Skocz do zawartości
RedMorango

S5 - miga ekran przy niskiej jasności ekranu

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gregs

    @@RedMorango

    To nie jest wina baterii. Jeżeli przyczyną byłaby słaba bateria, to migotanie ekranu byłoby wyraźniejsze przy dużej jasności (wiążącym się ze zwiększonym zużyciem prądu przez wyświetlacz).

    Jest to prawdopodobnie awaria płyty głównej. Prawdopodobnie jakiś układ filtrujący (L-C) nie trzyma parametrów i prąd zasilający wyświetlacz wykazuje tendencję do pulsowania.

    Normalną rzeczą jest, że serwis wszystko zrobi żeby jak najniższym kosztem spławić klienta. Jest to tzw. "działanie na zmęczenie upierdliwego petenta". Konstrukcja S5 wymaga odklejenia wyświetlacza aby dobrać się do wnętrza. Wiąże się to z ryzykiem uszkodzenia wyświetlacza (nawet w serwisie). Dlatego serwis najchętniej zatrudniłby afrykańskiego szamana, żeby bez rozkręcania "uzdrawiał" telefony.

    Wybór zależy do Ciebie. Dolegliwość może nie zmienić się przez długi czas, ale też może niespodziewanie wyświetlacz zrobić się czarny.

    Prawdopodobnie naprawa będzie polegała na wymianie płyty głównej lub wyświetlacza (w nim też są układy stabilizujące). Serwis to stwierdzi po pomiarach punktów kontrolnych (ale to też wymaga rozebrania telefonu).

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rozumiem i zdaję sobie sprawę że nie jest to wina baterii, ale poprzedni właściciel bardzo często ładował telefon (przez kilka miesięcy urządzenie pokazuje ponad 1000 ładowań), do tego ta bateria mi się nie podoba (dziwny wygląd + otarcia) dlatego ją wymieniłem - dla świętego spokoju .. Zdążyłem już przyzwyczaić się do cwaniactwa samsung'a więc na wiele nie liczę .. Potrzymam ten telefon z kilka tygodni, zobaczę czy wszystko bd ok, jak padnie ekran to oddam na gwarancję i wtedy nie bd mieli wyjścia i bd musieli wymienić ekran czy płytę główną czy inny podzespół .. Skoro dla nich telefon nadaje się do użytku i nie widzą żadnego problemu to ja przyjmę taką samą strategię .. Telefon ma gwarancję do końca marca 2017 roku także zawsze jest jeszcze czas oddać go na gwarancję .. Mam jeszcze jedno pytanie, czy to normalne że oddaje telefon do serwisu a oni oddają mi go z dalej występującym problemem ? Czy to nie jest wbrew jakiemuś regulaminowi czy prawu klienta ? Przecież oni mogą cały czas "aktualizować oprogramowanie" a ja nic nie mogę zrobić a do tego ciągle nie bd miał telefonu ? Nie mogę narzucić im aby ten telefon zrobili ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gregs

    @@RedMorango

    To są standardy gwarancji i polskich serwisów. Dlatego lepszym wyjściem jest rękojmia. Czyli odpowiedzialność sprzedawcy za wadę sprzętu. Jeżeli zgłosisz sprzedawcy wadę sprzętu i wyraźnie (na piśmie) zażądasz wymiany na nowy, wolny od wad. Zabawa serwisu w kotka i myszkę się kończy. Telefon trafia od sprzedawcy do serwisu niby tylko w celu ekspertyzy, czy wada występuje. Telefon wraca wtedy najczęściej dobrze naprawiony (chociaż nie powinni naprawiać, a tylko dokonać ekspertyzy).

