Cześć,
piszę do Was z pytaniem jak w tytule, co uważacie o pomyśle sprzedaży gadżetów z logo gry/aplikacji? Wiadomo, że takie sposoby praktykują studia typu Rovio, ale czy uważacie, że ma szansę sprawdzić się to także w przypadku mniejszych produkcji?
Mam nadzieję, że nie zostanie to uznane za spam, ale wiadomo, że takie pytania nie padają przypadkowo. Niedawno uruchomiłem projekt, który ma właśnie za zadanie umożliwić twórcom nawet małych gier sprzedaż gadżetów (aktualnie tylko koszulki, kubki i plakaty, ale w tym miesiącu dodamy m. in. covery na telefony, naklejki i bluzy) z ich marką, bez potrzeby angażowania własnych środków. System w skrócie działa tak: rejestrujemy własne konto i otwieramy własny sklep na platformie, uploadujemy grafiki i za pomocą edytora online projektujemy jak mają wyglądać gadżety, dla każdego przedmiotu ustawiamy też prowizję jaką chcemy otrzymać za jej sprzedaż. I to w zasadzie tyle, w interesie twórcy gry jest już tylko linkować do tego sklepu i sprawdzać na swoim koncie, czy sprzedają się jego gadżety. Produkcją, wysyłką, reklamacjami i zwrotami zajmujemy się my. W związku, z tym, że projekt już wystartował i zaczyna powoli się jakoś rozkręcać, postanowiłem zapytać o opinie o samym pomyśle tutaj, w miejscu, gdzie developerów mobile jest najwięcej 🙂
Gdyby kogoś interesowało jak wpadłem na pomysł, to sam jestem developerem mobile Android/iOS i po prostu wiem, ile się trzeba nagłówkować, aby zarobić na małych i niezależnych produkcjach, stąd też pomysł, aby pójść w kierunku dóbr nie wirtualnych a materialnych, ponieważ tu gracz widzi za co płaci, dodatkowo sam staje się nośnikiem reklamy o grze.
Projekt działa pod adresem: http://www.fyddy.com/ w tej chwili mamy podpisane pierwsze umowy (w takim wypadku to my sprzedajemy gadżety, po prostu na licencji studia developerskiego) i uruchomione kilka sklepów, w tym miesiącu już wstępnie wiemy, że ilość sklepów się przynajmniej podwoi.
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi, rady, sugestie i krytykę!
Tomek.