Witajcie.
Od nieco ponad miesiąca jestem w posiadaniu Xperii Z3, czytam większość wątków tutaj, w niektórych nawet uczestniczę.
Od początku użytkowania telefonu zauważyłem bardzo denerwującą przypadłość, której nigdy wcześniej z innymi smartfonami nie odnotowałem (a miałem ich sporo, przez Galaxy S, Moto Razr, na galaxy note 2 i 3 kończąc...).
Mianowicie, telefon śmiga ZAWSZE u mnie z włączoną synchronizacją w sieciach komórkowych oraz WiFi (włączone zawsze, nie usypiane wifi w trybie uśpienia - opcja ZAWSZE WŁĄCZONE).
Niestety, Z3 po wyjściu z zasięgu wifi sama nie odnotowuje połączenia z siecią gsm (dodzwonić oczywiście się można, lecz danych komórkowych brak). Lekarstwem jest czasami wybudzenie, czasami interakcja z aplikacją np. gmail, czasami dopiero restart telefonu.
Jakie kroki już poczyniłem?
1) Testy z opcjami wifi (domyślnie sony - co dziwne - zaznaczone ma opcję aby WiFi nie usypiało tylko podczas ładowania - takie ustawienie nie daje żadnych pozytywnych rezultatów)
2) Pobieranie automatyczne ustawień (w ustawieniach telefonu) dotyczących sieci GSM (punkty dostępu) - 0 pozytywów
3) Ręczne sprawdzenie i ewentualne dodanie punktów dostępu GSM - 0 pozytywów
4) Żonglowanie trybami oszczędzania, STAMINA, wszystkie ograniczenia komórkowe itd. - 0 pozytywnych rezultatów
5) Aktualizacja softu do Lollipop, najpierw przez OTA bez Wipe - brak rezultatów pozytywnych
6) Aktualizacja softu przez PC Companion przez tryb napraw, następnie po uruchomieniu telefonu kolejne czyszczenie (dla pewności) wszystkich danych łącznie z zapisanymi na karcie / pamięci masowej - brak rezultatów pozytywnych...
Już nic nie przychodzi mi do głowy, zaznaczam że problem pojawia się tylko wtedy jak z telefonu nie korzystam (czyli, telefon leży, muszę wyjść z biura/domu, biorę telefon do kieszeni i ku mojemu zdziwieniu po np. godzinie czy dwóch milczenia telefonu, sprawdzam dlaczego nie mam żadnego maila - a dziennie otrzymuję ich z 50 - no tak... danych komórkowych brak).
Czy ktoś ma jakieś pomysły lub jest w stanie potwierdzić / zaprzeczyć istnieniu problemu?
Niestety na chwilę obecną taki smartfon dyskwalifikuje sam siebie...
Porady typu "wyślij do W-Support" lub wgraj niebrandowany soft prosiłbym dopiero po wyczerpaniu CAŁKOWITYM możliwych rozwiązań. Dla mnie to narzędzie pracy i jakikolwiek dzień zwłoki to stracona kasa, prędzej wrócę do np. NoteII który leży na półce a ten sprzedam aby wyzbyć się kłopotu.
Opisywany problem dotyczy D6603 czyli single SIM, kupiony przy przedłużeniu w Orange, sieć orange ofkorz, Soft Orange.
Z góry wszystkim dziękuję za pozytywne rady.
Pozdrawiam, Paweł