Skocz do zawartości
renji84

W-support, serwis, gwarancja - opinie, dyskusja. Temat zbiorczy.

    Rekomendowane odpowiedzi

    renji84

    Witam kolegów w tym temacie piszemy o problemach dotyczących gwarancji. A, że kilkanaście pytań bardzo często sie powtarza to poniżej mały zestawienie najczęściej zadawanych wraz z wyjaśnieniem. 

     

    Jak wysłać tel na gwarancję?

    Niezależnie od tego czy kupiliście tel w salonie sony na allegro czy u operatora, do naprawy gwarancyjnej zawsze trafia on w jedno miejsce. Dokładnie do W-suport we Wrocławiu. Najszybszą drogą jest wysłanie telefonu właśnie bezpośrednio do nich. Jak to zrobić, wchodzimy na stronę https://www.w-support.pl/klienci-indywidualni.html klikamy zgłoś naprawę i postępujemy zgodnie z instrukcją.

    Kurier sam przyjedzie po paczkę, my tylko drukujemy strony które otrzymamy. Kurier sam będzie wiedział które mu potrzebne a które zostają dla nas. 

    Jak zapakować?

    Oryginalne opakowanie nie jest potrzebne, aczkolwiek zapewnia on odpowiedni poziom ochrony telefonu podczas transportu. Jeśli nie mamy, pakujemy w inne dbając aby tel był dobrze zabezpieczony. 

    Czy wraz z telefonem muszę wysyłać wszystkie akcesoria?

    Nie, wystarczy sam tel. Aczkolwiek jeśli problem dotyczy ładowania należało by wysłać razem z ładowarką itp. Folie i szkła ochronne najlepiej zdjąć przed wysłaniem, niestety w 99% przypadków nie wracają do konsumenta z powrotem. Oczywiście można je potem z powrotem nakleić na tel, jak nie na sucho to na mokro. 

    Co koniecznie wysłać z telefonem?

    Dowód zakupu, podbitą kartę gwarancyjną. Jeśli nie posiadamy podbitej karty gwarancyjnej a mamy możliwość udania sie do sprzedawcy, to tak robimy on nam obowiązek nam ją podbić. Jeśli nie mamy takiej możliwości, to dowód zakupu powinien posiadać numer seryjny telefonu który wysyłamy. Opcjonalnie można dodać obszerniejszy opis usterki, jeśli nie zmieściliśmy się w opisie na stronie.

    Z jakim oprogramowaniem wysłać tel?

    Najlepiej z oficjalnym dla danej dystrybucji. Jeśli mamy Orange to z softem Orange. Dlaczego nie z czystym. Ponieważ jedynym licencjonowanym programem do podmiany oprogramowania jest PC-Companion a on wgrywa soft odpowiedni dla brandu i nie daje użytkownikowi możliwości wyboru. Wysyłając z innym softem narażasz sie na ryzyko utraty gwarancji, choć wcale nie musi tak być.

    Gdzie sprawdzić status naprawy? 

    Na stronie na której wysyłaliśmy jest okienko status naprawy. Tam podajemy numer IMEI naszego urządzenia i wyświetla nam się na jakim etapie jest naprawa. 

     

    Opis statusów naprawy:

     

    Gwarancja NIE

    Na początku to normalne, zanim tel trafi do serwisanta najczęściej. w 90% przypadków piszą gwarancja NIE. Nie ma powodów do obaw, to normalne bo to serwisant określa czy mamy tą gwarancję czy nie. Chodzi o stwierdzenie czy usterka jest z naszej winy czy nie. 

    W urządzeniu wymieniono płytę główną

    W 99% przypadków oznacza to, że telefon został wymieniony na nowy egzemplarz. Najczęściej przed tym zapisem podają, że wykonali aktualizację oprogramowania.

    Wymiana obudowy i ekranu.

    Obudowa i ekran są jednym elementem dlatego wymienia się jako całość.

     

    Co jeśli nie uwzględnią Gwarancji.

    W takim przypadku zaproponują naprawę odpłatą i prześlą kosztorys. Chyba, że w zgłoszeniu podaliście kwotę do jakiej mają naprawiać bez pytania. Oczywiście od nie uznaj gwarancji można się odwołać.

     

    Pęknięte tylne szkło, uznają czy nie?

    Zasada jest prosta jeśli pajączek wina użytkownika, jeśli jedna kreska wada telefonu.

     

    W razie nie uznania gwarancji kto pokrywa koszty przesyłki?

    W-support nie żąda od konsumentów zwrotu za przesyłkę jeśli uzna że wada powstała z winy użytkownika. Więc wysyłając nic nie tracimy a nuż uwzględnią niedorzeczne roszczenie co im sie już parę razy zdarzyło ku uciesze konsumenta. 

     

     

     Pozdrawiam dziękuję. 

    Edytowane przez renji84
    • Lubię to! 5

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Abi

    Mam jedną uwagę do akapitu "Co koniecznie wysłać z telefonem".

    Kolega wepchnął kartę SIM odwrotnie, a że wepchnął skutecznie (nie dało się jej wyjąć) to telefon nie działał. Wysłał sam aparat (bez żadnych papierów) do W-Support i serwis dokonał naprawy gwarancyjnej (wymiana płyty głównej). Co prawda przypadek dotyczył Z5 ale chyba nie ma to większego znaczenia. Domyślam się, że serwis sprawdził okres gwarancji po dacie produkcji/IMEI... W każdym bądź razie, kolega papierów nie wysyłał wraz z telefonem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    patrikos23

    Generalnie często sprawdzają po numerze imei ale kolega musiał mieć farta bo wymagają wysyłki karty gwarancyjnej z dowodem zakupu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    tren90
    Napisano (edytowane)

    Jak serwis podejdzie do usterki takiej, że myłem tel pod bieżącą wodą i się zalał - ponieważ obudowa mi trzeszczała? Dodam, że wszystkie porty dokładnie zamknięte a czujniki nie wykazały wilgoci?

     

    Druga kwestia to bateria: w sumie to max 1 dzień trzyma - jednak za 2 miesiące kończy mi się gwarancja - czy w takim przypadku wymienią mi na nowa baterię?

    Edytowane przez tren90

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    renji84

    Jeśli chodzi o zalanie to nie powinno być problemu. Pewnie się rozkleił bo woda była za ciepła.

     

    Gwarancja 1 miesiąc. Cyba coś kręcisz bo od premiery tel minęło dopiero niecałe 6 miesięcy, a gwarancja na tel jest przez 2 lata. Chyba że piszesz o Z3C

     

    I tak jeśli serwis stwierdził by usterkę baterii to by ją wymieniło. Ale skoro ładuje sie do 100% i rozładowuje do 0% to raczej jest dobra, sprawdzą ile wejdzie w nią mAH i będzie wszystko wiadomo.

    Z drugiej strony jeśli uznają zalanie to i tak pewnie wymienią tel na nowy, więc problem z baterią nie jest istotny. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    patrikos23

    Jeżeli nie masz czerwonych znaczników powinni uznać gwarancję. Więc wtedy ja bym słał do serwisu i nie czekał na koniec gwarancji. W najgorszym przypadku nie naprawią.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    post-342263-0-04620000-1459246552_thumb.jpg

    A czy mógłbym się podpytać czy to by mogli uznać na gwarancji ?? Telefon w sumie nigdy mi nie upadł ani nic z tych rzeczy, ostatnio wyciągam z kieszeni i taki efekt.

    Edytowane przez patrikos23
    Filmy i obrazy wstawiamy w tagu SPOILER - poprawione. Proszę o tym pamiętać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    patrikos23

    Bardzo niewyraźnie to zdjęcie i nie do końca widać o co ci chodzi...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy przycisku blokady ekranu/ włącznika telefonu itp. jest pękniecie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    patrikos23

    Jeżeli telefon nie jest wygięty to powinni naprawić, ale jeżeli ma wygięcie to już traktują to jak uszkodzenie mechaniczne i wtedy mówi się trudno...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x