Hej,mam problem z moim samsungiem, postaram się go opisać w sposób łatwy do zrozumienia.
Zaraz po kupnie urządzenia, pod koniec grudnia ubiegłego roku, zauważyłem, że nie pokazuje się ikonka LTE ani 4G nad kontrolką transmisji danych. Pierwsze co zrobiłem to poszedłem do salonu operatora, byłem w sumie aż w trzech. W każdym powiedziano mi coś innego, w jednym, że było połączenie LTE z mojego numeru i telefon jest OK, w drugim, że telefon ma uszkodzony moduł LTE, w trzecim podobnie.
Stwierdziłem, że nie ma to sensu i poszedłem do autoryzowanego serwisu Samsung w Łodzi, oddałem go na reklamacje. W dwa tygodnie stwierdzili jedynie, że moduł LTE działa bo na serwisowych kartach Orange i Plus(chyba, nie pamiętam już) pokazuje się LTE i strony wczytują się błyskawicznie. Zostałem poinformowany, że ten problem nie dotyczy tylko mnie i to wina soft'a i Samsung wie o tym problemie i pracuje nad jego rozwiązaniem, w skrócie: trzeba czekać na aktualizacje. Wtedy już wiedzieli, że dzieje się to tylko w telefonach z Orange.
W piątek poszedłem do tego samego serwisu przypominając się o tym problemie, powiedziano mi, że teraz wystarczy tylko zaaktualizować oprogramowanie i wszystko będzie cacy. Gdy pani zaniosła telefon serwisantowi okazało się, że mój samsung pracuje na najnowszym oprogramowaniu i wszystko powinno działać. (Cały czas pracował na tym samym, nawet w dniu oddania go pierwszy raz do naprawy) Wytłumaczyłem im o co chodzi, wgrali soft od nowa i znów sprawdzili go na różnych kartach. Na Orange LTE działało bez zarzutu, na karcie PLAY pokazało się LTE przy starcie systemu i wyłączyło się podczas otwierania drugiej czy trzeciej strony z rzędu i już nie wróciło. Jajogłowy niepewnie stwierdził, że może to być uszkodzony moduł LTE, ale powiedział to tak jakby nie miał innego pomysłu.
Zabrałem telefon do domu i skonsultowałem się ze znajomymi osobami, które posiadają takie same telefony. Znalazłem dwóch i co się okazało.
W dwóch telefonach jest ten sam problem, trzeci działa bez zarzutu.
Dwa telefony działają w sieci PLAY (1dobry 1z wadą), jeden w T-mobile (z wadą)
Wszystkie telefony pracują na niebrandowanym androidzie 4.4.4, żaden nie był modyfikowany
Dwa telefony pochodzą z salonu Orange (oba z wadą) zaś dobry pochodzi z MediaMarktu
Znalazłem jeden temat na forum, który opisuje podobne zjawisko tyle, że mniej szczegółowo: https://forum.android.com.pl/topic/218019-i9305-bardzo-powolny-internet-lte/ Jestem pewien, że tamten egzemplarz pochodzi z salonu Orange.
Czy ktoś posiada(ł) taki problem? Nigdzie nie znalazłem rozwiązania, a nie chce oddawać telefonu do serwisu na 2 tygodnie jak może sie okazać, że LTE działa normalnie, bo w końcu na karcie Orange działa i się nie zatrzymuje...
W serwisie powiedziano mi, że można udać się z telefonem do salonu Orange i rozmawiać o wymianie na inny model z powodu niezgodności towaru z opisem, bo jakby nie patrzeć LTE nie działa.