Skocz do zawartości
vades

Lokalizacja - jak zacząć, dodanie GoogleAPI

Rekomendowane odpowiedzi

vades

Dzień dobry,

Jestem początkującym programistą aplikacji na platformę Android.

W swoim projekcie muszę zrobić obsługę lokalizacji, prosta funkcjonalność np. odczytanie pozycji co 5 sekund. Oglądam w Internecie różne tutoriale, przeczytałem odpowiednią podstronę na developer.android.com oraz próbowałem zrobić to samo co na stronie pod linkiem:

http://www.androidhive.info/2015/02/android-location-api-using-google-play-services/

jednak mam problem na samym starcie, mianowicie interfejs Android Studio wygląda nieco inaczej niż w tutorialu i nie mogę importować Google API do projektu (wiem, że w tutorialu jest Eclipse). Zainstalowałem Google API w SDK Manager. Wcześniej zrobiłem tak samo z innym dodatkiem in on w jakiś sposób sam dodał się do projektu, w tym przypadku jednak tak się nie dzieje. 

Nie mogę importować odpowiednich  bibliotek (z tutoriala z linku wyżej). Android Studio podkreśla wyraz "android" w nazwie importu. Nie mogę w związku z tym stworzyć obiektu GoogleAPIClient wymaganego w tym tutorialu. 

Projekt jest pod API 15.

Po parogodzinnej walce, gdy już byłem wystarczająco sfrustrowany próbowałem wklejać do swojego projektu znalezione kody z tutoriali, które nie wymagają tego GoogleAPI, jednak nie wyszło z tego nic obiecującego (wkleiłem oczywiście na próbę :), nie jestem złodziejem własności intelektualnej). 

Dodałem do build.gardle linijkę:

compile 'com.google.android.gms:play-services:8.1.0'

Czy ma ktoś pomysł jak mogę dodać GoogleAPI do swojego projektu albo ma jakieś rady jak najprościej uporać się z problemem lokalizacji? W Internecie można znaleźć wiele tutoriali a z doświadczenia wiem, że przydaje się z nich jakaś 1/3 kodu, a reszta tylko przeszkadza w implementacji tej potrzebnej części :) 

Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi.

Pozdrawiam

Vades

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
    Coderoid

Ja bym skorzystał z tego: