Witam. W październiku zeszłego roku kupiłam telefon LG GT540. Szwankuje w nim mikrofon - osoby, które ze mną rozmawiają, narzekają na bardzo niską jakość rozmowy, trzeszczenie, zbyt cichy głos. Sprawdziłam to, odbierając za pomocą innego telefonu połączenie wykonywane z mojego i rzeczywiście, słychać głos bardzo słabo. Ja nie mam problemu z usłyszeniem rozmówcy. Problem z mikrofonem występuje już od dobrych kilku miesięcy, a być może nawet od początku - nie jestem w stanie tego stwierdzić, bo nie zdarza mi się zbyt często dzwonić z innych telefonów na własny 😉
Kilka dni temu chciałam zareklamować telefon u operatora (Orange), ale okazało się, że nie mam karty gwarancyjnej i go nie przyjmą. Na 95% jestem przekonana, że nigdy tej karty nie otrzymałam, bo przy kupowaniu poprzednich telefonów u operatora była przypięta do umowy, a tutaj jej nie ma. W pudełku z telefonem, którego nie ruszałam od czasu wyjęcia telefonu, też nie ma niczego, co przypominałoby kartę gwarancyjną. Pani z Orange powiedziała, że "to częsty błąd" przy przedłużaniu umowy za pośrednictwem kuriera i żebym zadzwoniła na infolinię, to może przyślą mi tę kartę. Ale niezbyt chce mi się w to bawić.
Postanowiłam więc wnioskować o wymianę telefonu na nowy z tytułu niezgodności z umową. Wiem, że mam na to 2 lata, ale po 6 miesiącach to na mnie spoczywa obowiązek udowodnienia, że usterka występowała już w momencie zakupu. W jaki sposób mogę to udowodnić? Czy jest jakaś inna metoda, jaką mogę dochodzić swoich praw?