No wiem ale to już sobie rozkminiłem, byłem ciekawy czy są jeszcze jakieś inne możliwości. Generalnie w tej chwili mój problem polega na tym, że na podstawie odebranych danych mam stworzyć layout, a później się z tym layoutem komunikować.
Zamysł jest taki, jeżeli masz ochotę spojrzeć (jestem początkujący i nie wiem czy nie dojdę do takiego etapu w którym okaże się, że nie da się zrobić tak jak sobie wymyśliłem):
1. Odbieram dane z usb - mam do tego osobny wątek, z którego wywoływany jest handler w momencie odebrania informacji i wypełniana jest tablica danych konwertowana na StringBuffer.
2. Po odebraniu pierwszych paczek, odszyfrowuję je i tworzę wybrane obiekty (textview, przyciski itp) - po to właśnie taka klasa jak wyżej.
3. Na ekranie na początku jest przycisk, po naciśnięciu którego informacje odebrane są interpretowane, przycisk znika i pojawia się to co ma się pojawić.
4. Później cały layout jest wykorzystywany do komunikacji przez usb, odbierane informacje są wyświetlane w wybrany sposób i za pomocą przycisków i suwaków bądź pól tekstowych są również wysyłane informacje.
No i zastanawia mnie czy można tak zrobić żeby stworzyć te wszystkie rzeczy w onClickListenerze i żeby one sobie później działały tak samo jakby były stworzone od razu w onCreate.