Skocz do zawartości
MyNameIsIss

Jak dobrze zrobić partycje?

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, mam kartę sd 16gb(14,90gb do użytku)  (zajmowane 8gb), telefon Xperie J i chciałbym zrobić partycję aby moc przenosic aplikacje na kartę sd. I tu pojawia się pytanie, jak chcę zrobic partycje programem Mini Tool Partition Wizard to zrobić jedną partycję (EXT2) o pojemności 14,90-8=6,9gb

    czy jak wyczytałem na innych forach najpierw zrobić partycję 500mb (EXT2) a następnie 6,4gb FAT

     

    Czym rózni sie EXT od FAT i które rozwiązanie będzie lepsze? Chce przenosić również pliki gry, np. Fife 15 o pojemności 2gb,  to który sposób wybrać? Moglby mi to ktos przyblizyc??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pierwszą musisz zrobić FAT32,potem ext2 (ja robiłem ext4) obie muszą być "primery ".Moja karta 16Gb, na partycji 2 czyli ext mam 2Gb pliki przenoszę Link2sd wszystko co i jak jest na forum.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    A ile najpierw przeznaczyć na FAT32, a ile na ext2 jeśli chcę np. pobierać gry o wadze >1gb ??

    Tak, żeby się zmieściło kilka?

     

    Stawiam PIWA za help;p

     

    ## jeszcze takie pytanie

    po co wgl. robić FAT32?

     

    Np. w tym sposobie

    robi tylko ext2.

     

    dlaczego? Moglbys ktos wyjasnic?

    Edytowane przez AALEKSANDRA
    Grafikę i filmy umieszczamy w spoiler.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Jak chcesz zrobić Jotke do gier to zamień pamięci SD>EXTSD

    [Dodano: 01.05.2015 - 16:59]

    Na filmie zauważ, że robi partycje ext a obok jest Fat dzieli kartę 1.3 Fat i 0.5 ext oglądaj dokładnie.

    [Dodano: 01.05.2015 - 17:08]

    http://forum.android.com.pl/index.php?/topic/169796-Encyklopedia-ST26i

    Edytowane przez makaTTT
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    To wystarczy? Nie potrzebna będzie wtedy partycja??

     

    # a czy zamieniając sd z extsd muszę mieć wgrany jakiś ROM czy wystarczy zrootowany telefon??

     

    ## Dlaczego w tym poradniku

    http://forum.android.com.pl/topic/155445-tutorial-jak-zmienic-sdcard-extsd/

    trzeba podmieniać 

    dev_mount sdcard/storage/emulated/legacy auto/devices/platform/sdhci.1/mmc_host/mmc0/mmc0:0001/block/mmcblk0 /dev/block/platform/sdhci.1/by-name/sdcard

    i zmieniamy na:

    dev_mount sdcard/storage/sdcard1 auto/devices/platform/sdhci.1/mmc_host/mmc0/mmc0:0001/block/mmcblk0 /dev/block/platform/sdhci.1/by-name/sdcard

    5. Teraz szukamy drugiej pozycji o nazwie:

    dev_mount external_sd /storage/sdcard1 auto /devices/platform/sdhci.0/mmc_host/mmc2

    i zmieniamy na:

    dev_mount external_sd /storage/emulated/legacy auto /devices/platform/sdhci.0/mmc_host/mmc2

     

    a w tym

    http://forum.android.com.pl/topic/80071-jak-zamienic-sdcard-extsd-zwiekszyc-pamiec-wewnetrzna/

    i tam trzeba podmienić dwa wiersze

    dev_mount sdcard /mnt/extsd auto
    dev_mount extsd /mnt/sdcard auto
    (TE DWA WIERSZE ZNAJDUJĄ SIĘ DWIE LINIJKI OD DOŁU)

     

    wystarczy jedna linijka?

     

    Czym rozni się 1szy sposób od 2giego??

    Edytowane przez MyNameIsIss

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    tom91

    Sens jest następujący.

    Android domyślnie montuje pierwsza partycję na karcie pamięci jako pamięć masowa, czyli wymiana danch dla uzytkownika i dla aplikacji posiadających uprawnienia do zapisu na karcie pamięci. W tym względie Android narzuca pewne ograniczenie i pierwsza partycja zazwyczaj musi być w systemie plików FAT32. Niektóre oprogramowanie obsługuje jeszcze system plików NTFS i exFAT czego osobiście nie polecam.

