Skocz do zawartości
Informujemy, że dzisiaj w godzinach 23:00 - 00:00 będą trudności z dostępnością forum z powodu prac konserwacyjnych
MyNameIsIss

Jak dobrze zrobić partycje?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

^

 

 

O ile się orientuję to od którejś aktualizacji sklepu Play (bodajże w okolicach wydania Androida 4.0 lub 4.1) została możliwość używania pamięci masowej jako tymczasowego magazynu danych do pobierania aplikacji i natychmiastowej instalacji na pamięci masowej. Ta opcja jest stworzona dla aplikacji nie mogących się pomieścić we wbudowanej pamięci na dane użytkownika (/data).

 

Na systemowej mam niewiele, a w pamięci wbudowanej tylko 2gb, z czego zostało mi około 150mb (już nie mogę instalować aplikacji o rozmiarze >20mb gdyż pojawia się komunikat "zbyt mało miejsca w pamięci urządzenia"

 

 

Chyba jednak wybiorę zrobienie partycji, wydaje mi się to bardziej korzystne. (i bezpieczniejsze)[mam racje czy nie bardzo?]

 

Napisałeś wcześniej

uzyć dodatkowego skryptu jak np.Link2SD?

Do Link2SD i podobnych już to jest konieczne (chodzi o partycje)

 

 

i teraz moje pytanie, jeżeli chciałbym zrobić partycję na karcie 14.90gb to ile miejsca przeznaczyć na FAT32 a ile na ext2?

Gdzieś wyczytałem, że na ext2 najlepiej jest dać 500mb, ponieważ gdy damy więcej mogą wystąpić problemy ze stabilnością telefonu.

 

 

I teraz tak, jeżeli mam 14.90gb miejsca, na ext2 przeznacze 500mb (zostanie 14.40) to czy to 14.40 potem przeznaczyć na FAT32 i i wtedy będę mógł instalować aplikacje na karcie pamięci? Dobrze rozumuję? Możesz się wypowiedzieć co o tym myślisz?  (czy powinno być >14gb na ext2, a 900mb na FAT32, jak to jest?)

Odnoszę się do poniższego cytatu.

Nie dziel karty pamięci na dodatkowe partycje. To jest bez sensu. 

 

 

Trochę się już pogubiłem ;/ 

 

W skrócie ile gb dać na FAT32 a ile na ext2 aby móc instalować aplikacje o pojemności >1gb 

Edytowane przez MyNameIsIss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom91
Chyba jednak wybiorę zrobienie partycji, wydaje mi się to bardziej korzystne. (i bezpieczniejsze)[mam racje czy nie bardzo?]

Dla mnie nie bardzo dla tego, że pobierając bardzo duże aplikacje Google Play może pobierać na pamięć masową. Obecnie w twoim przupadku jest to wbudowana pamięć, jednak zmiana punktów montowania umożliwi tobie zastosowanie karty pamięci.

 

jeżeli chciałbym zrobić partycję na karcie 14.90gb to ile miejsca przeznaczyć na FAT32 a ile na ext2? Gdzieś wyczytałem, że na ext2 najlepiej jest dać 500mb, ponieważ gdy damy więcej mogą wystąpić problemy ze stabilnością telefonu.

Dla mnie jest to sprawa zupełnie indywidualna. Pamiętaj jednak że im więcej zabierzesz na dodatkową partycję, tym mniejszą przestrzeń ogólnoużytkową będziesz mieć na zdjęcia,filmy i inne do których będziesz mieć dostęp z poziomu aplikacji.

Z tym 500MB na drugą partycję to albo jakaś ściema albo jakiś egzotyczny przypadek trapiący dany kernel/ROM. Generalnie nie powinno być problemów z tym systemem plików.

 

Wtedy tak jak wcześniej pisałem dodatkowa partycja jest dla skryptu przenoszącego aplikacje, a ta "pierwotna" jest tą samą partycją na zdjęcia, filmy, muzykę i inne takie.

Generalnie nie widzę potrzeby tworzenia dużej drugiej partycji, zwłaszcza że ona w zasadzie służy do uwalniania pamięci systemowej. W efekcie nie zainstalujesz na tej partycji większej aplikacji niż masz pamięci systemowej, ponieważ wcześniej nie będzie się mogła ona tam znaleźć(chyba że zainstaluje się systemowym App2SD na wbudowaną pamięć masową/pierwszą partycję karty pamięci)(w przypadku Link2SD).

 

W skrócie ile gb dać na FAT32 a ile na ext2 aby móc instalować aplikacje o pojemności >1gb

Jeżeli już chcesz podzielić kartę pamięci na partycje, to na dodatkową partycję potrzebujesz przynajmniej 1,06GB pamięci dla 1GB danych(odejmuję też bloki zarezerwowane dla roota, domyślnie tego jest 5%, chociaż to można zmienić poprzez tune2fs).

Jednak wątpię żeby którakolwiek aplikacja sama w sobie zajmowała 1GB. Prędzej jest to rozdzielane jako sama aplikacja(pakiet) to najwyżej kilkaset MB i reszta jako dane niezbędne do pracy aplikacji która zazwyczaj jest umieszczana na pamięci masowej. Oczywiście co aplikacja, to inne podejście.

  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli pamięć FAT32 jest przestrzenią ogólnoużytkową a ext2 na gry i aplikacje?

 

I czy jak mam zalozmy 10gb fat32 to mogę tam przenosić aplikacje? czy tylko na ext2?

Edytowane przez MyNameIsIss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom91

Na drugą partycję sformatowaną w ext2 możesz przenosić za pomocą skryptów App2SD, Link2SD czy innych takich. Do tego jest ta partycja.

