Skocz do zawartości
GANDZIA_811

Zdjęcie blokady sim-lock, a gwarancja.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam!

    Mam okazję zakupić nowy telefon LG Swift Black (P970) po bardzo okazyjnej cenie - 865zł.

    Jednak sprzedawca oferuje telefon z Orange i sam przed wysyłką zdejmuję blokadę sim-lock kodem.

    Czy po takim zabiegu stracę gwarancję???

    I jeszcze jedno pytanie:

    Czy owy telefon wzięty z salonu Orange podlega pod gwarancję Orange, czy LG?

    Tzn, czy jak telefon mi się zepsuję to mam go oddać do dowolnego salonu Orange, czy do punktu LG???

    Z góry dzięki!

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gala

    Tak, zdejmowanie Sim Locka jest równoznaczne z utratą gwarancji.

    Podlega pod Orange. Z orange wysyłają go do serwisu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie, nie stracisz gwarancji jeśli sprzedający pójdzie do salonu Orange i skorzysta z usługi zdjęcia simlocka za 77zł. Wtedy robią to kodem i wpisują do karty gwarancyjnej adnotację o zdjęciu blokady.

    Ja zakupiłem telefon w Orange i dostałem ich wydrukowaną gwarancję... Nie jest tam nic napisane o simlocku a jedynie o ingerencji w oprogramowanie. Moim zdaniem, i pewnie zdaniem wielu prawników, wpisanie KODU, który zresztą i tak "wychodzi" od LG, a nie hackowanie, patchowanie, crackowanie, itp. softu, nie jest żadną nieuprawnioną ingerencją w oprogramowanie.

    Wszelkie wyłączenia odpowiedzialności muszą być dokładnie opisane, tak jak w OWU w ubezpieczeniach. W razie odmowy postraszysz prawnikiem to zmiękną.

    Telefon możesz zawsze oddać do autoryzowanego serwisu LG, gdyż to producent a nie operator udziela gwarancji na sprzęt. Oddasz do Orange a oni odeślą do serwisu LG. Ja zawsze zanosiłem do producenta. Szybciej i bezpieczniej.

    PS. Zeskanowałem Ci gwarancję Orange. Możesz sobie spojrzeć. Ciekawe jest to, że LG w odróżnieniu od innych producentów, daje tylko 12 miesięcy gwarancji.

    EDIT:

    TUTAJ masz w lepszej rozdzielczości.

    post-12001-14255698648092_thumb.jpg

    Edytowane przez RadkoR

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    abgar
    gdyż to producent a nie operator udziela gwarancji na sprzęt.
    To nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Gwarancja to DOBROWOLNE NIE UREGULOWANE W PRAWIE zobowiązanie producenta. Gwarancja może być różna w zaleznosci od tego : czy się kupiło telefon w: Plusie, Orange czy u innych operatorów. Może być na: 1 miesiąc , na 48 bądż na 33 1/3 miesiąca ( bo tak do łba strzeliło producentowi i tak się dogadał z operatorem).

    Co innego zobowiązania wynikające z rękojmi ( Kodeks Cywilny ) lub z tytułu niezgodnosci towaru ( tzw. ustawa konsumencka ). Te zobowiązania sa regulowane prawem o czym poczytaj na stosownych forach.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Co innego zobowiązania wynikające z rękojmi ( Kodeks Cywilny ) lub z tytułu niezgodnosci towaru ( tzw. ustawa konsumencka ). Te zobowiązania sa regulowane prawem o czym poczytaj na stosownych forach.

    Tak, ale za to odpowiada już sprzedawca a nie producent. Gwarancja - sprzedawca, rękojmia czy niezgodność... - sprzedawca. Nigdzie nie napisałem, że jest inaczej...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jezeli unlock niebedzie przyczyna awari, a tak jest w 99% przypadkow nie maja prawa uwalic gwary. Wyrok NSA 2005 rok. Po drugie regenersis nie sprawdza simlockow.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to teraz mam mały mętlik w głowie...

    A jak wezmę telefon nie brany u operatora, tylko normalny LG to też na gwarancję mogę zgłosić do Orange?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    stixy
    No to teraz mam mały mętlik w głowie...

    A jak wezmę telefon nie brany u operatora, tylko normalny LG to też na gwarancję mogę zgłosić do Orange?

    A czy jak kupie telewizor w Saturnie to mogę go oddać w MediaMarkt ? (przy założeniu, że gwarancja nie jest door-to-door)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rozmawialem z LG. Orange wystawia gwarancje operatora ktora jest na 12 miesiecy, i aby z niej skorzystac trzeba telefon przekazywac przez Salon Orange. jesli chcemy miec 24 miesiacy gwarancji producenta, to musimy miec podpita gwarancje producenta. W innym przypadku nie mamy 24 miesiecy gwarancji. Sama FV nie jest podstawa. Dziwne, nie konca w to wierze.

    Jesli chodzi o simlock, to sciagniecie kodem wiaze sie z utrata gwarancji, obu gwarancji :).

    Jedynie w salonie Orange mozna to zrobic oficjalnie.

    To tyle, zaznaczam ze sa to informacje z LG CHAT-a.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Orange wystawia gwarancje operatora ktora jest na 12 miesiecy

    Czytałeś punkty 2 i 4 gwarancji, którą wstawiłem? Wyraźnie jest napisane, że to producent (LG) jest gwarantem a nie Orange...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x