Po aktualizacji oprogramowania do wersji APB1 pojawił się u mnie problem z aktualizacją aplikacji ze Sklepu Play.
Telefon sygnalizuje, że są aktualizacje do pobrania, wchodzę do sklepu, klikam Aktualizuj i... jest problem:
- albo od razu wyrzuca komunikat, że nie można zaktualizować aplikacji,
- albo przystępuje do pobierania aplikacji, dochodzi do 100% i znowu zaczyna pobierać od 0% i tak kilka razy, aż w końcu wyrzuca błąd,
- albo pobiera aplikację i przystępuje do aktualizacji, która trwa w nieskończoność i nie kończy się.
W/w objawy występują losowo w przypadku różnych aplikacji. Nie ma jakiegoś konkretnego schematu.
Próbując jakoś rozwiązać ten problem wykonałem następujące czynności:
- wyczyściłem pamięć podręczną i dane aplikacji Sklep Play, Usługi Google, Menedżer Pobierania,
- wyłączyłem w opcjach w/w aplikacje, po czym włączyłem je ponownie,
- sprawdziłem poprawność ustawienia daty i czasu w telefonie (zmieniłem na złą, po czym ponownie ustawiłem poprawną).
- odinstalowałem i ponownie zainstalowałem kartę pamięci.
Te czynności nie przyniosły oczekiwanego rezultatu i problemy nadal losowo występują. Zauważyłem jednak pewną prawidłowość.
Problem generalnie dotyczy aplikacji przeniesionych po instalacji na kartę pamięci, tzn. tych które w Menedżerze aplikacji w zakładce Karta pamięci
maja odhaczony zielony ptaszek. Po przeniesieniu aplikacji z powrotem do pamięci wewnętrznej urządzenia aplikację udaje się zaktualizować,
jednak sama instalacja trwa bardzo długo (w porównaniu np. do mojego starego S4 Mini).
Dodam, że po aktualizacji oprogramowania do APB1 nie przywracałem ustawień fabrycznych telefonu i w tej chwili jestem coraz bliższy przeprowadzenia tej operacji.
Mam zatem pytanie do użytkowników J5, którzy aktualizowali soft, czy u Was też pojawiły się problemy z aktualizacją aplikacji ze Sklepu Play?
Za wszystkie ewentualne pomysły, jak rozwiązać ten problem będę bardzo wdzięczny.