Na pierwszą partycje sformatowaną w FAT32 możesz przenosić aplikacje systemowym App2SD jedynie pod warunkiem zamiany punktów montowania z wbudowaną pamięcią masową. Bez zamiany punktów montowania wbudowana pamięć nadal będzie do tego służyć jak to ma miejsce w fabrycznej konfiguracji oprogramowania w pliku vold.fstab.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jeżeli załóżmy gra w Google Play ma 2gb, z czego instalka to np. 100mb(instalowana na ext2)  , a reszta 1.9gb to pliki do tej gry (/obb) to te pliki mogę wtedy przenieść na FAT32?

Bo na obecną chwile gdy przenoszę pliki gry z pamięci wewnętrznej na kartę sd, to gra nie działa.

 

Jeżeli dobrze rozumiem to jeżeli na ext2 mam 500mb to to jest miejsce na instalki plików, a na FAT32 mogę przenosić ich pliki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom91
Napisano (edytowane)
Ok, a jeżeli załóżmy gra w Google Play ma 2gb, z czego instalka to np. 100mb(instalowana na ext2) , a reszta 1.9gb to pliki do tej gry (/obb) to te pliki mogę wtedy przenieść na FAT32? Bo na obecną chwile gdy przenoszę pliki gry z pamięci wewnętrznej na kartę sd, to gra nie działa.

Ma prawo nie działać. Gra oczekuje tych dodatkowych plików na pamięci masowej. Za taką pamięć masową służy w tym przypadku najprawdopodobniej wbudowana pamięć masowa.

Jeżeli zamienisz punkty montowania jak już wcześniej pisałem, to wtedy te dodatkowe pliki możesz mieć na karcie pamięci.

 

 

 

 

Jeżeli dobrze rozumiem to jeżeli na ext2 mam 500mb to to jest miejsce na instalki plików, a na FAT32 mogę przenosić ich pliki?

Zapewne cały czas mowa o podzielonej karcie pamięci. Tą pierwszą część dobrze rozumiesz. Ta druga jest prawdziwa po zamianie punktów montowania.

 

Menadżer aplikacji i sama aplikacja oczekuje pewnych danych w pewnej stałej ścieżce dostępu. Taką stałą ścieżką jest /mnt/sdcard pod którym masz zamontowaną wbudowaną pamięć masową.

Jeżeli przeniesiesz plik na kartę pamięci, to pod tą samą ścieżką nie ma już nic. Jeżeli jakieś coś miało ścieżkę /mnt/sdcard/coś to po przeniesieniu na kartę pamięci będzie mieć scieżkę /mnt/ext_card pod który masz podmontowaną pierwszą partycję karty pamięci.

Jeżeli zamienisz punkty montowania tych dwóch urządzeń blokowych, to wówczas coś umieszczone na karcie pamięci będzie mieć ścieżkę dostępu /mnt/sdcard/coś.

 

Z punktu widzenia aplikacji/programów nie ma znaczenia jakie urządzenie blokowe jest pod daną ścieżką. Znaczenie ma czy tą samą ścieżką dostanie swoje dane.

 

 

Na taką dziwną/śmieszną analogię.

Jeżeli powiedzmy pracowałbyś w budce usługowej w jakimś stałym punkcie miasta. Do wykonania tej samej pracy nie ma znaczenia wóz, tylko wyposażenie wozu i jego położenie w tym samym punkcie miasta.

Jeżeli jakoś wyposażenie znajdzie się w innym wozie w innym miejscu, to nie sposób wykonać pracy w stałym punkcie miasta.

Edytowane przez tom91
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, jeżeli

3 ostatnie linijki vold.fstab to

#dev_mount sdcard /storage/sdcard0 auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host
dev_mount sdcard /mnt/sdcard 16 /devices/platform/msm_sdcc.3/mmc_host
dev_mount ext_card /mnt/ext_card auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host

to wystarczy taka zamiana

#dev_mount sdcard /storage/sdcard0 auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host
dev_mount sdcard /mnt/ext_card 16 /devices/platform/msm_sdcc.3/mmc_host
dev_mount ext_card /mnt/sdcard auto /devices/platform/msm_sdcc.1/mmc_host 

I wszystko będzie hulać?? :P

Czy potrzeba coś jeszcze?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom91

Powinno wystarczyć. Niczego nie mogę obiecać.

Zawsze możesz zrobić kopię zapasową tego pliku, albo nawet pełną kopię z poziomu recovery.

 

Jak wiadomo

Ludzi dzielimy na tych którzy robią kopie zapasowe i na tych którzy będą te kopie robić
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A załóżmy, że telefon mi zwolni, będzie się przez to zawieszał itd.

 

To czy mogę potem jeszcze raz zamienić ten plik tak jak był na początku? 

 

#a i czy jak to zamienię to tracę zawartość pamięci wewnętrznej/karty sd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tom91
A załóżmy, że telefon mi zwolni, będzie się przez to zawieszał itd. To czy mogę potem jeszcze raz zamienić ten plik tak jak był na początku?
Jasne że możesz. To właśnie z tego pliku system wie gdzie jakie urządzenie blokowe zamontować. Edycja tego pliku jest zawsze możliwa z uprawnieniami roota

 

#a i czy jak to zamienię to tracę zawartość pamięci wewnętrznej/karty sd?
Nie tracisz. To tylko montowanie urządzeń blokowych, czyli wskazanie przez jaką ścieżkę jest dostęp "do środka" urządzenia.
  • Lubię to! 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.