Skocz do zawartości
KamilKat

Ładowarka sieciowa Quick Charge 2.0 do MOTO X Play

    Rekomendowane odpowiedzi

    ket.rab

    Co różni te ładowarki?

    http://allegro.pl/ladowarka-aukey-pa-u28-z-quick-charge-2-0-wwa-fv23-i5998978385.html

    http://allegro.pl/ladowarka-aukey-pa-u28-z-quic-charge-2-0-turbo-fv-i6176864059.html

     

    Różnica w cenach jest ogromna a w komputroniku 59 zł ale chwilowo niedostępna.

    Edytowane przez ket.rab

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Poczekaj na tą z komputronika. Ja swoją chyba w Saturnie zakupiłem - niestety dopiero 2 sztuka była w porządku. Tobie też polecam tam zakupić o ile mają na stanie. Za tą ładowarkę normalna cena to 59-69zł.

    Ładowanie telefonu w 1,5-2h max, a tablet - Xperia z2 w 3h -> czas ładowania o połowę krótszy niż w przypadku ładowania normalną, bez Turbo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ket.rab

    Na stronie producenta cena 59 zł i nie mam zamiaru za tą ładowarkę przepłacać ale ten gość z allegro za 229 to jakiś magik co u niego kupiło 15 osób :D

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    potwierdzam działanie ładowarki Aukey PA-U28 Quick Charge 2.0, zakupiona na alledrogo za 63zł wraz z przesyłką, nareszcie porządna ładowarka.

    http://www.aukey.com.pl/product-page/11c17de1-a190-ee81-ede0-b7ddb06728d7

    Edytowane przez jurislawek

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To truizm ale może nie wszyscy uważali na fizyce, zresztą nie wiem jak dziś uczą.
    Do każdej ładowarki, bez względu na to czy będzie to Quick Charge czy zwykła potrzebny jest dobry kabel (dobry nie znaczy drogi).

    Ostatnio robiłem porządki (kiedyś trzeba a Święta się zbliżają) i znalazłem parę sztuk różnych kabelków. Po uruchomieniu ampere wynik mnie zadziwił:
    - Ładowarka Moto X Play + dołączony kabel................................1100mA
    - Ładowarka Moto X Play + kabel w oplocie z materiału z ebay ....900mA
    - Ładowarka Moto X Play + kabel płaski z ebay............................. 440mA
    - Ładowarka Moto X Play + tani kabel z alledrogo .........................130mA !!!

    Najśmieśniejsze jest to że ten kabel z allegro wyglądał na najlepszy, był grubszy od tego dołączonego do Moto, zresztą kupiony jako dobry i droższy bo gruby.

    Po przecięciu okazało się że gruba jest tylko "koszulka", bo każdą na żyłę składało się trzy cieniutkie kabelki i stąd tak duże straty, to ponad osiem razy mniejszy prąd niż dołączony do zestawu kabel. Oczywiście do pomiarów programu ampere też można się przyczepić.

    Tak że sama ładowarka to nie wszystko.

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ch3mn3y

    Dokładnie.

    Kupiłem ostatnio kabelek dwustronny BlitzWolfa. Ładnie wypada (podobnie jak oryginalny, czasem lepiej).

    Przed chwilą też sprawdziłem (z tym, że mam już 97% baterii, a więc to ostatki i może ładować spokojniej) i wg Ampere wyszło:

    • BlitzWolf bez QC - ~900 mAh
    • BlitzWolf z QC2.0 - 800-1300 mAh
    • oryginał bez QC - 700-1000 mAh
    • oryginał z QC2.0 - 600-700 mAh
    • kabel Nokii* bez QC - 450-650 mAh,
    • kabel Nokii* z QC2.0 - !600 mAh

    *dołączony był do Nokii 6210 Navigatora,

    Zastanawia mnie bardzo wysokie natężenie przy QC na kablu BlitzWolfa. Jednak QC powinno mieć niższe natężenie, a wyższe napięcie, niż normalne ładowanie (prawda?).

