Telefon chroniony (zablokowany) przez My Xperia? To da się naprawić!
Pewnie coś takiego jeszcze Wam się nie przydarzyło, ale na wszelki wypadek poinstruktuję Was co zrobić kiedy Wasz telefon zostanie chroniony (zablokowany) przez My Xperia, ale za nic nie będzie chciał przyjąć Waszych danych do odblokowania.
Ostatnio bawiłem się ustawieniami My Xperia, aż nagle moje urządzenie zostało zablokowane. Dlaczego? Nie mam pojęcia.
Na infolinii poinformowano mnie (po 15 minutowym oczekiwaniu na przyjęcie przez konsultanta) żebym zmienił swoje hasło do gmaila (wtf?!) i to powinno pomóc mimo, że kilkukrotnie poinformowałem, że hasło jest prawidłowe i loguje się przez PC - oczywiście uważają, że nie mogą oni zdalnie odblokować urządzenia, a jedynym wyjściem będzie odesłanie do serwisu.
Nic podobnego!
Jeżeli Wasze urządzenie nie będzie chciało przyjąć danych do gmaila w celu odblokowania urządzenia to:
Uruchomcie ponownie swoje urządzenie
Po odblokowaniu ekranu szybką włączcie transmisje sieciową (Ustawienia -> Użycie danych -> Kom. transfer danych). Musicie to zrobić przed zablokowaniem telefonu przez MyXperia
Teraz telefon powinien przyjąć Wasze dane do gmaila i urządznie powinno zostać odblokowane
Nie mam pojęcia dlaczego odblokowanie nie działa na Wi-Fi. Prawdopodobnie Sony nie pomyślało o osobach, które nie korzystają cały czas z internetu.
Po odblokowaniu urządzenia od razu wyłączyłem to chore zabezpieczenie. Niestety jeżeli Wasza Xperia nie przyjmie za nic Waszych danych do gmaila to jedynym wyjściem jest odesłanie smartfona do serwisu, gdyż na zablokowanym bootloaderze nie mamy nawet dostępu do Recovery więc nie ma mowy o zresetowaniu ustawień.