Domyślnie na aplikacje masz dwie przestrzenie pamięci. Systemową będącą w /data/app oraz dodatkową na pamięci masowej. Systemowa zazwyczaj jest zbyt mała na bardzo duże aplikacje(głównie gry), stąd późniejsze rozwiązania.
Przede wszystkim. O ile się orientuję to od którejś aktualizacji sklepu Play (bodajże w okolicach wydania Androida 4.0 lub 4.1) została możliwość używania pamięci masowej jako tymczasowego magazynu danych do pobierania aplikacji i natychmiastowej instalacji na pamięci masowej. Ta opcja jest stworzona dla aplikacji nie mogących się pomieścić we wbudowanej pamięci na dane użytkownika (/data).
Zazwyczaj to jest wykorzystywane do pobierania bardzo dużych aplikacji i dla takich aplikacji jest sens zamiany punktu montowania. I to chyba ta mozliwość ciebie powinna najbardziej interesować.
Podmiana punktów montowania daje tobie potencjalnie pełną przestrzeń karty pamięci do wykorzystania przez systemowy menadżer aplikacji. Jednak taka zmiana może(nie musi) skutkować problemami z systemem jezeli systemy plików karty pamięci i wbudowanej pamięci masowej nie są te same.
Dlatego ciebie prosiłem w poprzednim poście o wypis z poleceń i treść pliku vold.fstab, dlatego że nie wiem też w jakim systemie plików jest sformatowana wbudowana pamięć masowa. Jeżeli Sony z jakiegoś powodu zastosował F2FS lub inny system plików, to konieczne bądą narzędzia umozliwiające sformatowanie jedynej partycji karty pamięci w tym systemie plików(zeby był z tym spokój). Takie rozwiązanie jest możliwe zwłaszcza że pamięci masowe smartfona mogą być podmontowywane do hosta USB(np. komputera) z wykorzystaniem protokołu MTP, co z hosta ściąga konieczność obsługi systemu plików.
Dlatego też wspominałem o możliwych problemach przy wyjęciu karty pamięci lub podmianie. Nie miałem do czynienia z takimi rozwiązaniami i nie mogę zapewnić poprawnego działania chociażby skryptów startowych i innych spraw.
W dodatku musisz mieć na względzie sprawność karty pamięci i trzeba mieć z tyłu głowy że dostęp do niej może byc wolniejszy nie zależnie od jej szybkości z winy kontrolera karty pamięci. Jeżeli już chcesz używać karty pamięci jako pamięci dla aplikacji, to powinna to być karta o nieskazitelnej opinii odznaczająca się bardzo dobrą szybkością (te najszybsze zazwyczaj oznaczone UHS-I czy UHS-II). To powinno mieć wpływ jedynie na aplikacje umieszczone karcie pamięci.
Link2SD, App2SD i podobne skrypty powstały jeszcze przed dodaniem App2SD do systemu Android(co nastapiło z wersją 2.2 froyo).
W takiej sytuacji pakiet instalacyjny aplikacji jest pobierany do /cache z którego jest instalowany do /data/app i z niego Dalvik dalej działał (tworzył własną pamięć podręczną i struktury danych). Pierwotny skrypt App2SD montował w /data/app dodatkową partycję z karty pamięci, co miało swoje złe strony.
Link2SD jest bardziej elegancki, ponieważ tworzy dodatkowy punkt montowania do którego przenosi aplikacje na życzenie użytkownika lub automatycznie. W starej ścieżce tworzy link symboliczny do nowego położenia aplikacji(stąd nawiązanie w nazwie) oraz troszczy się o właściwą obsługe takich przypadków(przynajmniej tak odczułem).
Link2SD i App2SD nie są sposobem na aplikacje domyślnie instalowane na kartę pamięci bądź wbudowaną pamięć masową.
Dobrze by było skorzystać z doświadczeń zamieszczonym we właściwym podforum. Twój temat przeciąga się w nieadekwatnym podforum, ale mnie nic do tego.
Dla mnie jezeli chcesz dużo miejsca na bardzo duże gry:
Potrzebujesz bardzo dobrej karty pamięci. Jej śmierć albo uwalenie nie jest czymś przyjemnym.
Nie dziel karty pamięci na dodatkowe partycje. To jest bez sensu.
Sprawdź w jakim systemie plików jest sformatowana wbudowana pamięć masowa i ew. sformatuj w tym samym systemie plików kartę pamięci.
Podmień punkty montowania wbudowanej pamięci masowej i karty pamięci po to, zeby system zaczął jesy używać jako magazyn tymczasowy i przestrzeń dla bardzo duzych aplikacji.