Jak w temacie. Wszystko na temat gwarancji N5X. W związku z tym, że Nexus 4 i Nexus 5 były także produkowane przez LG można sądzić, iż serwisowanie będzie takie samo.
Kilka odpowiedźi na podstawowe pytania:
Skąd pochodzi telefon? Jaka jest dystrybucja?
Po uzyskaniu tej informacji wiesz już wszystko odnośni przyszłej gwarancji. Najlepszą opcją jest, aby sprzedający zrobił zdjęcie pudełka i Ci podesłał, a wtedy sam sprawdzisz kraj pochodzenia. Czasem niestety się zdarza , że sprzedawca informował nas przed zakupem, iżtelefon pochodzi np. z Holandii a na pudełku mamy kody Azjatyckie. Od razu odsyłaj taki telefon z powrotem i nie ufaj sprzedawcy na słowo jeżeli będzie Cię zapewniał, że jest to dystrybucja europejska.
Faktura VAT a Faktura VAT marża.
Następnym ważnym czynnikiem jest dowód zakupu. LG dokonuje naprawy grzecznościowej telefonów z dystrybucji europejskiej, ale pod 2 warunkami. Pierwszy to podbita karta gwarancyjna a drugi to oryginalny dowód zakupu. Oryginalnym dowodem zakupu jest paragon fiskalny lub faktura VAT. Faktura VAT marża nie jest honorowana przez serwis LG.
Dlaczego?
Jest to dokument między innymi wystawiany przy sprzedaży towarów używanych w komisach. Na tej podstawie moglibyśmy w kółko dokonywać fikcyjnych transakcji naszego telefonu z nowymi datami sprzedaży. LG się zabezpiecza przed takimi oszustwami i nie uznaje tych dokumentów. Jeżeli kupisz telefon z dowodem zakupu faktura VAT marża, posiadasz tylko gwarancję sprzedającego.
Oryginalny dowód zakupu.
Przy zakupie zawsze poproś o oryginalny dowód zakupu. Jest to jedna z dwóch rzeczy, która jest niezbędna do nieodpłatnej gwarancji w serwisie LG. Pamiętaj, jeżeli kupujesz telefon np. z dystrybucji Francuskiej, to oryginalny dowód zakupu musi być po francusku.
Paragon fiskalny z komisu, nie będzie tak samo honorowany jak faktur VAT marża.
Jak to jest z gwarancją Nexusa 5?
<-- Informacje na temat N5. Przy N5X jeszcze nie potwierdzone.
Wszystko zależy skąd pochodzi Twój telefon. Można wyróżnić 4 źródła.
1. Bezpośrednio od Googla czyli telefony z Google Play(GP). Takie Nexusy możesz reklamować tylko poprzez GP i masz 12 miesięcy gwarancji.
2. Dystrybucja polska. Telefon nabyty u operatora sieci, bądź w jakimś sklepie np. Komputronik. Bezproblemowa gwarancja 24 miesiące w serwisie LG Polska oraz u sprzedającego.
3. Dystrybucja europejska. Nexus kupiony na terenie unii europejskiej, ale nie poprzez GP. Gwarancja grzecznościowa, 24 miesiące w serwisie LG Polska(wymagany oryginalny paragon zakupu, bądź faktura VAT(nie faktura VAT marża)) oraz u sprzedającego.
4. Inna dystrybucja. Np. USA, Azja. Brak gwarancji LG Polska, tylko u sprzedającego.
Gwarancja u sprzedającego może być ryzykowna. Gdy sprzedający znika z rynku, tracisz gwarancję i nikt inny w razie usterki, nieodpłatnie nie naprawi Ci telefonu.
Co to jest naprawa grzecznościowa?
Jest to gwarancja wykonywana przez serwis LG Polska dla telefonów nie pochodzących z polskiej dystrybucji tylko europejskiej. W tym aspekcie występują często problemy, ponieważ LG raz naprawia takie telefonu a raz nie. Jedna osoba wyślę telefon z uszkodzonym ekranem i serwis dokona nieodpłatnej naprawy a inna osoba wyśle Nexusa z tą samą usterką a LG zrobi naprawę płatną za 500zł. Najgorsze jest to, że nie możesz się domagać od LG nieodpłatnej naprawy w ramach gwarancji, ponieważ nie jest to "prawdziwa gwarancja". Jest to po prostu loteria i do dzisiaj kwestia sporna.