Piszę jako zwykły post, gdyż nie ma odpowiedzi od autora 1 postu i nie mogę przejąc jego tematu, by tam wstawić poradnik. A nowego nie zamierzam tworzyć. Poradnik ten dostępny jest także jako mój artykuł . Piszę go tutaj bo uważam, że pomoże on nie jednej osobie odnaleźć się w tej grze.
Modern Combat 3 jest to jedna z aktualnie najlepszych gier na mobilne urządzenia, która umożliwia również granie online i na tym będę się skupiał w tym poradniku. Do grania w multiplayer wymagane jest połączenie Wi-Fi, a najlepszym jak na razie sposobem sterowania jest poruszanie się dotykowo oraz wspomaganie celowania żyroskopem. Żeby grać z innymi przez internet musimy zalogować się lub utworzyć konto Gameloft na którym będą także statystyki z naszych innych gier online tego producenta. Możemy dostawać zaproszenia do znajomych od graczy, którzy uznali, że gramy dobrze i nadajemy się do tego by nas zapraszać na prywatne rozgrywki. W systemie Multiplayer zostało udostępnione szereg usprawnień które możemy wykupić za złoto po zdobyciu odpowiedniego poziomu. Doświadczenie i złoto zdobywamy podczas rozgrywek online, złoto także można wykupić za dolary w systemie mikropłatności ale jest to bardzo drogie jak na polską kieszeń.
Najważniejsze w rozgrywkach są „killstreaks", czyli ilość zabitych graczy zanim sami zostaniemy zabici. Im więcej mamy takich zabić tym większy jest zysk złota oraz za ich odpowiednią ilość możemy uzyskać różne wsparcie militarne zależne od ilości „killstreaks". Ze zdobywaniem złota jest rożnie, gram już trochę i nie mogę do końca wyczuć zasady naliczania go w tej grze.
Skanowanie przez satelitę (3 killstreaks)
Pokazuje miejsca pobytu wszystkich wrogów. Wrogowie którzy posiadają aktywny kamuflaż (camoflauge) nie zostaną wykryci przez skanowanie satelity.
Nalot (5 killstreaks)
Wywołujemy samolot który odpala rakietę w losowe miejsce na polu bitwy. (zazwyczaj są to często uczęszczane miejsca)
Automatyczne działko obronne (7 killstreaks)
Możemy przywołać automatyczne działko obronne które ma mały zasięg ale duże obrażenia. Szczególnie przydaje się miejscach strategicznych jak: w obozie odradzania oraz w miejscach położenia flagi lub punktów do przejęcia. Wieżę można zniszczyć z karabinu lub inną bronią dystansową.
Wsparcie Helikoptera (10 killstreaks)
Przywołuje na pewien czas helikopter który lata po mapie i strzela we wszystkich wrogów. Nie można go kontrolować ani zestrzelić.
Wsparcie Bombowca (13 killstreaks)
Przywołuje bombowiec który obficie zalewa pole bitwy bombami, przed którymi trudno się uchronić. Dzięki niemu można często nabić dużo fragów.
Bomba nuklearna (20 killstreaks)
Po jej uruchomieniu rozpoczyna się 15 sekundowe odliczanie. Na polu bitwy pokazuje się grzyb nuklearny i każdy dostaje obrażenia nawet koledzy z drużyny łącznie z tobą, co skutkuje śmiercią wszystkich. Efektem końcowym jest to, że wygrywa drużyna osoby, która uruchomiła bombę i nie ważne jaki był wynik bitwy.
Istnieje umiejętność o nazwie „Field Specialist” do wykupienia za 5 tysięcy, dzięki któremu możemy zmniejszyć wymagania wsparcia militarnego w zabiciach graczy o 1. Umiejętność tą możemy dodatkowo ulepszyć za dużą sumę i wtedy wymagania w zabiciach są zmniejszane o 2, czyli będziemy już potrzebowali (1,3,5,8,11 i 18 killstreaks)
Jest 7 trybów rozgrywki sieciowej:
Battle: typowy „deathmatch", gdzie każdy jest przeciwko każdemu. Wygrywa ten który zabije najwięcej osób.
Team Battle: drużynowy „deathmatch", gdzie walczymy w drużynie przeciwko innej drużynie. Wygrywa drużyna która posiada najwięcej zabić przeciwnika.