    Przyczyną są jak zwykle pieniądze. Najczęściej taniej jest solidnie naprawić telefon (nie bacząc na koszty), niż dać klientowi nowy sprzęt.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Idź do serwisu i wytłumacz im jasno i sprawnie plus dodatkowo na żądanie podaj dokument własny z opisem co się dzieje aby wiedzieli ci którzy dostaną ten telefon do naprawy. Po drugie masz prawo o nowy telefon jesli telefon jest naprawiany 3 raz tylko wtedy jeśli jest faktyczna wada telefonu i nie z winy użytkownika. Tak było 2 lata temu chyba że pozmieniałi przepisy

    Wysłane z mojego SM-G900F

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Fakt, przysługuje prawo do wymiany telefonu ale jeżeli telefon był 3 razy na gwarancji i za każdym razem został wymieniony jakiś podzespół (czyli naprawa typu aktualizacja oprogramowania raczej nie zalicza się do tego) - stąd też mówię o cwaniactwie samsunga. Co do samego zgłoszenia to opisałem problem (migania, jaskrawe kolory przy niskiej jasności), nawet pani która przyjmowała "zlecenie" pokazałem film jak to wygląda .. Problem jest taki, że nie zawsze to występuje i pech chciał że nawet w momencie zanoszenia do serwisu wszystko było ok (przyciemniłem ekran i nic się nie działo), nawet w momencie odebrania telefonu wydawało się że wszystko jest ok .. Następnym razem zaznaczę że na telefonie jest nagranie pokazujące zachowanie telefonu (ale jeszcze telefon potrzymam) ..

     

    Mam jeszcze inne pytanie odnośnie samego oprogramowania .. Telefon ma brandowany android od plusa (PLS), więc knox jest 0x0, a ja chciałbym wgrać XEO (oryginalny samsungowy) i wyczytałem (tutaj na forum, w dziale ROM'y) że po zmianie nie stracił bym gwarancji i nie przestawi się flaga knox - chciałbym się po prostu upewnić czy aby na pewno tak jest ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie stracisz gwarancji i knox będzie 0x0.

    Wytapane z Samsung Galaxy 551.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, mam XEO, knox 0x0 



    Połączony post:


    Dobra, zdecydowałem że w poniedziałek odniosę telefon do serwisu jeszcze raz - wydaje mi się że jest coraz gorzej (przy zjechaniu na min jasność ekran od razu wyświetla dziwne kolory, nie chcę żeby się coś gorszego jeszcze zadziało..) .. Nagrałem 2 filmy i dołączę je do telefonu (wgram na telefon), do tego najwyżej pogadam jeszcze z osobą która przyjmie ode mnie ten telefon i wyjaśnię dokładnie co się dzieje (może nawet mój telefon nie bd miał fochów i będę mógł to pokazać osobiście i powiem żeby sami wpisali jakie są objawy) .. W telefonie mam aktualnie nową baterię, czy muszę przed oddaniem wsadzić starą, fabryczną baterię czy może być ta ?

     

    Filmy:

    Edytowane przez RedMorango

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gregs

    @@RedMorango

    Jeżeli mógłbym Ci coś radzić, to proponowałbym wgranie ROM-u brandowanego (jeżeli taki był przy zakupie telefonu).

    Jest to rodzaj "dmuchania na zimne", ale zagrywki serwisu są nie do przewidzenia. Czasem czepiają się wszystkiego, żeby przerzucić winę awarii sprzętu na użytkownika.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Skoro oddawałem im telefon z brandowanym room'em plusa i problem występował to nie mogą powiedzieć że nagle jest to moja wina bo zaktualizowałem oprogramowanie do najnowszej oficjalnej wersji .. Skoro flaga knox jest 0x0 to przysługuje mi gwarancja a jeżeli będą problemy to im powiem że zaraz wgram brandowego plus'a i zaraz im oddam skoro robi im to różnice jaki jest room wgrany (tym bardziej że wgrany jest najnowszy)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gregs

    Teoretycznie masz rację, a praktycznie unieważnia gwarancję "nieuprawniona ingerencja w oprogramowanie systemowe".

    Co w rozumieniu przez serwisy jest wgrywanie ROM-u Odinem. Samsung nie dopuszcza do wgrywania Odinem przez użytkowników. Pozawala im jedynie używać OTA lub Kiesa. Ja im nie wierzę "jak psom" dlatego nie można w problematycznych sprawach dawać im najmniejszego pretekstu.

    Jestem ciekaw co im powiesz na zarzut, że przez nieumiejętną modyfikację softu zniszczyłeś układ na płycie głównej. Odmówią usługi gwarancyjnej, a Tobie pozostanie "kopanie się z koniem". Albo sprawa sądowa.

    Tylko czy to wszystko warto, zamiast 15 minut na wgranie brandowanego softu?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x