O ile nie jestem w błędzie, posiadam Samsung Galaxy S4 w wersji SGH-I337.
Jesteś w blędzie. Według Phone Info posiadasz I9500. Kod produktu sprawdziłem i jest to dystrybucja dla USA. Ten pierwszy jednak nie posiada modułu LTE, więc wychodzi na to, że aplikacja mylnie rozpoznaje telefon a sprzętowo jest to w Europie znany jako i9505. Pasma pracy sieci się zgadzają za wyjątkiem europejskiego UMTS 900.
ogłem to zrobić tylko przy pomocy kodu *#*#4636#*#* bo w seetings/more networks/mobilenetworks nie mam odpowiedniej opcji aby to ustawić.
Powinieneś zainstalować soft przeznaczony dla Europy dla i9505 moim zdaniem. Ale poczekaj aż wypowiedzą się inni użytkownicy forum w tym zakresie. Chodzi o bootloader itd.
A teraz pytania.
1) Tutaj jest pewna rozbieżność. Posiadasz moduł LTE, natomiast I9500 go nie posiada. Dlatego też to jednak SGH-i337, który wypuszczony został jedynie na rynek USA. W Europie po przestudiowaniu jego parametrów technicznych analogiczne posiada wspomniany wyżej i9505, zatem moim zdaniem posiadasz ten właśnie model, choć o innym oznaczeniu - USA.
2)4G to inaczej LTE. Oznaczenie może się różnić. w Polsce widnieje zapis LTE, natomiast na Zachodzie Europy i innych krajach 4G.
3) Prawdopodobnie chodzi pasma pracy sieci operatora polskiego a tego z USA. Zapewne są rozbieżne, stąd nie możesz wykonywać widerozmów.
4) Pewnie znika po uruchomieniu telefonu ponownie i jego ponownej rejestracji w sieci. Nie powinno tak się dziać mimo wszystko.
5) Ta za 11,11 zł aż pachnie podróbą. Zapewne zjechała z tej samej taśmy w Chinach czy innym azjatyckim kraju, lecz nie będzie pewnie posiadać licencjonowanych numerów baterii. Oryginalne baterie wahają się cenowo od 50 do 70 zł, to takie widełki.
6) Wspomniana sieć UMTS pasmo 900. w USA ono nie występuje a mmsy zapewne chcą je w Polsce wykorzystać. Ponieważ urządzenie go nie obsługuje - nie przychodzą. Małe miejscowości mają przecież gorszy zasięg z reguły.
Pytania dodatkowe.
1) Tak, naturalnie, że możesz. Jeśli nie jesteś pewny co on daje, to pewnie jest Ci zbędny.
2) W moim przekonaniu nie. Dystrybucja europejska / amerykańska / azjatycka to nieco różne ujęcia "usług gwarancyjnych". Chyba, że posiadasz oryginalną fakturę jego zakupu to naturalnie można się kłócić z serwisem Samsunga.