     

    Druga partycja jest w zasadzie dla wybranego skryptu/rozwiązania które będzie przechowywać oprogramowanie. Przyjęło się do tego uzywac systemów plików ext2/ext3/ext4 chociażby dla tego, że to natywne dla Linuxa(a zatem też Androida) systemy plików. Ten system plików obsługuje uprawnienia typu POSIX oraz inne sprawy których FAT nie implementuje.

     

    Ty w ostatnim poście wspominasz do zamiany punktów montowania dla wbudowanej pamięci masowej oraz pierwszej partycji karty pamięci. Do tego nie jest potrzebny podział karty pamięci na dodatkowe partycje(chyba że wbudowana jest sformatowana w innym systemie plików).

    Jednakże po zamianie punktów montowania nie powinieneś nigdy, przenigdy wyjmować karty pamięci. Poza tym do tego zadania bezwzględnie potrzeba równie niezawodnego nośnika co wbudowana pamięć, dlatego nie ma co oszczędzać na karcie i kupowac szajs z alledrogo.

     

    W sumie jeżeli chcesz grzebać w vold.fstab to może byś przedstawił jego obecną zawartość?

    Możesz skopiować ten plik na kartę pamięci i później pokazać jego treść.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ostatnie 3 linijki pliku vold.fstab

     

    #dev_mount sdcard /storage/sdcard0 auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host

    dev_mount sdcard /mnt/sdcard 16 /devices/platform/msm_sdcc.3/mmc_host
    dev_mount ext_card /mnt/ext_card auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host
     
    Napisałeś  nie powinieneś nigdy, przenigdy wyjmować karty pamięci
     
    Dlaczego? Co się wtedy stanie?
    I czy jak zamienię to telefon mi zwolni? Czy to nie ma wpływu?
     
     
    Jeżeli uważasz, że lepiej byłoby zrobić partycje, to na kartę 16gb jakie będzie najlepsze rozwiązanie? Ile gb na FAT32, a ile na ext2 ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    tom91
    Napisano (edytowane)

    Może uporządkuj sprawę.

    Chcesz zamienić punkty montowania karty pamięci i wbudowanej pamięci masowej czy uzyć dodatkowego skryptu jak np.Link2SD?

     

    Do tego pierwszego utworzenie dodatkowej partycji na karcie pamięci nie jest konieczne. Do Link2SD i podobnych już to jest konieczne(no dobra nie zupełnie konieczne, bo na upartego można zamontować plik z surowymi danymi jako system plików).

     

    Do tego pierwszego prosiłbym zamieścić następujące rzeczy:

    Wyjście polecenia lsblk. Możesz przesłać wyjście programu znakami > i >> do pliku tekstowego(np. lsblk >> lsblk_output.txt dopisze wyjscie polecenia do pliku lsblk_output.txt utworzonym (może utworzyć) w obecnej ścieżce w którym jest terminal).

    Pełną treść pliku vold.fstab. Ten plik możesz skopiować poleceniem cp(lub jakkolwiek inaczej) lub przejrzeć poleceniem cat i przesłać wyjście do innego pliku.

    Opcjonalnie wyjście polecenia mount.

    Wszystkie polecenia warto wykonać jako root co poprzedzasz nadaniem uprawnień poprzez polecenie su i zatwierdzeniem nadania uprawnień.

    Edytowane przez tom91
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    A która opcja będzie lepsza aby mieć więcej miejsca na gry i aplikacje? Bo na obecną chwilę mogę mieć tylko 2gb (pamięć wewnętrzna)

     

    Czy to jest bez różnicy, ale przy pierwszej opcji np. istnieje ryzyko spowolnienie telefonu?

    Edytowane przez MyNameIsIss

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    tom91

    Domyślnie na aplikacje masz dwie przestrzenie pamięci. Systemową będącą w /data/app oraz dodatkową na pamięci masowej. Systemowa zazwyczaj jest zbyt mała na bardzo duże aplikacje(głównie gry), stąd późniejsze rozwiązania.

