Skocz do zawartości
Łukasz Piwoda

Budzik włącza się z opóźnieniem

    Rekomendowane odpowiedzi

    no mi od roku dzwoni tak jak ma być niezależnie czy to na e,h,p czy u :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witajcie,

    mam problem na moim g3 z alarmem. Zdarza się (rzadko, bo rzadko, ale się zdarza), że ustawiony budzik dzwoni sporo po czasie (nawet 15 - 20 min) później. To, co zauważyłem:

    - Nie ma znaczenia jaki system (Android 4.4, Android 5, aktualnie Android 6)

    - Kilka razy robiłem HardReset/Wipe a problem cały czas występuje

    - bez znaczenia czy telefon się ładuje czy nie

    - bez znaczenia, czy aplikacja systemowa, czy alarm mam ustawiony w innym programie (np. Alarm Clock xTreme)

    - jeśli alarm miał zadzwonić 5.20, a obudzę się i widzę, że jest np 5.25 i nie zadzwonił, podchodzę do telefonu, żeby sprawdzić co jest nie tak. W chwili odblokowania telefonu, alarm zaczyna dzwonić

    - jak nie odblokuję, to alarm po prostu się spóźnia

    - w sytuacji poza alarmem - normalnego użytkowania, zauważam, że w chwili wybudzania telefonu (power button albo knock code, bez znaczenia) często najpierw telefon pokazuje nieaktualną już godzinę, sprzed kilku minut, a po ułamku sekundy czas się "odświeża". Myślę, że spóźnienia alarmu są związane z tym, że czas systemowy nie jest odświeżany na bieżąco. 

     

    Miał ktoś podobne problemy? Jakieś rady?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    marek.m73

    W androidzie 6.0 w ustawieniach zużycia baterii możesz ustawić zegar w opcjach ignorowania optymalizacji baterii to może nie będzie usypiany i odświeżany na bieżąco.

    Wysłane z G3 + Stock 6.0

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @@marek.m73 wybacz, że zaneguję to rozwiązanie, ale zegar nie odpowiada za czas systemowy - jest to po prostu aplikacja. Ale poszedłem tym śladem i dodałem wyjątek w opcjach optymalizacji baterii takim procesom jak "System operacyjny" oraz "com.qualcomm.timeservice" (cholera wie, do czego to służy). Zobaczymy jak będzie, choć jak ktoś ma jakiś dobry pomysł, albo wie, który dokładnie proces odpowiada za czas systemowy to proszę o informacje.

     

    P.S System na prawdę czysty, brak żadnych CleanMasterów i innych killerów. Android 6 instalowany wczoraj wraz z Hard Resetem - dzisiaj już nie zadzwonił...

    Edytowane przez rafihackero

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
     


    Dokładnie tak jest jak piszesz, ja miałem , (mam) takie same problemy.


    Kiedyś na 5.0 , zegar zasypiał (systemowy, alarm clock xtreme, timly) , pomogło wówczas odinstalowanie antywirusa- CM seciurity , oraz powiązanego z nim programu Clean Master.


    Przez 3-4 ostatnie miesiące , budzik już dzwonił za każdym razem, aż do czasu przejścia na androida 6.0, i tu znowu pojawił się ten sam problem.


    Parę dni przed aktualizacją do androida 6.0 , zainstalowałem Nortona, więc kiedy problem z budzikiem na nowo się pojawił, to odinstalowałem program antywirusowy, zaznaczyłem w optymalizacji baterii ignorowanie usypiania, wszystkich aplikacji budzikowych, i przez ostatnich kilka dni budzik dzwoni dobrze, ale nie jest to już alarm clock xtreme, tylko Timly, gdyż alarm clock xtreme , jednak nie działał poprawnie, na najnowszym androidzie.


    Problem polega na tym , że zegar systemowy , po dłuższym czasie nieużywania telefonu zasypia, i tez zauważyłem , że kiedy budzik nie zadzwonił, to po włączeniu telefonu,zegar nie pokazywał aktualnego czasu, dopiero po chwili  czas został uaktualniony.


     


    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Rozmawiałem z konsultantem LG - doradził mi, żebym spróbował wyłączyć automatyczny czas pobierany z serwera operatora sieci. Tak zrobiłem, aktualnie testuje :) Dam znać czy coś to pomogło.

     

    P.S Sprawdziłem również w opisie wasze sieci i niemal każdy ma albo Play albo RedBullMobile. Może faktycznie coś leży na rzeczy? Choć szczerze mówiąc wątpię, że taki workaround będzie skuteczny.

    Edytowane przez rafihackero

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x