Skocz do zawartości
sebusmen69

Serwis i gwarancja - opinie oraz pytania przed wysyłką telefonu.

    Rekomendowane odpowiedzi

    No dobrze, tylko nie wynika to wprost z przepisów prawa, a jedynie z dobrej woli sprzedającego, określonej w jakimś tam regulaminie. Ewentualnie..., bo nikt go nie zmusza.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mat3j861

    Dokładnie, zwrot w sklepie jest tylko ich wolą, zgodnie z prawem nie musza tego robić 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @mat3j861 Chyba że kupujesz przez internet lub telefon. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mat3j861

    Tak ale mowa jest o zakupie w sklepie stacjonarnym. Kupno online daje więcej możliwości, kupując samemu towar widzisz, nozesz sprawdzić itd. Wszelkie prawa zwrotu wymiany czy jak to zwal maja tu inne znaczenia. To sklep wyraza dobra wole zwrotu, prawo tego nie reguluje 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co do sklepu stacjonarnego, to w pierwszej kolejności skorzystałbym z niezgodności towaru z umową. Jeżeli wystąpiła do 6 m-cy od daty sprzedaży, istnieje domniemanie, że produkt był wadliwy w momencie zakupu, i to po stronie sklepu jest konieczność udowodnienia, że tak nie było. Dodatkowo sprzedawca ma na całą procedurę 14 dni, począwszy od dnia następnego po dniu, w którym zgłosiliśmy problem. Jeżeli w ciągu tych 14 dni nie zostanie sprawa załatwiona, to ustawa uznaje, że sprzedający ma obowiązek załatwić sprawę w sposób jaki zarządaliśmy w piśmie reklamacyjnym, czyli np. wymiana na nowy, wolny od wad. Sprzedawca w żaden sposób nie może się tutaj zasłaniać terminami wynikającymi z zapisów karty gwarancyjnej, bo to zupełnie inne uprawnienie konsumenta.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka




    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Asharah

    @silversideup
    Nie ucz źle ludzi!
    Nie ma czegoś takiego jak niezgodność towaru z umową od 24 grudnia 2012. Dwa masz 12 miesięcy na zgłoszenie wady od jej zauważenia a nie 6. I karta gwarancyjna działa w kwestii zapisów poprawnego korzystania z urządzenia.

    Co do zwrotu praktycznie każdy większy sklep w swoim regulaminie ma 14 dniowy zwrot. Polecam się zapoznać. Często wciskają że nie bo są leniwi pracownicy ale warto znać swoje prawa. A tutaj był konkretny przykłas sklepu.

    Wytapane z S7 EDGE gold
     

    Edytowane przez Muszczu
    Nie cytujemy całego posta poprzedzającego - wystarczy @up lub @wspomnij, proszę o tym pamiętać. [4.6]
    • Lubię to! 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jeronimo

    "Niezgodność towaru z umową" zostało zastapione "rekojmią"

    Od końca ubiegłego roku sprzedawcy dokonujący sprzedaży towarów konsumpcyjnych osobom fizycznym niebędącym przedsiębiorcami (konsumentom) odpowiadają wobec nich z tytułu wad tych towarów na zasadzie rękojmi bądź gwarancji. Rękojmia zastąpiła obowiązującą przez kilka lat odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową wynikającą z ustawy o ochronie niektórych praw konsumenta. Obecnie przepisy dotyczące rękojmi znajdują się w Kodeksie cywilnym. Na podstawie przepisów o rękojmi konsument, który zakupił wadliwą rzecz może domagać się jej naprawy, wymiany na nową, obniżenia ceny, a nawet zupełnego odstąpienia od umowy.

     

    Żądania konsumenta

    Konsument reklamując towar z tytułu rękojmi może żądać:

    • usunięcia wady (naprawienia towaru),
    • wymiany towaru na wolny od wad (wymiany rzeczy na nową),
    • obniżenia ceny,
    • odstąpienia od umowy.

    Od momentu, kiedy konsument zgłasza sprzedawcy swoje roszczenie reklamacyjne, ma on 14 dni na ustosunkowanie się do jego żądań. W ciągu tych 14 dni musi po prostu przekazać swojemu klientowi informacje o tym czy przyjmuje reklamację i czy będzie ona realizowana zgodnie z żądaniem konsumenta. Może też w o kreślonych przypadkach zaproponować inne rozwiązanie niż to, które wybrał konsument.