     

    Przede wszystkim. O ile się orientuję to od którejś aktualizacji sklepu Play (bodajże w okolicach wydania Androida 4.0 lub 4.1) została możliwość używania pamięci masowej jako tymczasowego magazynu danych do pobierania aplikacji i natychmiastowej instalacji na pamięci masowej. Ta opcja jest stworzona dla aplikacji nie mogących się pomieścić we wbudowanej pamięci na dane użytkownika (/data).

    Zazwyczaj to jest wykorzystywane do pobierania bardzo dużych aplikacji i dla takich aplikacji jest sens zamiany punktu montowania. I to chyba ta mozliwość ciebie powinna najbardziej interesować.

     

    Podmiana punktów montowania daje tobie potencjalnie pełną przestrzeń karty pamięci do wykorzystania przez systemowy menadżer aplikacji. Jednak taka zmiana może(nie musi) skutkować problemami z systemem jezeli systemy plików karty pamięci i wbudowanej pamięci masowej nie są te same.

    Dlatego ciebie prosiłem w poprzednim poście o wypis z poleceń i treść pliku vold.fstab, dlatego że nie wiem też w jakim systemie plików jest sformatowana wbudowana pamięć masowa. Jeżeli Sony z jakiegoś powodu zastosował F2FS lub inny system plików, to konieczne bądą narzędzia umozliwiające sformatowanie jedynej partycji karty pamięci w tym systemie plików(zeby był z tym spokój). Takie rozwiązanie jest możliwe zwłaszcza że pamięci masowe smartfona mogą być podmontowywane do hosta USB(np. komputera) z wykorzystaniem protokołu MTP, co z hosta ściąga konieczność obsługi systemu plików.

    Dlatego też wspominałem o możliwych problemach przy wyjęciu karty pamięci lub podmianie. Nie miałem do czynienia z takimi rozwiązaniami i nie mogę zapewnić poprawnego działania chociażby skryptów startowych i innych spraw.

    W dodatku musisz mieć na względzie sprawność karty pamięci i trzeba mieć z tyłu głowy że dostęp do niej może byc wolniejszy nie zależnie od jej szybkości z winy kontrolera karty pamięci. Jeżeli już chcesz używać karty pamięci jako pamięci dla aplikacji, to powinna to być karta o nieskazitelnej opinii odznaczająca się bardzo dobrą szybkością (te najszybsze zazwyczaj oznaczone UHS-I czy UHS-II). To powinno mieć wpływ jedynie na aplikacje umieszczone karcie pamięci.

     

    Link2SD, App2SD i podobne skrypty powstały jeszcze przed dodaniem App2SD do systemu Android(co nastapiło z wersją 2.2 froyo).

    W takiej sytuacji pakiet instalacyjny aplikacji jest pobierany do /cache z którego jest instalowany do /data/app i z niego Dalvik dalej działał (tworzył własną pamięć podręczną i struktury danych). Pierwotny skrypt App2SD montował w /data/app dodatkową partycję z karty pamięci, co miało swoje złe strony.

    Link2SD jest bardziej elegancki, ponieważ tworzy dodatkowy punkt montowania do którego przenosi aplikacje na życzenie użytkownika lub automatycznie. W starej ścieżce tworzy link symboliczny do nowego położenia aplikacji(stąd nawiązanie w nazwie) oraz troszczy się o właściwą obsługe takich przypadków(przynajmniej tak odczułem).

     

    Link2SD i App2SD nie są sposobem na aplikacje domyślnie instalowane na kartę pamięci bądź wbudowaną pamięć masową.

     

    Dobrze by było skorzystać z doświadczeń zamieszczonym we właściwym podforum. Twój temat przeciąga się w nieadekwatnym podforum, ale mnie nic do tego.

     

    Dla mnie jezeli chcesz dużo miejsca na bardzo duże gry:

    Potrzebujesz bardzo dobrej karty pamięci. Jej śmierć albo uwalenie nie jest czymś przyjemnym.

    Nie dziel karty pamięci na dodatkowe partycje. To jest bez sensu.

    Sprawdź w jakim systemie plików jest sformatowana wbudowana pamięć masowa i ew. sformatuj w tym samym systemie plików kartę pamięci.

    Podmień punkty montowania wbudowanej pamięci masowej i karty pamięci po to, zeby system zaczął jesy używać jako magazyn tymczasowy i przestrzeń dla bardzo duzych aplikacji.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x