Skocz do zawartości
NoComment

Bouncy Ball - pierwsze oficjalnie starcie z Androidem

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Jak widać jest to mój pierwszy post na forum (choć po cichu już od dłuższego czasu tu przesiaduję) i od razu z "grubej" rury :) Około pół roku temu przesiadłem się na Androida, częściowo z powodu otwartości systemu. Zająłem się programowaniem na tą platformę i wstępnie, w ramach hobby i zajęcia czasu wolnego wysmażyłem takie coś:

    Bouncy Ball

    Prosta gierka z prostą fizyką, bez zbędnych fajerwerków, gracz ma wpływ jedynie na zieloną kulę. Polega na naciągnięciu kulki względem punktu startowego i puszczeniu, kulka sobie leci, odbija się od przeszkód, po drodze zbiera małe, złotawe tokeny i musi dotrzeć do kolejnego punktu startowego/naciągu. Aby zakończyć etap należy zebrać przynajmniej połowę tokenów i dotrzeć do ciemniejszego punktu końcowego, wtedy odblokowujemy etap kolejny, a jest ich (jak widać w menu wyboru) na daną chwilę 18, zapewne będzie przybywać ;) Aplikacja zawiera reklamy, mam cichą nadzieję, że kiedyś zwróci się za rejestrację w AM :)

    Na daną chwilę jest to wersja 0.9, czyli przyjmijmy na to, że beta :) Brak na razie dźwięków (i chyba bez pomocy tu na forum się nie obędzie), blokowania ekranu podczas gry (wróci do menu głównego, można ratować się najpierw Home), a pewnie znajdą się i inne, pomniejsze bugi... Gorąco zachęcam do wypróbowania aplikacji i podzielenia się wrażeniami, konstruktywna krytyka mile widziana, prośba jedynie o niewystawianie skrajnie negatywnych ocen, wstrzymanie się z takowymi chociaż do wersji 1.0 :) Dodam tylko, że nie jestem programistą, a apka powstała "spontanicznie", tak na spróbowanie sił...

    Wszelkie rady chętnie przyjmę i rozważę poza dwoma:

    - grafika - jest taka i będzie taka, staram się programować, a nie rysować, chyba i tak nie jest najgorzej :) w opcjach jest parę zestawów kolorystycznych plus losowanie

    - poziom lvli - jest dość zróżnicowany, bo taki ma być, gra ma trochę wciągać, trochę wkurzać ;) zapewniam, że wszystkie board'y "są do przejścia" w 100%, podpowiem, że cegiełki w tle mogą się przydać do zapamiętywania odpowiedniego ustawienia kąta i położenia kulki :)

    Link do AM:

    Bouncy Ball

    QRka:

    chartke.png

    Problemy

    Aplikację umieściłem kilka godzin temu w AM itp. i choć wszelkie wskaźniki twierdzą, że nikt jeszcze nie ściągnął (lagi? ja sam ściągnąłem :PP ) to dostałem już 5 raportów o błędzie pt.:

    ArrayIndexOutOfBoundsException

    Z szerszego info na koncie AM wnioskuję, że błąd występuje przy próbie przesuwania planszy/zoomie, przy czym nigdy takowy mi nie wyskoczył, ani na VM, ani na urządzeniach testowych (2.1 i 2.2). Stąd prośba do Was: gdyby wyskoczył wam takowy błąd lub jakikolwiek inny to napiszcie tu lub na prv razem z jakąś przybliżoną genezą. Poza tym testować miałem okazję tylko na urządzeniach raczej low-endowych (Spica, G1, Swift, Galaxy3), więc przede wszystkim czekam na opinię posiadaczy lepszych cacek, zwłaszcza co do fpsów

    Na koniec chciałbym podziękować lokalnej społeczności developerów, choć to nie mi dawano rady, a innym to jednak do wielu z nich się zastosowałem i dzięki nim apka wyszła dziś, a nie za dwa tygodnie, czy też nigdy. Dzięki!

    A tymczasem czekam na gromy...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mrmike

    Grafika jest całkiem przyjemna dla oka, pierwsze co bym poprawił to szybkość poruszającej się kulki, jak dla mnie kulka jest za wolna. Moim zdaniem lepiej umieścić reklamę tylko w menu, podczas gry tylko przeszkadza.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    lpek58

    Reklama w oknie rozgrywki? Bleeeehh, strasznie wkurzające :)

    Lepiej wyjdziesz jak umieścisz ją w każdej innej aktywności, ale z tej ją usuń. Irytujące .

    U mnie na Spicy z kuchnią 2.2.2, gra chodzi wooolno. Naciągam piłkę i puszczam... piłka leci średnio 15 sekund, co skutecznie odrzuca mnie przed dalszymi próbami, bo po prostu nie chce mi się czekać . IMO największa wada.

