10.2. Na Palringo zabrania się:

    • krzyczenia (pisanie tylko wielkimi literami).
    • używania wulgaryzmów i obrażania innych forumowiczów.
    • wysyłania wiadomości nie wnoszących nic do rozmowy tj. bezsensownych treści.
    • reklamowania stron konkurencyjnych dla naszego forum
    • nadużywania języków obcych. Językiem obowiązującym jest język polski.
    • notorycznego spamowania (wiadomości jedna pod drugą).
    • umieszczania materiałów, linków do stron sprzecznych z prawem polskim (m.in. nawiązujących do przemocy, nienawiści rasowej, etnicznej, pornografia, warez)

    10.3. Na Palringo zezwala się:

    • zezwala się natomiast przekazywanie linków do stron np. ze zdjęciami, grafiką, postami, i innego typu rzeczami wnoszącymi coś do rozmowy, oczywiście jeśli nie łamie to któregoś punkt regulaminu.
    • wymaga się, aby wiadomości wysyłane na Palringo były merytoryczne oraz logiczne.

    10.4. Palringo nie służy do zgłaszania:

    • błędów, sugestii odnośnie forum. Do tego służą odpowiednie działy na forum
    • problemów technicznych związanych z obsługą telefonu, tabletu etc. Problemy takie można zgłaszać jedynie na Forum w przeznaczonych do tego działach tematycznych.
    • zażaleń na moderatorów, oraz innych członków Teamu Android.com.pl.

    Załącznik - Taryfikator punktów karnych za wykroczenia przeciwko Regulaminowi Forum

    [TABLE]

    Nazwa

    Punkty

    Wygasa po:

    Cytowanie posta poprzedzającego

    1

    14 dni

    Sygnatura/avatar naruszający regulamin

    1

    30 dni

    Niepoprawny język

    1

    30 dni

    Nieschludne wypowiedzi z wieloma błędami

    1

    30 dni

    SPAM

    1

    30 dni

    Tytuł tematu niezgodny z regulaminem

    1

    30 dni

    Założenie nowego tematu pomimo istnienia już innego o podobnej tematyce/problemie

    1

    30 dni

    Założenie tematu w złym dziale

    1

    30 dni

    Złamanie regulaminu działu Giełda

    1

    30 dni

    Złamanie regulaminu działu Zakupy

    1

    30 dni

    Sępienie piw

    1

    30 dni

    Złamanie regulaminu działu ROM'y & Modyfikacje

    1

    30 dni

    Avatar/sygnatura/zdjęcie (link/screen)/zdjęcie w profilu o treści erotycznej

    2

    30 dni

    Obrażanie innego użytkownika

    2

    30 dni

    Sugerowanie/zapytania/namawianie do warezu

    2

    30 dni

    Reklama bez zgody właściciela/administracji forum

    2

    30 dni

    Oferta handlowa poza działem Giełda

    4

    30 dni

    Podawanie linków do stron konkurencyjnych

    4

    30 dni

    Udostępnianie linków do plików warezowych

    4

    30 dni

    Link do witryny tylko dla osoby pełnoletniej (rasizm, wulgarny język, antysemityzm, itd).

    5

    30 dni

    Obrażanie osoby funkcyjnej

    5

    30 dni

    Reklamowanie konkurencji

    10

    Nigdy

    Spambot

    10

    Nigdy

    Persona non grata

    10

    Nigdy

    [/TABLE]

    W czasie gdy punkty karne są aktywne, sumuje się nowo przyznane, z już posiadanymi. Jeśli ilość punktów przekroczy pewien poziom, użytkownik zostaje pozbawiony możliwości zalogowania się na forum (otrzymuje bana). I tak:

    4 punkty – Ban na dzień

    5 punktów – Ban na 5 dni

    6 punktów – Ban na tydzień

    7 punktów – Ban na 2 tygodnie

    10 punktów – Ban na zawsze

    Regulamin wchodzi w życie z dniem 14 września 2011 roku.

    autor: cyceron

    Edytowane przez Szynku

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.