Skocz do zawartości
KamilKat

ROOT, Recovery i odblokowanie bootloadera a gwarancja

    Rekomendowane odpowiedzi

    Szukam od jakiegoś czasu informacji o tym jak zrootować moją motke i jakie są dostępne alternatywy dla oryginalnego systemu. Za każdym razem pojawia się informacja o wymaganym odblokowaniu bootloader-a co według wszelkich przesłanek wiąże się z utratą gwarancji. Jak to w końcu jest z tym bootloaderem? Czy ktoś wysyłał już uszkodzony telefon do serwisu z odblokowanym bootloaderem ale z ukrytym ostrzeżeniem według tego przepisu : http://www.droidviews.com/remove-bootloader-unlocked-warning-on-moto-x-and-moto-x-2014/ ? Szukając informacji na innych forach (XDA) natknąłem się na wypowiedź, według której Motorola już wie, które urządzenia są odblokowane za pośrednictwem strony do generowania kodów. Ile w tym racji, pewnie wie tylko ktoś kto pracuje u nich w serwisie. Zresztą samo wygenerowanie kodu nie świadczy o jego użyciu, więc wątpię aby Motorola opierała swoją wiedzę tylko na podstawie logów z tej strony. Przegraną w sądzie mieli by pewną. 

    Z drugiej strony znalazłem ten oto tutorial: http://theunlockr.com/2015/09/22/how-to-unroot-the-motorola-moto-x-play/ gdzie pojawia się komenda " fastboot oem lock begin" która to podobno ponownie blokuje bootloader. Komentarze raczej nie wskazują na skuteczność tej metody więc chyba należy podchodzić do tego z pewną rezerwą. 

    Jakie są wasze doświadczenia w tej materii? Po niewielkim dziale dziale ROMY na tym forum wnioskuję, że nie ma dużego rozpoznania w tym temacie. Na XDA za to jest masa alternatywnych ROM-ów i aplikacji działających po zrootowaniu urządzenia. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    MikiGry

    @@KamilKat

    Jakie kody do odblokowywania ?

    Możesz użyć np. tego ToolKita

    i rzadnego kodu nie będzie potrzeba.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Możesz użyć np. tego ToolKita

    i rzadnego kodu nie będzie potrzeba.

    To narzędzie samo łączy się ze stroną motoroli i pobiera kod odblokowujący więc to bez różnicy, czy robisz to ręcznie czy przy użyciu narzędzia. Nie da się zrootować telefonu bez odblokowania bootloadera. Pytanie teraz czy jak serwis w PL przyjmuje telefon do naprawy to czy sprawdza go najpierw w bazie danych strony do odblokowywania bootloadera. Jeśli nie, to wywalenie tego komunikatu już jest w miarę prostą sprawą.  

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Komunikat owszem można wywalić, flash logo i po sprawie ale w bootloaderze zostaje status relocked którego póki co się nie da pozbyć. Pamiętam miałem kiedyś HTC One S i tam mądre głowy z XDA wymyśliły sposób na przywrócenie statusu locked i S-On, może kiedyś ktoś zajmie się naszymi motkami...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Qrzy

    Być może, do tego czasu jednak oficjalne stanowisko jest takie, że pobierając kod do odblokowania bootloadera, tracimy gwarancję.

    Nie musimy go nawet użyć. I nie, nie wygrasz w tej sprawie sporu przed sądem, ponieważ zanim wygenerowany zostanie kod jesteś o tym wyraźnie informowany a gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta, którego warunki tenże producent określa. ;)

    Do tej pory nie trafiłem na żaden wpis o tym, co się dzieje przy reklamacji sprzętu z odblokowanym bootloaderem na podstawie gwarancji, zwyczajnie każdy, kto odblokuje bootloader, olewa gwarancję - w końcu jest inna droga (rękojmia).

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zwyczajnie każdy, kto odblokuje bootloader, olewa gwarancję - w końcu jest inna droga (rękojmia).

    Czy mógłbyś rozwinąć tą myśl? Załóżmy, że w wyniku flashowania jakieś niestabilnej wersji CM-a zrobiłem z telefonu przycisk do papieru. Jak oddać go do sklepu z tytułu rękojmi? Pytam czysto hipotetycznie. Na razie nie zdecydowałem się na żadne modyfikacje telefonu więc cały czas mam zablokowany bootloader. Kusi mnie wrzucenie oprogramowania DualSim i wywalenie tej zaślepki na drugi SIM. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Qrzy

    Cóż, "polaczkowania", czyli ewidentnej próby wyłudzenia, nie uwzględniałem.

    Ale kiedy faktycznie widać wadę, rękojmia jest zdecydowanie lepszą opcją od gwarancji.

    Edytowane przez Qrzy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cóż, "polaczkowania", czyli ewidentnej próby wyłudzenia, nie uwzględniałem.

    To co miałeś na myśli przez to stwierdzenie:

    zwyczajnie każdy, kto odblokuje bootloader, olewa gwarancję - w końcu jest inna droga (rękojmia).

    Posłużę się innym przykładem, który będzie o wiele trudniejszy w wykorzystaniu go do bluzgania innych użytkowników forum ("polaczkowanie" ... dzięki, to było bardzo miłe). Załóżmy, że po jakimś czasie od odblokowania telefonu padnie jakaś komórka w pamięci. Telefon po takiej awarii będzie się sporadycznie wieszał, nawet po powrocie do oryginalnego Androida (zakładając, że możliwe było ponowne "flaszowanie"). Jak w przypadku uszkodzenia pamięci i widocznego odblokowania bootloader-a skorzystać z rękojmi? Liczyć na niekumatą obsługę w sklepie?  

    Sytuacje, gdzie padł aparat, albo ekran wywalił nagle martwą linie są proste i łatwe do przeprowadzenia jako niezgodność towaru z umową. Co w sytuacji, gdy problem dotyczy elementów z pogranicza software-hardware (pamięć, elementy płyty głównej, procesor)? 

    Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć bez personalnych wycieczek to po prostu olej tego posta i nie kontynuujmy dyskusji. Szkoda naszego czasu.  

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Qrzy
    bluzgania innych użytkowników forum ("polaczkowanie" ... dzięki, to było bardzo miłe).
     

     

    Nikogo tu nie "bluzgałem".

    Jak inaczaj niż "polaczkowanie" miałbym to nazwać? Kiedy rozprujesz spodnie skacząc przez płot też lecisz do sklepu reklamować spodnie, że tego nie wytrzymały? Bo o analogicznym przypadku pisałeś wcześniej. ;) 

     

    Co do wspomnianego wyżej - nie rozumiem wątpliwości. Rękojmia nie ma nic wspólnego z gwarancją, również warunki są inne - regulowane prawnie, a nie przez producenta. I przez pierwszy już chyba rok (wcześniej było pół roku) domniemana jest wada ukryta, więc to sprzedawca (zwykle z pomocą serwisu danego producenta, ale to już nas nie obchodzi) musi, jeśli chce odrzucić roszczenia, wykazać, że reklamowana wada wynika z niewłaściwego postępowania ze sprzętem.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x