Capture the Flag: polega na wykradnięciu flagi wroga z jego bazy i doniesieniu jej do swojej flagi w bazie, jeśli wróg zabrał flagę to musimy poczekać aż zostanie zabity i odebrana zostanie mu flaga która wróci natychmiast do bazy. Wygrywa drużyna która wykradnie najwięcej flag i przyniesie je do swojej flagi zdobywając punkt. Na mapie pokazuje się odległość do flagi, wiec jak mamy wrogą flagę to nie należy stać samemu w miejscu, gdyż wróg nas szybciej znajdzie i łatwo odbierze flagę.
Manhunt: trzeba zdobyć flagę i utrzymać ją jak najdłużej się da. Jest to rozgrywka wszyscy na wszystkich wiec trzeba strzelać do wszystkiego co się rusza.
Zone Control: za każdą strefę są naliczane punkty co sekundę, drużyna która ma dłużej większa ilość tych punktów wygrywa. (są trzy punkty A,B,C)
Destruction: jeden zespół ma za zadanie zniszczyć w określonym czasie 4 cele żeby wygrać, po zniszczeniu celu pokazuje się następny. Drugi zespół ma nie dopuścić w określonym czasie do zniszczenia tych celów i wtedy wygrywa.
Bomb Squad: jeden zespół podkłada bomby i je wysadza a drugi je rozbraja lub nie dopuszcza do ich wysadzenia
W konfiguracji serwera da się ustawić:
Limit czasu rozgrywki: 5, 10, 15, 20 i 30 minut
Limit punktów i typ rozgrywki
Maksymalną liczbę graczy
Wsparcie celowania: on/off
Wsparcie militarne: on/off
Prywatna rozgrywka: on/off
Gdy rozgrywka jest prywatna, dołączyć do niej może tylko osoba zaproszona.
W rozgrywkach możemy używać różnych broni, dodatkowego wyposażenia, czy nabyć specjalne umiejętności. Możemy nabyć te rzeczy za złoto zdobyte w rozgrywkach, lecz są one dostępne od pewnych poziomów doświadczenia które także zdobywamy w rozgrywkach online. Mamy do dyspozycji 6 karabinów, 3 szybko szczelne SMG, 2 karabiny snajperskie i 2 ciężkie karabiny maszynowe.
Bravel-1(FN SCAR-L) Karabin
Obrażenia: 4/10
Celność: 6/10
Szybkość strzelania: 5/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 3/10
Wymagany poziom doświadczenia: 0
Cena: 0 (dostępne na starcie)
MC81(MP7) SMG
Obrażenia: 3/10
Celność: 7/10
Szybkość strzelania: 8/10
Mobilność: 6/10
Zasięg: 2/10
Wymagany poziom doświadczenia: 3
Cena: 5,000
Intercept-L200(CheyTac M200 Intervention) Karabin snajperski
Obrażenia: 9/10
Celność: 9/10
Szybkość strzelania: 2/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 9/10
Wymagany poziom doświadczenia: 10
Cena: 7,000
ACM(ACR) Karabin
Obrażenia: 5/10
Celność: 7/10
Szybkość strzelania: 6/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 4/10
Wymagany poziom doświadczenia: 16
Cena: 11,000
Shred 4(M249 SAW) Ciężki karabin maszynowy
Obrażenia: 3/10
Celność: 4/10
Szybkość strzelania: 9/10
Mobilność: 3/10
Zasięg: 2/10
Wymagany poziom doświadczenia: 22
Cena: 16,000
OPS55(UMP .45) SMG
Obrażenia: 5/10
Celność: 6/10
Szybkość strzelania: 7/10
Mobilność: 5/10
Zasięg: 3/10
Wymagany poziom doświadczenia: 24
Cena: 12,000
KT-44(AK-47) Karabin
Obrażenia: 6/10
Celność: 4/10
Szybkość strzelania: 6/10
Mobilność: 6/10
Zasięg: 2/10
Wymagany poziom doświadczenia: 28
Cena: 28,000
Maiden(FAMAS) Karabin
Obrażenia: 3/10
Celność: 5/10
Szybkość strzelania: 6/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 5/10
Wymagany poziom doświadczenia: 35
Cena: 16,000
TXR- Reaper(TDI Vector) SMG
Obrażenia: 4/10
Celność: 6/10
Szybkość strzelania: 7/10
Mobilność: 5/10
Zasięg: 4/10
Wymagany poziom doświadczenia: 40