    Brak helpu do gry, zrób koniecznie .

    Z pozytywów: fizyka gry wydaje się być ok, jeśli poprawisz szybkość - będzie grywalne :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Samsung G. Ace, gra działa nieziemsko wolno :)

    Reklama nie jest jakoś mocno irytująca (ustawiłeś refresh reklam 15s? czy się mylę?).

    Rzeczywiście koniecznie help lub sam ekran powitalny "How to play", który można oznaczyć, żeby się więcej nie pojawiał.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak jak poprzednicy: na Samsungu i5800 gra ledwo działa :)

    Zauważyłem w grze Fruit Slice, że ramka z reklamami znacząco obniża framerate, u Ciebie może być to samo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mrmike

    Jeszcze jedna mała uwaga.

    Początkowe levele powinny być łatwiejsze, tak aby użytkownik nie zniechęcił się do gry po jednym/dwóch levelach,

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wrzuciłem wersję 0.9.1, nie wiem niestety czy poprawnie (dezaktyowałem starą, aktywowałem nową, dopisałem zmiany w changelogu). W konsoli programisty widnieje 0.9.1, na android markecie nadal 0.9, choć na moim telefonie wyłapało już aktualizację (nie zgubiło danych, tego się lekko obawiałem, uff!).

    Przede wszystkim przyspieszyłem poruszanie się kulki zgodnie z Waszymi sugestiami - mam nadzieję, że gra będzie wystarczająco płynnie chodziła...

    "Niestety" reklama pozostała i prawdopodobnie pozostanie w oknie rozgrywki - tam 90% czasu spędza gracz, a planuję również mały ficzer, który zminimalizuje czas tam spędzany do minimum. Do tego po menu przeskakuje się w ułamku sekundy - u większości reklama nie zdążyłaby się nawet ściągnąć i wyświetlić. Co do odświeżania to nie zmieniałem żadnych opcji w admobie i od początku jest ustawione na 60s (wręcz wydaje mi się, że dużo, może w dalszych wersjach trochę zagęszczę refresh).

    "How to play" jest planowany w wersji 1.0 - prawdopodobnie na zasadzie podpowiedzi w pierwszej/pierwszych planszach, ale nic nie jest jeszcze przesądzone.

    Prawdopodobnie naprawiłem też bug mi raportowany w AM, choć do końca jego przyczyna nie była mi znana. Przy okazji jednak samo przesuwanie planszy stało się szybsze, nieco dokładniejsze i przynajmniej dla mnie wygodniejsze (szybkość przesuwania zależy też od stopnia zoomu).

    Dzięki za sugestie, dajcie znać, czy aktualna prędkość jest wystarczającą (jak dla mnie nawet nieco za szybka) i czy nie występują uciążliwe lagi :)

    edit:

    @mrmike - chyba niewiele etapów masz za sobą, bo poziom początkowych lvli jest dość niski w porównaniu do kolejnych ;) ogólnie poziom jest dość zróżnicowany, wśród ostatnich boardów są takie, które są możliwe do przejścia (nawet na złoto) w kilku pierwszych podejściach, a są i takie, nad którymi można siedzieć nawet godzinę byle tylko uzyskać dostęp do następnego etapu

    (hmm, czyżby zbyt trudne etapy w ogólności...?)

    Edytowane przez NoComment

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wciąż zdecydowanie za wolno! :)

    Aha i jeszcze uwaga, Jeśli wciśniesz klawisz Power Telefonu (ekran staje się czarny), po powrocie do gry, jesteśmy w menu głównym, a gra przerwana :/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Testowane na Samsungu Galaxy S z Cyanogenem 7

    Grafika jest spoko - jeśli dorzucisz do tego porządną grywalność to efekt będzie dobry. Kulka leci straaaaaasznie wolno, nie wiem jak/czy mogę sprawdzić liczbę fpsów, ale przycina. Przed chwilą o dziwo przez chwilę tempo było normalne (chyba, bo nie wiem jakie jest domyślne). Próbowałem powtórzyć 'przyśpieszenie' ale nie udało się. Przesuwanie ekranu też woła o pomstę do nieba, tnie niemiłosiernie.

    Co do mniejszych uwag - przy wciskaniu klawisza menu podczas gry (aka pauza), ikonki '<' i 'x' mogą być mylone i zamiast wrócić do gry część osób wyjdzie do spisu poziomów.

    Z pozytywnych rzeczy, screeny są zachęcające, generalnie jest potencjał. Popracuj nad optymalizacją i wyjdzie naprawdę porządny produkt ;)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Moim zdaniem optymalizacja jest OK, tylko częściej musisz wywoływać zdarzenia związane z fizyką (sleepTime za duży? Tak ze dwa razy szybciej i będzie git). No i przed chwilą wysłałem Ci raport, bo się coś scrashowało. :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x