Radem
A ja mam pytanie na jakiej podstawie szuka lub lokalizuje telefon GPS czy GSM lub przesył danych?.
Dziękujemy za pytania i uwagi.
Odpowiedź :
System do lokalizacji wykorzystuje każdą z wymienionych przez Pana metod. Zaczyna od GPS wykonując kilka prób. Jeżeli GPS niedostępny to wykorzystuje Wi-Fi lub BTS. Jeżeli osiągnięcie określonej (zdefiniowanej przez nas na podstawie analiz) dokładności pomiaru jest niemożliwe to pomiar nie jest wysyłany na serwer (unikamy pomiarów obarczonych dużą niedokładnością i negatywnych komentarzy 🙂 ).
Więcej informacji help.mobiare.com
[Dodano: 07 kwiecień 2015 - 10:31]
@up
Dziękujemy za pytania i uwagi.
Odpowiedź:
1. Przyjęte interwały są kompromisem pomiędzy wytrzymałością baterii, ilością wysyłanych danych a oczekiwaniami użytkowników, z którymi przeprowadzaliśmy ankiety przed publikacją aplikacji. Technicznie większa granulacja jest możliwa ale częstsze interwały mogą generować problemy z obsługą requestów lokalizacji.
Interwał lokalizacji jest predefiniowanym parametrem ustalanym przez użytkownika w panelu na stronie app.mobiare.com . Jeżeli takie oczekiwania jak Pana będę się powtarzać to udostępnimy indywidualne ustawienie dowolnego interwału lokalizacji. Lokalizacja ciągła potrafi szybko wydrenować baterię jeżeli urządzenie nie jest podpięte do zasilania i spowodować wzrost ilości przesyłanych danych (urządzenie praktycznie cały czas lokalizuje i przesyła dane na serwer- zużycie baterii większe niż przy nawigacji).
2. Aplikacja z założenia miała być prosta. Oprócz lokalizacji, blokady i wipe Mobiare potrafi przechować dane lokalizacyjne na urządzeniu i przesłać je na serwer po odzyskaniu łączności. Dane lokalizacyjne są przechowywane na serwerze co najmniej 2 miesiące. W ramach opłaty ma się możliwość uruchomienia usługi na 5 urządzeniach (którymi można dowolnie żonglować, usuwać, dodawać inne etc.) a serwer na którym działa usługa nie stoi pod biurkiem tylko w certyfikowanym (również przez GIODO) datacenter. Stąd takie a nie inne koszta 🙂. Planujemy dodanie kilku funkcji informacyjnych (np. stan baterii), prosty geofencing etc. aby uatrakcyjnić ofertę.
Więcej na help.mobiare.com
Pozdrawiamy