Cena: 20,000
TZ4- Compakt(M4 Carbine) Karabin
Obrażenia: 4/10
Celność: 7/10
Szybkość strzelania: 6/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 5/10
Wymagany poziom doświadczenia: 46
Cena: 16,000
KR600(Barret XM500) Karabin snajperski
Obrażenia: 7/10
Celność: 9/10
Szybkość strzelania: 5/10
Mobilność: 5/10
Zasięg: 7/10
Wymagany poziom doświadczenia: 52
Cena: 24,000
Automat-X(Steyr AUG LMG) Ciężki karabin maszynowy
Obrażenia: 4/10
Celność: 4/10
Szybkość strzelania: 6/10
Mobilność: 5/10
Zasięg: 3/10
Wymagany poziom doświadczenia: 64
Cena: 28,000
ZN6-Prototype(XM8) Karabin
Obrażenia: 4/10
Celność: 7/10
Szybkość strzelania: 7/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 5/10
Wymagany poziom doświadczenia: 70
Cena: 22,000
Dodatkowo naszą bron możemy wyposażyć w takie dodatki jak:
Red dot sight
– celownik laserowy (2,000)
HOLO Scope
– celownik na którym pokazuje się hologram miejsca zelowania (4,000)
ACOG Scope
– zwykła luneta która ma ograniczoną widoczność względem otwartych celowników (2,000)
Termal Scope
– luneta z celowaniem termicznym (6,000)
Suppressor
– tłumik dźwięku, dzięki któremu jesteśmy niesłyszalni kosztem mniejszych obrażeń (4,000)
Flash Hider
– tłumik ognia, dzięki któremu nie widać z skąd strzelamy, co przydaje się bardzo w ciemnościach (6,000)
Stock
– zwiększa celność (6,000)
Extended MAG
- powiększony magazynek (2,000)
Oprócz broni głównej, mamy do dyspozycji także broń krótką w postaci noża, pistoletu, shootguna oraz wyrzutni rakiet. Możemy zmienić broń przesuwając w prawą lub lewą ikonkę broni, gdy tylko naciśniemy tą ikonę to przeładuje nam broń.
MK45 (HK MK23) Pistolet
Obrażenia: 5/10
Celność: 7/10
Szybkość strzelania: 8/10
Mobilność: 7/10
Zasięg: 4/10
Wymagany poziom doświadczenia: 0
Cena: 0 (dostępne na starcie)
Defiler (Kel-Tec KSG) Shootgun
Obrażenia: 8/10
Celność: 4/10
Szybkość strzelania: 2/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 3/10
Wymagany poziom doświadczenia: 7
Cena: 6,000
Vulture (Desert Eagle) Pistolet
Obrażenia: 6/10
Celność: 6/10
Szybkość strzelania: 7/10
Mobilność: 5/10
Zasięg: 3/10
Wymagany poziom doświadczenia: 12
Cena: 10,000
Rampage-4 (RPG-28) Wyrzutnia rakiet
Obrażenia: 9/10
Celność: 9/10
Szybkość strzelania: 1/10
Mobilność: 3/10
Zasięg: 9/10
Wymagany poziom doświadczenia: 18
Cena: 18,000
N4010 (Benelli M4 Super 90) Shootgun
Obrażenia: 7/10
Celność: 2/10
Szybkość strzelania: 4/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 2/10
Wymagany poziom doświadczenia: 31
Cena: 16,000
Roar 3000 (AA-12) Shootgun
Obrażenia: 6/10
Celność: 3/10
Szybkość strzelania:6/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 2/10
Wymagany poziom doświadczenia: 58
Cena: 22,000
ZXD (M79) Granatnik
Obrażenia: 9/10
Celność: 2/10
Szybkość strzelania: 2/10
Mobilność: 4/10
Zasięg: 4/10
Wymagany poziom doświadczenia: 76
.44 Revolver (.44 Magnum) Pistolet
Obrażenia: 7/10
Celność: 4/10
Szybkość strzelania: 6/10
Mobilność: 5/10
Zasięg: 2/10
Wymagany poziom doświadczenia: 82
Nie zabraknie nam wyboru w wyposażeniu dodatkowym jak dodatkowa amunicja, granaty i ładunki wybuchowe oraz elektroniczne gadgety w postaci radarów i zagłuszaczy. Są one do kupienia za 5 tysięcy złota, mamy także możliwość ulepszyć umiejętność do Elite za 60 tysięcy co daje nam dodatkowe właściwości lub są one mocniejsze w działaniu.
