Wstępne opisy:
Folder anim odpowiada nam za animacje przejścia między jednym a drugim tłem np. menu, przeglądarka, włączenie aplikacji itp. zmieniając nazwy możemy pozmieniać animacje, edytując możemy przyspieszyć zwolnić czas animacji itd.
Folder layout odpowiada za rozmieszczenie ikon ruchów itp.
Folder drawable mamy informacje zapisaną o poszczególnych ikonach np. w mini CM nazwy ikon są inne niż w stokowym podmieniając te pliki nie musimy zmieniać nazw ikon
Pliki które cię interesują żeby działało oblikowanie ekranu to keyguard_screen_unlock_portrait.xml itp.
Żeby edytować pliki xml jet potrzebny program APK Manager KLIK
Opis konwersji pliku APK
Dekompilacja APK
Wybrany plik .APK umieszczamy w folderze „place-apk-here-for-modding” (w APK Manager)
Uruchamiamy APK Manager
Wybramy opcję nr. 22 (a w niej plik, który chcemy modyfikować) [select project]
Wybieramy opcję nr. 9 [decompile]
Tutaj moja uwaga – obserwujcie co robi program. Jeżeli wszystko jest OK, to w folderze z APK Managerem zauważycie nowy projekt:
W tym momencie widzimy całą zawartość pliku .APK. W każdym z folderów znajduje się inny „content”, odpowiedzialny za coś innego. Nazwy folderów powinny mówić o ich zawartości.
Nas interesuje przede wszystkim folder o nazwie layout. Widzimy w nim temat dzisiejszego poradnika, czyli pliki .XML.
Kompilacja .APK
Po edycji, zapisujemy plik .XML i wyłączamy edytor [Notepad++]
Włączamy (a raczej przywracamy) APK Manager’a
Wybieramy opcję nr. 11 [Compile]
W tym momencie, program buduje od nowa plik .APK ze zmienionymi danymi. Niestety, łatwo tutaj się pomylić o błąd, ale to tylko wina programu.
Aby uniknąć niepotrzebnego zamieszania, należy zdecydować, czy jest to plik systemowy czy nie. Doradzałbym zawsze wybierać „yes”, a później (przy informacji „Aside your signatures [...]„) potwierdzić drugi raz.
Program zbuduje folder Keep. Przejdźcie do niego [znajduje się on w folderze z APK Manager]
Usuńcie „resources.arsc”
Przejdźcie do /res i usuńcie tam pliki, które modyfikowaliście. Tak, KTÓRE MODYFIKOWALIŚCIE.
W APK Manager wciśnijcie dowolny klawisz
Teraz program buduje nowy plik .APK.
Po kompilacji, przejdźcie do folderu „place-apk-here-for-modding”.
Zobaczycie tam nowy plik .APK (rozpoczynający się nazwą „unsigned[...]„). Otwórzcie go 7Zipem i skopiujcie z niego XMLy, które zostały edytowane. Skopiowane XMLy wklejcie do starego APK, które miało być modyfikowane.
Tym sposobem, unikniemy niepotrzebnych błędów a XML będzie zgodny (bo to nadal ten sam plik, z tej samej paczki).
Więcej nie pomogę na chwile obecną brak czasu