    Wszystko na ładowarce Aukey PA-T2, która wg producenta daje max 4A na [2] portach zwykłych i 2A na porcie QC (przy 5V lub 9V).

    • Lubię to! 1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak nie zapomnę to wezmę miernik i sprawdzę kable oryginał i aukey jak się mają do siebie. Wprowadziliście mi wewnętrzny niepokój.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @ch3mn3y O natężeniu w tym wypadku decydują trzy czynniki :
    1 - Wydajność prądowa ładowarki (a raczej zasilacza)
    2 - jakość kabla a dokładniej grubość żył I=U/R
    3 - Telefon (bo to w nim jest ładowarka)

    Wyobraź sobie że podłączymy do telefonu zasilacz o wydajności 5V 10A i posiadamy dobry kabel.
    Jak myślisz co się stanie, jaki popłynie prąd?
    Ano dokładnie taki jaki przepuści telefon i i zamontowana tam elektronika, czyli w wypadku motorolli chyba 2A i choćbyś się dwoił i troił więcej amper nie pójdzie.

    Tak to przynajmniej wygląda w teorii.
    Gdy podłączymy miernik to otrzymamy oczywiście te 2A i 5V
    Oczywiście jak we wtyczkę zasilacza włożysz szpilkę i zrobisz zwarcie to zasilacz da ile może czyli 10A

    I teraz drugi przykład, wszystko tak samo tylko zasilacz ma mniejszą wydajność 5V 0,5A
    Oczywiście telefon będzie próbował te swoje 2A wyciągnąć ale się nie da.
    Dobry zasilacz da tyle co może czyli te 0,5A i ciągle będzie utrzymywał 5V a na kiepskim, zacznie spadać napięcie, tu raczej zadziała zabezpieczenie w telefonie, które zauważy że zasilacz nie da rady i utrzyma te 0,5 A

    Natomiast przy kiepskim kablu, choćbyś miał nawet ten zasilacz 10A to i tak straty na kablu nie pozwolą by tel pobrał ile potrzebuje bo kabel będzie zwyczajnym opornikiem, wzoru na straty nie podam bo nie pamiętam ale z prawa Ohma też co nieco można wywnioskować I=U/R i jeżeli będziemy zwiększać R (opór kabla) przy stałym U (napięcie 5V) to się będzie zmniejszał prąd I.
    Oczywiście to jest dość mocne uproszczenie ale...

    Zauważ że dla 2A i 5V R wynosi 2,5 I(2A) = U(5V)/R(2,5Ohm) i jeżeli rezystancja kabla będzie 1Ohm to na wyjściu już otrzymamy I=5V/2,5+1 I=5/3,5 I=1,4A

    Oczywiście nie traktuj tego dosłownie, bo jak napisałem to dość mocne uproszczenie całego problemu.

    A 2A to naprawdę dużo, zobacz sobie jaki masz kabel do zasilanie PC. Jeżeli PC pobiera z sieci 460W to w takim kablu płynie właśnie 2A.

    @ch3mn3y

    Po wynikach jakie otrzymałeś, bo QC to  Quick Change to szczerze mówiąc nie za bardzo widzę sens kupna.

    Twój wynik jest raptem o 0,2A lepszy, niż mój na ładowarce z pudełka, więc zysk niewielki.


    Edytowane przez Sid Gotama

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ch3mn3y

    Wiem, miałem to na fizyce w Liceum i Elektrotechnice na studiach i chyba coś jeszcze pamiętam :)

    Z tym, że (przynajmniej u mnie) na te 2A chyba nie ma szans. Ampere informuje, że port USB w Play'ce przyjmie maksymalnie 1,3A.

    Jak to jest u was?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @ch3mn3y

    Wyedytowałem końcówkę ale za szybko odpisałeś więc powtórzę.

    Po wynikach jakie otrzymałeś, bo QC to  Quick Change to szczerze mówiąc nie za bardzo widzę sens kupna.

    Twój wynik jest raptem o 0,2A lepszy, niż mój na ładowarce z pudełka, więc zysk niewielki.

    Edytowane przez Sid Gotama

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x