Frag Grenade
Detonuje się po 3 sekundach i zadaje wielkie obrażenia.
Cena: 0 (dostępne na starcie)
Flash Grenade
Oślepia na 3 sekundy.
Cena: 2,000
Sticky Grenade (Semtex)
Przykleja się do celu i eksploduje zaraz po tym.
Cena: 8,000
Stun Grenade
Spowalnia każdego przeciwnika który znajdzie się w jego działaniu.
Cena: 16,000
Incendiary Grenade
Rani każdego przeciwnika który się zbliży do ognia.
Cena: 20,000
Throwing Knive (Rank 90)
Dostajemy nóż którym możemy zadać śmiertelny cios.
Do naszego ekwipunku możemy wybrać jeszcze jedną rzecz z wielu ciekawych i przydatnych rzeczy, gdzie każda z nich przydatna jest w innej sytuacji. W rozgrywkach gdzie trzeba odebrać flagę czy przejąc strefę bardzo przydaje się C4, które odpalamy gdy usłyszymy komunikat o przejmowaniu strefy przy której jest podłożony. Przydaje się także w strategicznych miejscach, którymi często przechodzi grupa wrogów i detonujemy ładunek gdy jesteśmy pewni, że wróg jest w zasięgu rażenia. Mina przydaje się w ciemnych, ciasnych i często uczęszczanych miejscach i jeśli nie mamy eksperta w demolce to lepiej nie umieszczać ich w miejscach, gdzie można szybko przebiec na wprost. Najczęściej korzystam z kamuflażu, który jest bardzo przydatny w każdym typie rozgrywki z militarnym wsparciem. Mina, C4, radar i zagłuszacz radaru może być zniszczony, wiec lepiej nie stawiać tego w miejscach, gdzie można łatwo zauważyć i zniszczyć.
Belt Ammo
Podwaja ilość amunicji, a ulepszone do wersji Elite potraja ilość amunicji.
C4 Explosive
Dostajemy ładunek wybuchowy do zdalnego odpalenia, a ulepszone do wersji Elite zwiększa się jego siła rażenia. Bardzo przydatne w rozgrywkach Capture the Flag oraz Zone Control.
Sensor
Pokazuje położenie wrogów w pobliżu czujnika, a ulepszone do wersji Elite zwieksza zasięg obszaru który jest skanowany. Przydaje się podczas kampowania, gdzie pokazuje nam zbliżających się do nas wrogów, w ten sposób nie będziemy zaskoczeni. Bardzo przydaje się także w rozgrywkach bez wsparcia militarnego.
Radar Jammer
Ukrywa obszar przed skanowaniem w pobliżu radaru, a ulepszone do wersji Elite zwiększa zasięg działania. Zazwyczaj zastąpione kamuflażem ale to urządzenie potrafi ukryć całą drużynę więc przydaje się w rozgrywkach typowo drużynowych jak Capture the Flag oraz Zone Control.
Mine
Dostajemy do wyposażenia jedną minę, a ulepszone do wersji Elite zwiększa zasięg i siłę działania. Może zostać zniszczona przez karabin lub inne bronie dystansowe, więc należy ją ustawiać w odpowiednim miejscu by ograniczyć ryzyko zauważenia jej. Przydaje się do kampowania gdzie są tylko 2 wyjścia i jedno jest pilnowane przez minę a z drugiego my strzelamy. Jet to bardzo wygodne gdyż nie musimy pilnować pleców i mina sama wybuchnie gdy ktoś się koło niej zjawi.
Camouflage
Dzięki temu nie jesteśmy widzoczni na mapie przez żadne szpiegowskie urządzenia, a ulepszone do wersji Elite sprawia że jesteśmy niewidoczni dla helikoptera i automatycznego działka . Bardzo przydatne w kampowaniu oraz w rozgrywkach Manhunt i Capture the Flag, gdzie nie widać na radarze którędy biegnę z flagą.
Armor
Zwiększa zdrowie o 25% i nie jest tak przydatne jak inne umiejętności, ale pomoże przeżyć walkę jeden na jednego. W wersji Elite zwiększa zdrowie o 35% i chroni nas przed szybkim zabiciem spowodowanym strzałem w głowę
Dostajemy też możliwość wyuczenia się pewnych umiejętności, które działają biernie i mogą być bardzo przydatne. Jedne z najciekawszych umiejętności to obniżenie kosztów wsparcia militarnego, szybkość poruszania się i ekspert w demolce.
