Skocz do zawartości
YoToo

Nie daje się wgrać polski B183

    Rekomendowane odpowiedzi

    YoToo

    Piękne dzięki za rozjaśnienie.

    Faktycznie, jak sprawdziłem, to soft który w nim po zakupie był (B175) miał w nazwie C00. Ten co go wgrałem (B181) też ma C00. Zaś ten którego chcę wgrać (B183) ma... C900 :-( . I tu pewnie pies pogrzebany.

    No nic, będę musiał zostać przy tym B181 bo na nic innego nie zmienię skoro wyższe też mają CID900 jak podajesz.

     

    A z innej beczki: plik z katalogu 0_CUST (w pakiecie z firmware'm) to do konkretnego ustawienia tel. pod daną sieć? Bo nie za bardzo łapię po co on. Fakt, że gdy wgrałem B181 to miałem gołego androida. Po wgraniu tego z 0_CUST (B181 Generic) wygląda że (prawie) wszystko działa poprawnie; nie mam z tego co zauważyłem możliwości zmian motywów, tapet itp. Reszta wygląda że działa.

    Czy można skądś ściągnąć ustawienia pod T-Mobile czy to nie ma znaczenia i wystarczy dograć sobie programy dostarczone przez operatora?

    Edytowane przez YoToo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ITF_XDA

    Czyli wiemy że ROM oficjalny i PLUS mają CID900, T-Mobile CID00, zaś Play CID150 (mieliśmy tu na forum niedawno człowieka z bardzo podobnym problemem do Ciebie, ROM z Play - jako znawca i animator moim społecznym obowiązkiem było poznanie tego przyczyny) ;). Plik z folderu CUST służy do przywracania belki powiadomień i innych funkcji Huawei, nie zalecam jednak korzystania z tego pliku a korzystanie z metody którą opisałem w tym dziale - wówczas dostępne są wszystkie funkcje urządzenia i oprogramowanie działa idealnie. Konieczność korzystania z tych metod wywodzi się z różnic regionalnych między telefonem a oprogramowaniem. Y530 z wolnej dystrybucji posiada region europejski (hw/eu), zaś Y530 z dystrybucji operatora posiada region operatorski (u mnie jest to polkomtel/pl, u Ciebie zapewne p4/pl). Mam nadzieję że wszystko napisałem zrozumiale i rozwiałem wszystkie Twoje wątpliwości? :)

    [Dodano: 21 styczeń 2016 - 21:32]

    Nie ma potrzeby ściągania żadnych dodatkowych konfiguracji dla T-Mobile. Jedynie APN dla MMS i Internet, z tym że on się w większości iautomatycznie ściąga po włożeniu karty SIM :).

    [Dodano: 21 styczeń 2016 - 21:35]

    Oto link do poradnika dotyczącego belki i motywów --> http://forum.android.com.pl/topic/265080-przywracanie-belki-powiadomie%C5%84-ilub-motyw%C3%B3w-po-instalacji-nowego-oprogramowania/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    YoToo

    Wow! Piękne dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.

    Tą metodę z linku już czytałem (przekopałem prawie wszystkie posty w dziale Y530) i zastosowałem, ale nie mam motywów. Powodem pewnie jest to, że wpierw wgrałem UPDATE.APP z kat. 0_CUST i pojawiła mi się m.in. belka, ale motywy nie działały. Zmieniłem kat. hw/eu na polkomtel/pl (bo taki miałem wpis w CUSTOM.BIN) ale efektu nie ma. Nie wiem tylko, czy ponowne "wipe cache partition" i "wipe data/factory reset" coś mi da.

    No nic, tapety i motywy nie są mi niezbędne do życia ;-) . Jakoś to przegryzę.

     

    Aha, inna rzecz która mi nie działa (działa, ale i nie działa) to wyczyszczenie pamięci wewnętrznej z wszystkich byłych tam danych i niemożliwe jest zapisanie w niej czegokolwiek. Mam do dyspozycji tylko kartę SD (z której teraz korzystam jako pamięć wewnętrzna). Pamięć wewnętrzną widać w komputerze, można do niej coś wgrać, założyć katalog, ale tal. nie widzi zawartości i nic sam na nia nagrać nie może.

    Edytowane przez YoToo
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Victrim

    Co do motywów to w build.prop masz linijke hw.theme czy jakoś tak i musi ona być ustawiona na 1. Pewnie Ci coś się zmieniło. Co do drugiego problemu, miałem go kiedyś. Tylko już nie pamiętam co pomagało.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    YoToo
    w build.prop

    A gdzie znajdę ten plik? Pytam, bo ręczne przeszukiwanie całego systemu.... Nie wiem czy dzień mi starczy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ITF_XDA

    Problem z  motywami rozwiąże przeinstalowanie ROMu przez dload, wtedy nie wgrywanie (jaki dziwny zwrot :P) pliku UPDATE.APP z folderu CUST, tylko na to co znajdziemy po reinstalacji w pliku Custom.bin. Po tym należy wykonać wipe /cache i wipe /data. A co do pamięci wewnętrznej, szczerze powiedziawszy nie spotkałem się jeszcze z tym problemem. Wiem że ROOT Towelrootem na niższych wersjach firmware powodował wywalenie pamięci wewnętrznej, ale tak samo z siebie?

     

    [Dodano: 22 styczeń 2016 - 09:13]

    /system/build.prop. Wymagany ROOT

    Edytowane przez ITF_XDA
    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    YoToo

    Mhm, jedyny jaki znalazłem to "ro.config.hwtheme=2". Zmieniłem na [1] ale i tak nic to nie dało. Podejrzewam, że dlatego że nie działa mi pamięć wewnętrzna i nic na niej nie ma.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ITF_XDA

    Reinstall softu, przywrócenie belki powinno pomóc ;).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    YoToo

    Tylko że u mnie - przy B181 - o ile dobrze pamiętam, to w /data/custom.bin jest podane hw/eu a nie polkomtel/pl lub p4/pl . To czy mogę zmienić nazwy hw na p4 a eu na pl jak w custom.bin mam hw/eu? Pytam, bo nie chciał bym uwalic telefonu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ITF_XDA

    Plik /data/custom.bin jest modyfikowany przez plik update.app z folderu CUST - właśnie takie jest jego zadanie. Cały czas zalecam czystą instalację samego oprogramowania przez metodę z folderem dload, nie wgrywanie UPDATE.APP z folderu CUST, a następnie ROOT i zmiana nazwy tych folderów na to co znajduje się w /data/custom.bin ;). Po wszystkim możesz zrobić unroot (usunięcie ROOT'a) i należy wykonać wipe /data i /cache - czyli mówiąc proścej - przywrócić do ustawień fabrycznych ;).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x