To co tutaj opiszę to tak dla potomnych, żeby inni z tym problemem nie czekali.
Mam w moim otoczeniu kilka słuchawek Z3C. Wszystkie są ok poza jedną. Od samego początku był problem ze słyszalnością osoby użytkującej tą słuchawkę (gdzieś tam już o tym pisałem). Problemów było kilka:
- jeśli ja mówiłem do tej osoby i ona w tym samym czasie chciała coś powiedzieć to nie było jej słychać
- notoryczne pogłosy, cały czas rozmawiając z tą osobą słyszało się siebie
- szumy w tle, jakby ta osoba stała w bardzo głośnym miejscu gdzieś na dworze, w rzeczywistości będąc w cichym pomieszczeniu
- generalnie zła słyszalność tej osoby
Problemy nie występowały za każdym razem, ale raczej podczas 90% rozmów. Sprawdzałem wszystko: wymiana karty sim, różne ustawienia z redukcją szumów, wzmocnieniem głośności, czułością mikrofonu i nic. Próbowałem wszystkiego aby uniknąć przenoszenia danych bo to jest najgorsze jak ma się sporo rzeczy w telefonie.
W końcu poddałem się i oddałem słuchawkę do serwisu.
Sprawa została załatwiona wyjątkowo szybko, mniej niż tydzień.
Ku mojemu zdziwieniu telefon został wymieniony na nowy !!
Napisane jest, że naprawa nie była możliwa.
Wniosek z tego jest taki, że sprawa nie jest prosta i raczej nie polega tylko na wymianie mikrofonu (jak to niektórzy opisują).
Niestety szkło Nilkina, które było na wadliwej słuchawce przepadło 🙁 Byłem pewien, że to będzie tylko naprawa i szkło zostawiłem.
Jak odbierałem telefon to w kolejce były dwie inne osoby z Z3C 🙁 Mogłem ich zapytać jaki problem, ale niestety tego nie zrobiłem.
Moja rada dla tych wszystkich co mają problem z dźwiękiem podczas rozmów i inni mówią im, że słabo/źle ich słychać - nie czekajcie, walcie do serwisu.
BTW sprawę załatwiałem bezpośrednio w W-Support.