Expert Gun
Zwiększa szybkość przeładowania broni o 25%, a ulepszone do wersji Elite zwiększa prędkość o 50% co jest bardzo użyteczne przy broniach o wolnym czasie przeładowania jak Shared-4.
Natural Born Soldier
Zwiększa zysk XP za rozgrywki o 10%, a a ulepszone do wersji Elite zwiększa o 20%. Nie jest to bardzo przydatna funkcja względem tego co możemy mieć zamiast tego.
Athlete
Zwiększa szybkość chodzenia i biegania o 15%, a ulepszone do wersji Elite zwiększa prędkość o 30%. Jest to jedna z lepszych umiejętności przydająca się podczas walk w średniej odległości. Nie raz wam się pewnie zdarzyło jak ktoś tak szybko biegnie że nie dało się go zabić bo nam uciekł. Bardzo przydatne w unikaniu granatów i w rozgrywkach Capture the Flag.
Anatomy Scientis
t
Zwiększa regenerację życia o 50%, a ulepszone do wersji Elite zwiększa o 75%. Jest to w praktyce mało przydatna umiejętność i lepiej w nią nie inwestować.
Field Specialist
Zmniejsza wymagania do spełnienia uzyskania wsparcia militarnego o 1, a ulepszone do wersji Elite zmniejsza o 2. Jest to jedna z lepszych umiejętności nawet w wersji podstawowej gdyż już po 2 zabiciach mamy udostępnione skanowanie satelity. Bardzo przydatna umiejętność gdy chcemy wykonać misje z zabijaniem graczy podczas aktywnego skanowania. Nie przydatne całkowicie w rozgrywkach bez wsparcia militarnego.
Demolition Expert
Dostajemy dodatkowy granat oraz możliwość wykrywania na radarze urządzeń wroga, a ulepszone do wersji Elite zwiększa zasięg widzenia urządzeń wroga oraz ilość dodatkowych granatów do 2. Bardzo przydatna umiejętność która pokazuje nam na radarze rozmieszczenie C4, automatycznej wieżyczki, a także możemy obrzucać bazę wroga granatami, co jest bardzo skuteczne.
One More Thing
Ta umiejętność sprawia, że kilka sekund po naszej śmierci zostaje upuszczamy granat zapalający, a ulepszone do wersji Elite upuszcza granat wybuchający.
Łatwo jest zauważyć że niektóre bronie, wyposażenie i umiejętności mogą być niezwykle przydatne w określonych typach gry. Mamy możliwość wykupienia dodatkowych slotów w których możemy ustawić konkretną konfigurację dla każdego z nich, a jest ich 6 i każdy kosztuje więcej niż poprzedni. Można obrać kilka strategi stylu gry zależnie od sytuacji. Najlepiej metodą prób i błędów odnaleźć soje najlepsze techniki ale warto podpatrywać innych jak grają, zwłaszcza tych którym to dobrze wychodzi. Przecież podpatrzone sposoby gry możemy ulepszyć i sami stosować.
Ja ostatnio polubiłem połączenie:
SMG,
tłumika,
FMJ Bullets,
wyrzutni rakiet,
kamuflażu,
Field specialist lub Athlete.
Lubię walkę w średnim dystansie, często osoba w którą strzelam zdaje sobie z tego sprawę w trakcie śmierci. Dzięki „Field specialist” cały czas mam wsparcie satelity wiec wiem z której strony mogę spodziewać się większości wrogów. Jeśli moi sprzymierzeńcy korzystają często z satelity lub wsparcie militarne jest wyłączone to używam „Athlete„, dzięki któremu szybciej chodzę i biegam co nie raz ratuje mi skórę. Często unikam pocisków poruszając się w różne losowe strony będąc sam na sam z wrogiem. Błąd robią osoby stojące w miejscu gdy walczą frontalnie, gdy sytuacja jest dzieżka to często pomaga mi ostrzeliwanie obszaru na wysokości głowy gdzie zabłąkana kula trafia w głowę, najlepiej wyrobić sobie przyzwyczajenie strzelania wyżej niż niżej, gdyż lepiej jak trafi się „headshot” niż postrzał w nogi.
Pozdrawiam i miłego grania życzę