Skocz do zawartości
deha21

Android Studio - kilka problemów początkującego

    Rekomendowane odpowiedzi

    deha21
    Dzień dobry wszystkim. Zaczynam się uczyć programować w Android Studio. Oglądałem sporo tutoriali odnośnie konfiguracji i początków pracy w programie, ale napotkałem kilka problemów, które nigdzie nie są wyjaśnione.

     

    Wybrałem minSDK 4.0.3 dla pewności że aplikacja pójdzie na większości urządzeń. Jednak gdy chcę ją uruchomić (Run app) wyskakuje mi błąd:

     



    Error:Execution failed for task ':app:compileDebugAidl'.
    > aidl is missing


     

    Drugim problemem jest to, że nie działa mi emulator Androida (AVD Manager). Tworzę wirtualne urządzenia o różnych parametrach, pokazuje po włączeniu pokazuje mi się telefon z czarnym ekranem. I nic się nie da zrobić.

     

    Trzecia sprawa to powiadomienie które mi wyskakuje w podglądzie wyglądu. Generalnie podgląd działa ale ciągle wyskakuje mi to powiadomienie:



    Couldn't resolve resource @[member=stylezzz]/Widget.Holo.Light.ActionMode (2 similar errors not shown)


    Dodam tylko, że pracuję na Mac OS Yosemite. Może to ma jakieś znaczenie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Coderoid

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    deha21

    1. Zadziałało.

    2. Dalej mi AVD Manager nie działa poprawnie. Czarny ekran na emulatorze...

    3. Nie zadziałało, ale pokombinowałem i dałem radę. Teraz jest ok, już się powiadomienie nie pokazuje.

     

    Teraz potrzebowałbym pomocy przy tym AVD Manager. Zainstalowałem wszystko i robię (wydaje mi się) wszystko według instrukcji a mimo to jest czarny ekran na ekranie telefonu. Da się jakoś emulować program na fizycznym urządzeniu? Mogę podłączyć tablet przez USB.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Coderoid

    Oczywiście że możesz na fizycznym. Nawet jest to wskazane bo jest więcej opcji.

    Dwa jak już masz zamiar korzystać z wirtualnych urządzeń to tylko GenyMotion

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    deha21

    Dwa jak już masz zamiar korzystać z wirtualnych urządzeń to tylko GenyMotion

    Udało mi się ogarnąć GenyMotion ale przy włączaniu aplikacji pokazuje mi "Unfortunately, program has stopped. Nie wiem co jest...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Cubaza

    Ja wiem co jest. Na pewno jest to w logach dlaczego aplikacja się zatrzymała.

    Tap Tap z LG G3 za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    deha21

    Takie coś mam:

    06-07 12:09:10.296    1311-1311/? E/AndroidRuntime﹕ FATAL EXCEPTION: main
        java.lang.RuntimeException: Unable to start activity ComponentInfo{pl.hbmedia.basic/pl.hbmedia.basic.MainActivity}: android.util.AndroidRuntimeException: requestFeature() must be called before adding content
                at android.app.ActivityThread.performLaunchActivity(ActivityThread.java:2211)
                at android.app.ActivityThread.handleLaunchActivity(ActivityThread.java:2261)
                at android.app.ActivityThread.access$600(ActivityThread.java:141)
                at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java:1256)
                at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:99)
                at android.os.Looper.loop(Looper.java:137)
                at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:5103)
                at java.lang.reflect.Method.invokeNative(Native Method)
                at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:525)
                at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:737)
                at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:553)
                at dalvik.system.NativeStart.main(Native Method)
         Caused by: android.util.AndroidRuntimeException: requestFeature() must be called before adding content
                at com.android.internal.policy.impl.PhoneWindow.requestFeature(PhoneWindow.java:226)
                at android.app.Activity.requestWindowFeature(Activity.java:3264)
                at pl.hbmedia.basic.MainActivity.onCreate(MainActivity.java:15)
                at android.app.Activity.performCreate(Activity.java:5133)
                at android.app.Instrumentation.callActivityOnCreate(Instrumentation.java:1087)
                at android.app.ActivityThread.performLaunchActivity(ActivityThread.java:2175)
                at android.app.ActivityThread.handleLaunchActivity(ActivityThread.java:2261)
                at android.app.ActivityThread.access$600(ActivityThread.java:141)
                at android.app.ActivityThread$H.handleMessage(ActivityThread.java:1256)
                at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:99)
                at android.os.Looper.loop(Looper.java:137)
                at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:5103)
                at java.lang.reflect.Method.invokeNative(Native Method)
                at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:525)
                at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:737)
                at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:553)
                at dalvik.system.NativeStart.main(Native Method)
    

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Coderoid

    requestFeature() must be called before adding content 

     

    Tłumaczyć ?

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    deha21

    Już znalazłem w googlach. Dzięki.

     

    Notatka od Moderatora: deha21
    wykrzyk.png Nie piszemy tego typu postów. Albo dajemy rozwiązanie problemu, albo stawiamy piwo. Od tego ten system jest
    Edytowane przez panryz
    notka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.