Od tygodnia mam gogle R322. To moj absolutnie pierwszy kontakt z ta technologia, jednakze zazanczam, ze jestem entuzjasta technoligii 3DTV, wiec na VR bardzo sie cieszylem.
Grafika oczywiscie nie powala, widac piksele, ale to nie HD, wiec nie ma sie co spodziewac Bog wie jakiej jakosci. Niemniej jednak, ogolne wrazenie w pelni pozytywne.
Same okulary sa ladnie wykonane - wiadomo, ze to lekki plastik, ale nie ma mowy o tandetnym looku. Jedyne co przyprawia klopotow, to mierne wykonczenie "noska" - czyli miejsca, ktore spoczywa na naszym nosie - jest po prostu twarde (mimo jakiejs tam pianki) i dluzsza zabawa z goglami powoduje bolacy odcisk na nosie, i najlepiej, samemu jakos zabezpieczyc ta czesc.
Co do zawartosci, to ciagle nie moge tego ogarnac wszystkiego, i zdarza mi sie bladzic z niewiedza, gdzie co jest. W kazdym badz razie na pewno mamy jakies gry do pobrania. Wiekszosc platna, ale sporo darmowych. Sciagnalem cos a´la strzelnice, gdzie mozna mierzyc sie z kims z sieci. Prosta gra ale hecy co nie miara. DO gier oczywisice najlepiej nabyc sobie pada, ale ja narazie musze radzic sobie D-PAdem znajdujacym sie z boku gogli.
W katalogach Samsunga i Oculusa mamy zdjecia 360° - podzielone na kategorie - kosmos, natura, zwierzeta, zycie itd, itp. WIdac w nich ziarnistosc, ale nadal - robia wrazenie. Prawdopodobnie mozna ogladac wlasne zdjecia panoramiczne , ale jeszzce nie zrobilem takiego;)
Tutaj tez mam pewien problem - otoz zdjecia ktore streamuje (pobrac chyba nie mozna) trzesa sie, gdy ruszam glowa - dziwne jest to o tyle, ze gdy wcisne "back" i pojawi sie menu, to w tle nadal jest to zdjecie, i nadal mozna sie rozgladac, i wszystko jest w porzadku, nic sie nie trzesie...
Mamy roweniez filmy 360° za posrednictwem VImeo czy Twich - czesc z nich jest fatalnej jakosci - smiem twierdzic, ze w ogole nieprzystosowana do VR, ale inne wygladaja zupelnie ciekawie jak np zjazd narciarski czy podroz w kosmosie przy uszkodzonej stacji orbitalnej.
Filmy 2D mozna ogladac w animowanym kinie (do wyboru kino, pokoj, mrowka, kosmos albo nic), choc niestety nie udalo mi sie narazie obejrzec filmu z pamieci telefonu.
To tak z grubsza. Wiem ze to niewiele, ale sam nie mialem zbyt wiele czasu do przetetstiwania gogli.
Osobiscie wiaze nadzieje na materialy zwiazane z kosmosem bo z tego co do tej pory widzialem, to mimo wszytsko widac, ze gogle maja potencjal, i to duzy (chodzi o grafike i plynnosc). Jednak nie mam zamairu kupowac gier,aplikacji po 3 czy 5 dolarow za sztuke.
Wiem, ze majac dostep do roota, mozna za pomoca VR ogladac material 360° na FB i na YT, dlatego trzeba bedzie pomyslec o takim zabiegu, bo sam Netflix, Oculus i Samsung, nie oferuje zbyt wiele materialow...
Aha, gogle maja wejscie mikroUSB, jednak sluzy tylko do ladowania telefonu - podpiety OTG jest niewodoczny. To znaczy, ze jeszeli ktos wiaze ze swoim telefonem duze plany zabawy z VR, to rozszadniej byloby kupic wersje telefonu z 64GB...