Jeśli jest to naprawa pozagwarancyjna, to jak najbardziej masz rację co do części. Uszkodzone są nadal twoją własnością i wykonawca jest zobowiązany do ich zwrotu razem z naprawionym urządzeniem. Aczkolwiek, trzeba sprawdzić czy przypadkiem wyrażając zgodę na naprawę, nie wyraziłeś gdzieś zgody na utylizację uszkodzonych części. Nawet jak okaże się, że wyraziłeś taką zgodę, to w każdej chwili możesz ją cofnąć, pisząc odpowiednie pismo do wykonawcy.
Co do gwarancji to niestety już nie masz racji, przynajmniej od strony prawnej. Dlaczego? Ponieważ uszkodziłeś telefon mechanicznie, a wiec zachodzi domniemanie, że nie użytkowałeś go w sposób prawidłowy, zgodnie z zaleceniami producenta. W tym przypadku tracisz gwarancję na całe urządzenie.
Dlatego wykonawca udziela ci gwarancji na czas ustalony przez niego samego, zgodnie z ustawą okres ten nie może być krótszy niż 3 miesiące.
Tak ma się sprawa jeśli chodzi o gwarancję od strony prawnej, i w tym przypadku jesteś na przegranej pozycji, a wszystko zależy od podejścia gwaranta.
Ale jeśli jesteś konsumentem, i telefon został zakupiony do celów konsumenckich chronią cie przepisy z tytułu rękojmi, tu masz większe pole do popisu.