    » naprawa lub wymiana towaru

    Konsument, który po dokonaniu zakupu stwierdza, że rzecz zakupiona ma wady fizyczne, może przede wszystkim żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Tak wynika z art. 561 § 1 Kodeksu cywilnego. Po otrzymaniu takiego żądania od konsumenta sprzedawca powinien wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad (czyli na nową) lub usunąć wadę (dokonać jej naprawy) w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego. Przepisy nie precyzują terminu na wykonanie roszczeń reklamacyjnych, posługują się nieprecyzyjnym stwierdzeniem „w rozsądnym czasie”. Przy jego określaniu należy brać pod uwagę m.in. stopień skomplikowania wady, dostępność reklamowanych towarów i części zamiennych itp.

    Sprzedawca może odmówić realizacji reklamacji zgodnie z żądaniem konsumenta w dwóch przypadkach:

    1) jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe, np. nie można wymienić towaru na nowy, ponieważ taki model produktu nie jest już wytwarzany albo nie ma części zamiennych, aby dokonać jego naprawy.

    2) gdy w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby to poniesienia przez sprzedawcę nadmiernych kosztów, np. w sytuacji, gdy klient żąda wymiany towaru na nowy, a wystarczające byłoby naprawienie jednego, drobnego elementu.

    • Lubię to! 2

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    mp3pm

    Witam. Jestem posiadaczem Edga z drugiej ręki. Pierwotnie z Play. Mam fakturę VAT. 

    Jakiś czas temu wyciągnąłem telefon z etui (Spigen Neo Hybrid), żeby go przeczyścić. Okazało się że w górnym rogu plecków jest pęknięcie ok 1cm. Telefon nigdy nie upadł. Wszystko działa jak należy. Czy jest mozliwe ze szklo moglo peknac samoczynnie?

    Jakie są szanse na naprawę w ramach gwarancji. Jeśli nie to czy jeśli zapłacę za wymianę w serwisie zachowam gwarancję?

    Czy ewentualnie później jeśli coś by się działo z telefonem czy następnym razem serwis nie odrzuci gwarancji powołując się na to że w przeszłości szkło było uszkodzone np. w ich mniemaniu mechanicznie.

    Co z wodoodpornoscia  po wymianie szkła?

    Proszę o rady kogoś kto jest lepiej zaznajomienia z działaniem serwisów samsunga.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    dest
    6 minut temu, mp3pm napisał:

    Jakie są szanse na naprawę w ramach gwarancji.

    bliskie 0, stwierdzą ze to wina uzytkownika, koszt pleckow to chyba cos kolo 100zl, zadzwon dopytaj

     

    6 minut temu, mp3pm napisał:

    Czy jest mozliwe ze szklo moglo peknac samoczynnie?

    tak i nie, problem pękania s7 bez powodu nie jest znany

    za to moze pękać z naprężeń które powstają przy nagłej zmianie temp tel

    np cały tel ma temp -5 bo lezy sobie kilka godzin, nagle bierzesz go do domu w +25... 

    8 minut temu, mp3pm napisał:

    Czy ewentualnie później jeśli coś by się działo z telefonem czy następnym razem serwis nie odrzuci gwarancji powołując się na to że w przeszłości szkło było uszkodzone np. w ich mniemaniu mechanicznie.

    wysoce prawdopodobne ze tak, np pojawi sie problem z wyswieltaczem, stwierdzą ze nastapiło to po upadku tel a jednym z jego sladów jest tylne pękniecie 

     

    wymiana w autoryzowanym  serwisie zapewnia ip68 nadal

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    sPiDeeK

    Dodam tylko że jesteś kolejną osobą które używa etui i....pękły mu plecki. Znajomy miał podobną sytuację w podobnym etui. Prawdopodobnie naprężył go w kieszeni a że etui już nie pozwala na swobodnie i minimalne wyginanie się obudowy to pękło szkło. Takie moje dywagacje.

    Edytowane przez sPiDeeK

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    x